Kuchnia, taka wiejska

31. Data: 2008-01-11 00:37:58

Temat: Re: Kuchnia, taka wiejska
Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net> szukaj wiadomości tego autora

** "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> wrote:

> Dziwisz sie ze sie Konrad denerwuje

Ja się nie denerwuję, ja wyszydzam pewien schemat myślowy. I bawi mnie to.

> - otoz mimo wszystko latwiej sie nauczyc zapalac gaz pod kuchenka niz
> "zaprzyjaznic si z piecem i jego szybrami". Ktore to oczywiscie moze byc
> pasjonujacym zajeciem - ale z gotowaniem ma tyle wspolnego ze je w zasadzie
> utrudnia.

Otóż Ewo ja umiem ogarnąć się z taką kuchnią i ją lubię. :) W okresie
letnio-wiosennym (czy letnim w ogóle bo obecnie mamy dwie pory roku) często z
takiej korzystam (mam domek na wsi z wychodkiem i taką kuchnią).

Tyle, że na co dzień jest nieco niepraktyczna. Ale oczywiście i bezsprzecznie
zgodzę się, że ma zalety i stwarza niepowtarzalne warunki. I oczywiście np.
"tradycyjne dania" są z niej lepsze bo nieco inaczej grzeje niż gaz oraz
wypuszcza bardziej naturalne spaliny niż gaz z rury.

> A poniewaz mowisz jednak do grona kuchennie uswiadomionego, nie dziw sie ze
> twoje stwierdzenie o lepszym smaku wody ugotowanym na kuchence fajerkowej
> budzi protesty. Sluszne.

Doprecyzował trochę o imbryku i też miał nieco racji - po prostu wie, że gdzieś
dzwonią, ale nie wie w którym kościele. ;)

Na takiej kuchni można z boku postawić czajnik i będzie on ogrzewany w
odpowiednią dla parzenia danego rodzaju kawy/herbaty temperaturze.

No ale oczywiście my mieszczuchy o tym nie możemy wiedzieć tyle co były
mieszczuch neoficki wieśniak, który za GRUBE (po co takie rzeczy w ogóle pisać)
pieniądze zamienił sobie kuchnię jedną na drugą...

--
+ ' .-. .
, * ) )

32. Data: 2008-01-11 01:10:13

Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net> szukaj wiadomości tego autora

** szomiz <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net> wrote:

> A co Ciebie sklonilo do takiej agresji?

Jakiej agresji? Starałem się poruszać, naprowadzić, zasugerować konkretne
tematy o których tutaj warto mówić. Nie raczyłeś.

No więc co z tym życiem towarzyskim, teatrem, kinem, wernisażami, spacerkami w
parku, nocnym życiem, tańcami do rana, lubieniem metropolii, partnerką (czy
partnerem). Masz partnerkę (czy partnera)? Piszesz o kocie, psie. Lepiej mieć
lepszą (w Twoim mniemaniu, bo reszta ma jaką ma i ma to w dupie) niżmieszczuchy
kuchnie z kotem?

Z Ciebie żaden chłop przecież bo się podniecasz czymś tak oczywistym jak
zaparzenie kawy ekspresowej, normalni (nawet "na wsi") używają do tego ekspresu
elektrycznego i nie robią z tego ceremonii, Ty masz kuchnię opalaną i czujesz
się wiejskim.

Za grube pieniądze należałoby dodać. Tak. Pieniądze - co jest z tymi
pieniędzmi, że lubisz o nich pisać? Duże są? Małe? I dlaczego publika ma o tym
wiedzieć?

Ja to jestem myślę wredny, ale sam się prosiłeś.

--
+ ' .-. .
, * ) )

33. Data: 2008-01-11 06:42:59

Od: JaMyszka <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 10 Sty, 23:16, "szomiz" wrote:
> [...]
> Wegiej jest dobry do ogrzewalnika. Pod kuchnia zdecydowanie i wylacznid
> drewno. No chyba, ze trzeba szybko cos zagotowac, a komorka dzwoni jak
> popieprzona...

Popiół z drzewa zawiera potas i jest doskonały do wzbogacania gleby.
Jeżeli utrzymasz dyscyplinę i nie będziesz podpalał plastyków, to
możesz go wyrzucać na grządki.
Tak w ogóle, to nie kuś się o spalanie plastyków u siebie! Oddawaj
plastyki do recyklingu!
Po co masz sam u siebie zatruwać powietrze?
Aha...
Zazdroszczę Ci rosołu z takiej kuchni:)

--
Pozdrawiam :)
JM

34. Data: 2008-01-11 06:58:38

Od: Ikselka <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 10 Jan 2008 22:38:02 +0100, olka napisał(a):

> Użytkownik "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net> napisał w
> wiadomości news:fm62jv$263$1@atlantis.news.tpi.pl...

> "Kupę". A kto napisał w pierwszym poście: "No to juz wiem po co wydalem
> kupe kasy na rozebranie i zlozenie na nowo
> kuchni na drewno/wegiel" ??

