Kuchnia żydowska

1. Data: 2002-09-10 13:05:46

Temat: Re: Kuchnia żydowska
Od: "Basia" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Qwax" <...@...Q> napisał w wiadomości
news:32044-1031662607@213.17.138.62...
> Czy zna ktoś jakąkolwiek stronę na serwerach IZRAELSKICH z kuchnią
> żydowską - w języku polskim?
>
> (ale wymagania ;-))) )

noooooo, najpierw mu sie gotowac nie chce, karmi kury pedigripalem a psa
ziarnem a teraz takie wymysly...

pozdrawiam;-))
Basia

1. Data: 2002-09-10 13:08:57

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> noooooo, najpierw mu sie gotowac nie chce, karmi kury pedigripalem a psa
> ziarnem a teraz takie wymysly...

To poczytaj co sam zamierza pojeść:
http://przewodnik.onet.pl/1146,1629,spin.html
;-)
--
Pozdr. Jerzy Nowak

"Learn the rules. Then break some."

1. Data: 2002-09-10 14:58:16

Temat: Kuchnia żydowska
Od: "Qwax" <...@...Q> szukaj wiadomości tego autora

Czy zna ktoś jakąkolwiek stronę na serwerach IZRAELSKICH z kuchnią
żydowską - w języku polskim?

(ale wymagania ;-))) )

Pozdrawiam
Qwax

1. Data: 2002-09-10 15:00:30

Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 10 Sep 2002 17:09:36 +0200, "Qwax" <...@...Q> wrote:

>psa
>>
>Nie tylko szukam pomocy u innych ale i sam staram się znaleźć jakiś
>sposób na siebie

Z tym będzie ciężko bo w Izraelu praktycznie nie stosuję się
tradycyjnej kuchni żydowskiej. A taką zwykle mamy na myśli. Natomiast
kuchnia izraelska to po prostu kuchnia wschodniego rejonu Morza
Śródziemnego dostosowanan do zasad koszeru. Są w niej więć te same
falafkle, shoarmy, pity, humus co w kuchni arabskiej czy tureckiej.
Wyróżnia się w tym dużo potraw wegetariańskich gdyż te w większości
przypadków są koszerne. Warto więc zadać sobie pytanie czy chodzi o
tradycyjn ą kuchnię żydowską (a to też zależy od regionu gdzie
wcześniej ci Żydzi mieszkali) czy o kuchnię izraelską?

Zdrówko

--
Maciek 'Babcia' Dobosz
Warszawski Klub Paintballowy "Ranger"

1. Data: 2002-09-10 15:09:36

Od: "Qwax" <...@...Q> szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2002-09-11 07:55:08

Od: "Qwax" <...@...Q> szukaj wiadomości tego autora

> Warto więc zadać sobie pytanie czy chodzi o
> tradycyjn ą kuchnię żydowską (a to też zależy od regionu gdzie
> wcześniej ci Żydzi mieszkali) czy o kuchnię izraelską?

Obecnie chodzi mi głównie o Izraelską stronę w języku polskim z
potrawami o izraelskimi.
(kolejność ważności jak w zdaniu).

Tak samo jak są Polskie strony w języku polskim o kuchni polskiej - na
których jest przepis na pizzę, gulasz czy fasolkę 'po bretońsku' ;-)))
(wiem, że Bretończycy by się obrazili)

Pozdrawiam
Qwax

1. Data: 2002-09-11 15:53:48

Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 11 Sep 2002 09:55:08 +0200, "Qwax" <...@...Q> wrote:

>Obecnie chodzi mi głównie o Izraelską stronę w języku polskim z
>potrawami o izraelskimi.
>(kolejność ważności jak w zdaniu).

A to niestety nie znam takowej. Po konsultacji z paroma
polskojęzyczymi Izraelczykami biegłymi w internecie nie udało mi się
też niesiety nic takiego znaleźć. Zresztą na stronach izraelskich
cięzko cokolwiek znaleźć w innych językach niż angielski i hebrajski.

>Tak samo jak są Polskie strony w języku polskim o kuchni polskiej - na
>których jest przepis na pizzę, gulasz czy fasolkę 'po bretońsku' ;-)))
>(wiem, że Bretończycy by się obrazili)

A pamiętasz Bretończyka po fasolsku? ;-)

Zdrówko

1. Data: 2002-09-12 11:43:15

Od: "Ela" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Qwax:
"> Czy zna ktoś jakąkolwiek stronę na serwerach IZRAELSKICH z kuchnią
> żydowską - w języku polskim?

Kiedyś znalazłam stronę społeczności żydowskiej w Polsce. Jest tam
trochę o kuchni. Czy ta strona jest na serwerze izraelskim - nie
wiem. :-))- http://www.jewish.org.pl/polskie/materialy/JewFAQ/fo
od.htm.

Ela

1. Data: 2002-09-12 12:18:38

Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 12 Sep 2002 13:43:15 +0200, "Ela" <e...@p...onet.pl>
wrote:

> [...]
>
>Kiedyś znalazłam stronę społeczności żydowskiej w Polsce. Jest tam
>trochę o kuchni. Czy ta strona jest na serwerze izraelskim - nie

Ta strona jest w centrum Warszawy. Tak jakoś z 70cm. od mojego prawego
łokcia. I przepisy to tradycyjna kuchnia żydowska a nie izraelska.
Wiem bo sam to tam umieszczałęm.
;-))))))

Zdrówko

1. Data: 2002-09-12 14:33:44

Temat: Re: [OT]żydowska
Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 12 Sep 2002 17:44:20 +0200, "Qwax" <...@...Q> wrote:

>A czy mógłbyś z nimi jeszcze chwilę podyskutować w sprawie: Tory,
>Miszny i Gemary - czy da się to gdzieś znaleźć w przekładzie na język
>polski. (Teksty Hagady i Halahy - też bym chętnie poczytał).

Zerknij tu:

http://www.pardes.pl/

Dostępne jest tam współczesne tłumaczenie Bereszit - niestety z tego
co się orientuję to nakład się wyczerpuje - zainteresowanie było
znacznie wyższe niż nakład. Ma być na szczęście dodruk. Następne
księgi znajdują się wopracowaniu lecz kiedy się ukażą jeszcze nie
wiadomo. Jest to pierwsze powojenne tłumaczenie. Poza modlitewnikami
ze współczesnymi tłumaczeniami i transliteracją niewiele więcej można
znaleźć po polsku. Jeśli chcesz to mam modlitewniki Kabalat Szabat i
Mincha Maariw w PDF-ach. Pozostałych tekstów możesz szukać w
antykwariatach, ale niesiety są to rzezcy bardzo rzadkie i bardzo
drogie.

Zdrówko

--

Syndrom 'słomianego wdowca'