Kuchnia indukcyjna

41. Data: 2022-03-06 19:24:27

Temat: Re: Kuchnia indukcyjna
Od: cef <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2022-03-06 o 17:46, heby pisze:

> Rozwodziłem się n tym od początku, ale spowodowało tylko konfuzję u
> autora pytania.

Autor jest na etapie analizy.
Sprawność jest dla niego ważna, bo chce szybko zagotować.
Energochłonność z kolei nie gra roli, bo prądu ma nadwyżki.
Czyli będzie musiał kupić indukcję dużej mocy i dokupić specjalne
naczynia. Teraz liczy czy ten komfort będzie warty tej ceny :-)

42. Data: 2022-03-08 15:56:14

Od: Akarm <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2022-03-04 o 08:04, Stefan pisze:

> przypadkowo dotknął rury gazowej 3/4 " pod piecykiem. była
> GORĄCA!!!.
Dorosły człowiek w takie bzdury wierzy? :D
Dorosły przecież powinien być już po ukończeniu przynajmniej szkoły
podstawowej. I posiadać minimum wiedzy z fizyki.
Nawet jeśli naprawdę ta rura była gorąca, to z cała pewnością nie miało
to nic wspólnego z przyłączonym do niej przewodem zerowym.
Przy korzystaniu z patentu zamiany przewodów przed licznikiem, jedyną
niespodzianką może być czasem "trzepnięcie" podczas mycia, jeśli "zero"
bierze się z rury wodociągowej. :)

--
-
Akarm

43. Data: 2022-03-08 16:07:49

Od: Akarm <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2022-03-06 o 19:24, cef pisze:

> Czyli będzie musiał kupić indukcję dużej mocy i dokupić specjalne
> naczynia.

Specjalne, czyli jakie? :D
Zdaje się, że ludzie nie wiedzą, co to jest indukcja!

--
-
Akarm

44. Data: 2022-03-08 16:13:35

Od: Akarm <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2022-03-03 o 14:37, trybun pisze:

> Gdy już kupię indukcję

Na pewno nie kupisz indukcji.

Dlaczego?
Przypomnij sobie najpierw fizykę ze szkoły podstawowej :D

--
-
Akarm

45. Data: 2022-03-08 16:55:31

Od: Wiesiaczek <c...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 08.03.2022 o 16:07, Akarm pisze:

> Specjalne, czyli jakie? :D
> Zdaje się, że ludzie nie wiedzą, co to jest indukcja!

No, na przykład w szklanym niczego nie zagotujesz.

--
Wiesiaczek (dziś z podkarpackiej wsi)
"Ja piję tylko przy dwóch okazjach:

46. Data: 2022-03-08 20:52:26

Od: cef <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2022-03-08 o 16:07, Akarm pisze:

> Specjalne, czyli jakie? :D
> Zdaje się, że ludzie nie wiedzą, co to jest indukcja!

Nie każdy garnek dobrze grzeje na tej płycie.
Ja np praktycznie musiałbym wymienić 80% garnków,
może niekoniecznie na specjalne, ale na inne,
bo w tych co mam nie zagrzeję za wiele.
(kwasiane praktycznie nie grzeją jak nie ma wkładki w dnie)

47. Data: 2022-03-08 20:53:04

Od: cef <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2022-03-08 o 16:13, Akarm pisze:

> Na pewno nie kupisz indukcji.
>
> Dlaczego?
> Przypomnij sobie najpierw fizykę ze szkoły podstawowej :D

Może matematykę jednak? :_)

48. Data: 2022-04-16 20:58:40

Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

czwartek, 3 marca 2022 o 14:12:56 UTC+1 Jarosław Sokołowski napisał(a):
> [...]
> mocy kuchenek nie ma sensu. Kuchenka z grzałkami oporowymi zawsze grzeje
> ile wlezie z pełną mocą. Tylko część z tej energii jest wykorzystywana,
> a czasem wcale nie jest, gdy się zdejmnie garnek z fajery. Kuchenka
> indukcyjna daje z siebie tyle mocy, ile garnek zdoła odebrać. Często
> o wiele mniej, niż wypisano na tabliczce znamionowej.
>
> Jarek
>
> --
> Ludzie myślą, że zwyczajnie
> tak po prostu kapie w garnek
> i ten garnek, ten ich świat, jest taki wielki
Nieprawda że kuchenka z płytką zawsze grzeje ile wlezie. Poprzednia kuchenka z
płytkami miała skokowa regulację mocy. Najniższa moc jaką można było ustawić to na
najmniejszej płytce było 75w a do maksymalnej chyba 1200w było pięć kroków. Teraz mam
trzy płytkowa płytę elektryczna i ona ma PWM od jakiś 10% mocy płytki. Na małej
płytce to wychodzi ~50W a na dużej niewiele więcej. Płynna regulacja mocy praktycznie
w całym zakresie. Na kuchence z płytkami trzeba nauczyć się gotować. Czy na grupie
kuchnia muszę tłumaczyć że najsmaczniejsze jest jedzenie które gotowało się jak
najdłużej z jak najmniejszą mocą. Dlatego ktoś wymyślił wolnowar. Po drugiej stronie
są szybkowary dla tych co się godzą na trochę niższą jakość jedzenia niż z wolnowaru
ale za to zrobionego szybko.

49. Data: 2022-04-16 21:05:04

Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

piątek, 4 marca 2022 o 08:04:51 UTC+1 Stefan napisał(a):

> [...]
> Starsza pani z pietra przyszła do niego bo jej piecyk gazowy tzw Junkers
> rok prod 1940 coś słabo grzeje. przyszedł, poogląda nic takiego się nie
> dzieje, przypadkowo dotknął rury gazowej 3/4 " pod piecykiem. była
> GORĄCA!!!. Od razu tel na pogotowie gazowe, przyszli odcięli gaz i
> zadzwonili na milicję i na pogotowie elektryczne. Przyjechali i od razu
> poszli do lokatora na tym samym piętrze tylko z oficyny (schody kuchenne
> vel służbowe). Okazało się że facet kradł prąd tylko mu sie rury
> popieprzyły i zamiast do wody podpiął jakiś kabel do gazu. Podobno mało
I ty w ta opowieść uwierzyłeś?

50. Data: 2022-04-17 08:46:21

Od: Stefan <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> I ty w ta opowieść uwierzyłeś?

Gorzej, nawet komunistyczna Gazeta Krakowska o tym pisała . I o wyroku też.
pozdr
Stefan

Mleko w ekspresie
Noże kuchenne - ?