Kuchnia indukcyjna

21. Data: 2022-03-03 22:22:15

Temat: Re: Kuchnia indukcyjna
Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 03/03/2022 22:13, Stefan wrote:
> Włożył ją do gniazdka i licznik stanął w miejscu.
> Jak to było zrobione - nie wiem

Może drugą ręką od odpiął. Najłatwiejsze wyjaśnienia są najbardziej
prawdopodobne. Bo magiczne nigdy nie są prawdziwe.

22. Data: 2022-03-03 22:30:50

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pan Stefan napisał:

> Jam nie elektryk, ale powiem - za młodości mej na jednej z budów miałem
> brygadę świeżo amnestionowanych. Aparaty z nich były niezle. Na jakiejś
> kwaterze gospodyni miała tylko zimną wodę. Wtedy jeden z nich zrobił
> buzalę i w dwie minuty miednica wody była dobrze ciepła. Podczas tego
> zabiegu nie można było dotykać miednicy. Po kilku latach spotkaliśmy
> się, mieszkał na śląsku w pobliżu znanej kopalni. Tak nam się zgadało i
> pokazał mi wtyczkę. Włożył ją do gniazdka i licznik stanął w miejscu.
> Jak to było zrobione - nie wiem

Ja za młodości mej przez prawie dwa lata wynajmowałem mieszkanie, czy
dom w zasadzie. "Straszny Dwór" na to mówiliśmy -- i miało to swoje
dobre uzasadnienie. Właścilel pokazał mi patent -- o tu, jak się kabel
od termy włoży do tego gniazdka, to grzanie wody jest za darmo. Tam
licznk mierzył prąd na przewodzie zerowym, a fazowy szedł wprost.
To specjalne gniazdko zamiazt zera podłączone było do "ziemi" przed
licznikem. Wtyczka pana amnestionowanego też musiała łączyć zerowy
(zliczany) przewód z ziemią przed licznikiem. Twańć.

--
Jarek

23. Data: 2022-03-04 07:10:43

Od: Wiesiaczek <c...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> licznikem. Wtyczka pana amnestionowanego też musiała łączyć zerowy
> (zliczany) przewód z ziemią przed licznikiem. Twańć.

Prawie dobrze :)
Licznik liczy na przewodzie fazowym i na przewodzie zerowym - muszą być dwa!
Dopiero, jeśli zamiast przewodu zerowego wykorzysta się uziemienie
podłączone do gniazdka, wtedy przez ten zerowy w liczniku nie płynie
prąd i licznik stoi.

Nie jestem pewien, ale w nowych instalacja takie coś nie przechodzi.

--
Wiesiaczek (dziś z DC)
"Ja piję tylko przy dwóch okazjach:

24. Data: 2022-03-04 08:04:50

Od: Stefan <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2022-03-04 o 07:10, Wiesiaczek pisze:

> [...]
> prąd i licznik stoi.
>
> Nie jestem pewien, ale w nowych instalacja takie coś nie przechodzi.

Coś w tym jest. Kolega który w okresie Wielkiego Przełomu wprowadził się
do starej kamienicy w centrum Krakowa opowiedział mi : Stara kamienica z
olbrzymimi mieszkaniami na pietrze z wejsciem od frontu i schodów
kuchennych miała je podzielona na kilku lokatorów. dostał służbową
klitkę jako cieć , dozorca vel gospodarz domu "złota rączka"
Starsza pani z pietra przyszła do niego bo jej piecyk gazowy tzw Junkers
rok prod 1940 coś słabo grzeje. przyszedł, poogląda nic takiego się nie
dzieje, przypadkowo dotknął rury gazowej 3/4 " pod piecykiem. była
GORĄCA!!!. Od razu tel na pogotowie gazowe, przyszli odcięli gaz i
zadzwonili na milicję i na pogotowie elektryczne. Przyjechali i od razu
poszli do lokatora na tym samym piętrze tylko z oficyny (schody kuchenne
vel służbowe). Okazało się że facet kradł prąd tylko mu sie rury
popieprzyły i zamiast do wody podpiął jakiś kabel do gazu. Podobno mało
brakowało a byłoby wielkie BUM.
pozdr
Stefan

25. Data: 2022-03-05 02:53:05

Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

On 2022-03-03, trybun <M...@j...cb> wrote:

> Dzięki, m.in. właśnie o takie info mi chodziło.

To mam złą wiadomość, bo ja też mam taką przenośną i spalić jak
najbardziej potrafi. Dzieje się to szczególnie łatwo jeśli dno jest
cienkie a wsad niewielki. Efekt polega na tym, że dno się lekko
wybrzusza i przestaje dotykać płyty oddalając się od czujnika
temperatury. Jak garnek z grubym dnem to zasadniczo problemu być nie
powinno.

