Kwaśne wino

21. Data: 2007-12-04 07:59:25

Temat: Re: Kwaśne wino
Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> To chore - robić wino by dostać ocet ... Dyskretnie przepedzic.

Są octy, których ceny bywają olbrzymie, produkcja octów balsamicznych
trwa czasem ponad 10 lat.
Lepiej przedestylować nieudane wino.Pędzenie samogonu obniża zużycie
alkoholu.Nie każdego można poczęstować, bo się może przyzwyczaić od jednego
razu, a jak wyjdzie bardzo dobry, to szkoda wypić, przyjemnie popatrzeć.
Pozdrawiam.Mirzan

22. Data: 2007-12-05 14:04:54

Od: "Andrzej S." <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik mirzan napisał:

> Są octy, których ceny bywają olbrzymie, produkcja octów balsamicznych
> trwa czasem ponad 10 lat.

Ale sa tez alkohole, których produkcja trwa kilkadziesiat lat.
Nasza cywilizacja duzo bardziej ceni wóde niż ocet. I ma racje :-)

> [...]
> razu, a jak wyjdzie bardzo dobry, to szkoda wypić, przyjemnie popatrzeć.

O wlasnie! Kochamy bimber! Niejasna sytuacja wokół bimbrownictwa w
Polsce szkodzi cywilizacji. Już wykazuje, dlaczego jestesmy wybrańcami

- nie jestesmy tak popędliwi jak Rosjanie - wóda ma szanse postać
- mamy surowce i przyprawy znacznie bogatsze niz Skandynawowie,
- nie mamy tak pedalskiego smaku jak Zachód,
- nie jestesmy tandeciarzami jak Amerykanie,
- nie jestesmy pedantami jak ludy germańskie,
- jesteśmy narodem majsterkowiczów - pomajstrowalibysmy przy bimbrowni.
- mamy duze potrzeby i duże mozliwosci ;-)

Tu szybko ulęgłyby sie arcydzieła sztuki bimbrowniczej. Dobrzy są też na
antypodach, ale im wolno.
Jakby ktoś szukał - strony wolnych bimbrowników:

http://homedistiller.org/

Ale nasze nie gorsze!

http://www.bimber.info/

--
A S

23. Data: 2007-12-05 17:56:53

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Andrzej S. pisze:
[...]
> Ale nasze nie gorsze!
> http://www.bimber.info/

Nawet nie zaglądając powiem głośno, czym innym jest przepędzenie 50l
kwaśnego wina a czym innym sporządzenie zacieru a potem sprzedawanie
uzyskanego produktu.
pozdr. Jerzy

24. Data: 2007-12-05 20:11:37

Od: Panslavista <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

wujot pisze:
Witam wszystkich.
Zrobiłem wino z winogron i okazało się po pierwszej dekantacji i staniu
przez
kilka tygodni, że jest zbyt kwaśne. Proszę o poradę jak zmniejszyć
kwasowość
tego wina i ewentualnie jak usunąć drobny posmak drożdży.
Z góry dziękuję za wszelką pomoc.
Pozdrawiam wszystkich Winiarzy.
Wł. Jagielski

Korbolarz jesteś a nie winiarz parchu sqrwiały.

25. Data: 2007-12-06 07:26:47

Od: "Andrzej S." <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Jerzy Nowak napisał:

> Nawet nie zaglądając powiem głośno, czym innym jest przepędzenie 50l
> kwaśnego wina a czym innym sporządzenie zacieru a potem sprzedawanie
> uzyskanego produktu.
> pozdr. Jerzy

Z punktu widzenia prawa niestety jest dokladnie tym samym.
pozdro
--
A S

26. Data: 2007-12-06 07:35:22

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Z punktu widzenia prawa niestety jest dokladnie tym samym.
> pozdro

Mam wrażenie,ze cały czas jest mowa o produkcji w wymiarze zabawy,
takie hobby dla łakomczuchów. Zakładanie fabryki to inna bajka.
Pozdrawiam.Mirzan

27. Data: 2007-12-06 18:46:52

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Andrzej S. pisze:
> Z punktu widzenia prawa niestety jest dokladnie tym samym.

Nie.
pozdr. Jerzy

28. Data: 2007-12-07 08:13:58

Od: "Andrzej S." <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Jerzy Nowak napisał:

> Nie.
> pozdr. Jerzy

Prowokator ;-)

http://www.money.pl/archiwum/gospodraka/artykul/samo
gon;legalny;papieros;nie,87,0,152663.html

pozdro
--
A S

29. Data: 2007-12-07 08:27:49

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

http://www.money.pl/archiwum/gospodraka/artykul/samo
gon;legalny;papieros;nie,87,
0,152663.html

Trzeba się liczyć z tym,że Polak potrafi i wyda zarządenie,które mówi,
że mogą zrobić alohol, jeśli przywieziesz najmniej 10 ton jabłek.Bo przy
mniejszej ilosci nie da się uruchomić linii produkcyjnej.
Pozdrawiam.Mirzan

chinska roza
Kwiatek medyczny
Bielenie drzew