Przed 3 laty moja nowa kuchnia (kafle, blachy itp) plus nierdzewna wkładka
w komin kosztowały razem z robocizną coś ponad 5000 zł. I dziś moge
powiedzieć, że opłaciło się: w domu c.o. chodzi na pełnej mocy tylko
podczas mrozów, siedzimy w kuchni, gdzie jest zawsze ponad 25 stopni-
chodzę prawie "goła", co uwielbiam :-) - oczywiście otwiera się wszelkie
drzwi do pokoi w domu i ciepło się pięknie tą drogą rozchodzi do wszystkich
pomieszczeń. No i cudowne gotowanie.

35. Data: 2008-01-11 06:59:11

Od: Ikselka <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 10 Jan 2008 23:12:18 +0100, szomiz napisał(a):

> Ja, ale wierz mi, ze czasami buzujaca, czasami pomrukujaca, ale od rana do
> wieczora, kuchnia (z kotem, a jak!:
> http://szomiz.republika.pl/img/eliot/piec-wieczor01.
jpg
> http://szomiz.republika.pl/img/eliot/piec-rano01.jpg
> ) jest warta kazdych pieniedzy :)

Howgh!!!

36. Data: 2008-01-11 07:01:33

Od: Ikselka <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 11 Jan 2008 00:27:15 +0100, Konrad Kosmowski napisał(a):

> [...]
> czymkolwiek i nie ma to wpływu na wody smakowe walory.

> Sądzę, że ścierwo zostanie ścierwem bez różnicy nad czym wisiało. Jakbyś tam
> powiesił taką robioną "domowym"/"gospodarskim"/"tradycyjnym" sposobem kiełbasę
> to byłaby różnica w materiale, no i być może byłaby ta różnica, że z takiej
> kuchni unoszą się nieco inne gazy niż z gazowej.

> Zero. Normalnie się jej fajnie używa do tradycyjnych potraw typu np. zupa.
> Nieco inaczej ogrzewa, a i piec inaczej piecze wypieki.

> A chuja na kaczych łapach i pchełkę na złotej smyczce też masz? :) Jadłeś

Czyżby zazdrość? - kafle przecież nie są na talony :-)

37. Data: 2008-01-11 07:02:36

Od: Ikselka <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 11 Jan 2008 00:35:47 +0100, Konrad Kosmowski napisał(a):

> Teatr, kino, życie towarzyskie? Cokolwiek.
>
> Właściwie co skłoniło Ciebie do uzewnętrzniania się i chwalenia swojego życia
> przed innymi w Internecie i to w dodatku na grupie dotyczącej kuchni,
> przepisów, technik itp., a nie prezentowaniu stylu życia?
>
> Może załóż sobie bloga? Tylko ciekawe kto to wtedy będzie czytał...

Czyli zazdrość Tobie buzuje, zamiast ognia, tak jak myślałam ;-P

38. Data: 2008-01-11 07:03:33

Od: Ikselka <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 11 Jan 2008 00:47:05 +0100, Ewa (siostra Ani) N. napisał(a):

> Na fajerkowa kuchnie watpie, bo gotuje sie na niej raczej gorzej niz
> na zwyklej kuchence.

:-DDDDDD
Sto razy lepiej!

39. Data: 2008-01-11 07:04:13

Od: Ikselka <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 11 Jan 2008 00:49:23 +0100, szomiz napisał(a):

> Użytkownik "Konrad Kosmowski" <k...@k...net> napisał w wiadomości

> A co Ciebie sklonilo do takiej agresji?

> Moze wrzuc mnie do KF'a, bo poki co zdradzasz objawy przepracowania, by nie
> rzec chronicznego niedorzniecia...
>
> ZEGNAM
>
> sz.

Daj spokój, trzeba zrozumieć zwykłe, ludzkie frustracje ;-P

40. Data: 2008-01-11 07:10:54

Od: Ikselka <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> zapalac gaz pod kuchenka niz "zaprzyjaznic si z piecem i jego
> szybrami". Ktore to oczywiscie moze byc pasjonujacym zajeciem - ale z
> gotowaniem ma tyle wspolnego ze je w zasadzie utrudnia.

Tak samo, jak rozpalanie w kominku utrudnia życie ;-PPP
Od razu widzę, że nie masz pojęcia o temacie jednym ani drugim...

> A poniewaz mowisz jednak do grona kuchennie uswiadomionego,

Jednak nie całkiem...

> nie dziw
> sie ze twoje stwierdzenie o lepszym smaku wody ugotowanym na kuchence
> fajerkowej budzi protesty.

Ja się dziwię, skoro wszyscy tu tacy kuchennie uświadomieni, jak
twierdzisz.

> Sluszne. I nawet zdjecia kota (udane
> zreszta) nie pomoga, bo kazy tutaj wie ze ugotowana woda to ugotowana
> woda, z kotem czy fajerkami czy bez.

Nigdy nie piłaś herbaty/kawy z wody z czajnika, który był ogrzewany inaczej
niż gazem lub prądem - zatem skąd możesz wiedzieć...
A ja pamiętam moje własne zaskoczenie smakiem zwykłej herbaty, nie mówiąc
już o np. zupach czy gotowanych ziemniakach, pieczeni itp... To sie nie da
opowiedzieć, zresztą jak widać nie znający tych wrażeń nie są w stanie tego
sobie wyobrazić i w sumie to normalne.

Obiady dla 1 osoby
placki ziemniaczane
Stockbrot - jak to nazwać po polsku?
Grill gazowy czy ktoś ma ? używa ?
my sister having sex with her boy friend