--
Marcin

26. Data: 2022-03-05 14:12:56

Od: trybun <M...@j...cb> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 03.03.2022 o 15:13, heby pisze:

> Uważam że warto zrobić, prawo Jouel'a ciągle jest metne i niejasne,
> mimo biliardów obserwacji i precyzyjnych wyliczeń, domowi wynalazcy
> ciągle je weryfikują bo cieżko naprawdę uwierzyć, że matematyka i
> fizyka działa ot tak.

Przeprowadzę bo każdy lubuje bawić się w jakieś zawiłości. A mi nie
potrzeba udowadniać twierdzeń, czy im zaprzeczać tylko prostej próby na
czes zagotowywania wody.

> Tak. Pewnie o 4 sekundy dla indukcji 2kW, której nie ma, bo jest
> hipotetyczna dla potrzeb obliczenia czasu.

No sam widzisz - chodzi tylko o tak albo nie.

> [...]
> nie może czekać, czyli pewnie dla większości. Aż dziwne, że nikt nie
> stosuje.
>
> Ale moment, zdajesz sobie sprawę, że kuchenek 2kW, indykcyjnych, nie
> ma? Sa raczej takie pod 4kW na punkt i wiecej...
>
> Jeszcze raz: kuchanka indukcyjna 4kW na punkt zagrzeje wodę 2x
> szybciej niż czajnik lub kuchenka 2kW. Przepraszam ,ale prościej się
> nie da. Już nie mówmy o garnkach i stratach. Zakładaj, że takie z
> grubsza ocenienie jest wystarczajace.
>
> Zastanów się jak szybko zagrzejesz indukcją 8kW na punkt, jako zadanie

Biorę pod uwagę tylko kuchenkę indukcyjna albo elektryczną.

Dla mnie to nie jest proste. W równaniu podajesz różne moce urządzeń i
inne parametry, z których nic dla mnie nie wynika. A chodzi tylko i
wyłącznie o pytanie dotyczące czasu zagotowywania się wody.

27. Data: 2022-03-05 14:13:23

Od: trybun <M...@j...cb> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wybrzusza i przestaje dotykać płyty oddalając się od czujnika
> temperatury. Jak garnek z grubym dnem to zasadniczo problemu być nie

Z tego co tu na grupie się dowiedziałem to raczej nie ma żadnego
uzasadnienia do kupowania kuchenki indukcyjnej. Poza swoją bajerancką
nowoczesnością nie nic czym mogłaby rywalizować z tradycyjną elektryczną
kuchenką.

28. Data: 2022-03-05 14:21:11

Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 05/03/2022 14:12, trybun wrote:
> Dla mnie to nie jest proste. W równaniu podajesz różne moce urządzeń i
> inne parametry, z których nic dla mnie nie wynika.

Wynika. Nazywa się to fizyka.

Podpowiem jeszce raz i już przestane, bo ręce opadają:

Kuchenka z mocą 4kW na punkcie zagrzej wodę 2x szybciej niż kuchanka z
mocą 2kW na punkcie. Bez znaczenia, czy indukcyjna czy oporowa. Straty
są inne, ale to bez znaczenia dla pomiarów orientacyjnych. Załóż, że
ilośc wat wkładanych w wodę przekłada się na czas gotowania, liniowo.
Przy tej samei ilości wody.

> A chodzi tylko i
> wyłącznie o pytanie dotyczące czasu zagotowywania się wody.

No więc muszę Cie zmartwić: z tych parametrów, co z nich nic nie wynika,
własnie wynika.

Skoro *Tobie* nic nie wynika, to kup stoper, kuchenkę i podziel się
doświadczeniami. Może z tego będzie nawet jakiś kanał na YT, jak ten o
akumulatorach, prowadzony przez ignorantów z fizyki.

29. Data: 2022-03-05 14:23:24

Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 05/03/2022 14:13, trybun wrote:
> [...]
> uzasadnienia do kupowania kuchenki indukcyjnej. Poza swoją bajerancką
> nowoczesnością nie nic czym mogłaby rywalizować z tradycyjną elektryczną

Ma. Ale to są detale poza możliwością pojmowania suwerena.

Podpowiem: łaczenie pól, obsługa przez emerytów, dzieci, dodatkowe
usługi jak stabilizacja temperatury itd itp.

Ale jesli ktoś potrzebuje zagrzać wodę na kawkę to jak najbardziej, nic
lepszego nie oferuje.

Zainteresuj sie żyletkami. Są *jeszcze* tańsze i też grzeją wode aż miło.

30. Data: 2022-03-05 20:43:42

Od: Wiesiaczek <c...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 05.03.2022 o 14:21, heby pisze:

> [...]
> są inne, ale to bez znaczenia dla pomiarów orientacyjnych. Załóż, że
> ilośc wat wkładanych w wodę przekłada się na czas gotowania, liniowo.

Tu się nie zgodzę. Inny sposób grzania i straty mogą być nieporównywalne.

Tzw. buzała ma sprawność ok. 100% a czajnik postawiony obok Farelki 2 kW
będzie się nagrzewał wieki.

A więc różnica spora.

--

Mleko w ekspresie