LĘKI U 7 LATKA

1. Data: 2006-03-07 13:51:00

Temat: LĘKI U 7 LATKA
Od: "szatop" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mój 7 letni syn bardzo przeżywa "szkołę" i wpada w paralizujący strach, że :
nie jest wszystko spakowane w plecaku, że zapomniał o czymś, że (jesli nie
może iść do szkoły) to będzie miał dużo zadanych zadań i nie zdąży je zrobić..
Kilka m-cy przed rozpoczęciem nauki w szkole zaczęły sie u niego bóle brzucha
(o dowolnej porze dnia, nie zależnie od tego czy jest przed czy po posiłku,
ból wokół pępka), które trudno zdiagnozowac -dojść przyczyny, rózne badania i
wizyty u lekarzy nie dały rozstrzygniecia - teraz zaczynam mysleć że to może
przez ten szkolny stres - tylko że one zaczeły się jeszcze długo przed szkołą
i on wówczas nie wiedział co to tak naprawdę oznacza być uczniem..
Próbujemy go uspokajać, bardzo duzo z nim rozmawiamy ale niestety stresuje
się dalej...
Czy może mieliście takie problemy ze swoim dzieckiem i znacie sposób na
uspokojenie tych lęków albo wiecie co "przemówi" do mojego syna, jakich użyc
słów aby uspokoił się.
Słyszałam już słowa -wyrośnie z tego - tylko że może cena jaką zapłaci za te
nerwy jest zbyt duża i niepotrzebna
Prosze o rady

2. Data: 2006-03-07 15:06:58

Temat: Re: LĘKI U 7 LATKA
Od: "Old Rena " <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

szatop <p...@o...pl> napisał(a):
> Mój 7 letni syn bardzo przeżywa "szkołę" i wpada w paralizujący strach,
> że :
[ciach]
> [...]
> Czy może mieliście takie problemy ze swoim dzieckiem i znacie sposób na
> uspokojenie tych lęków albo wiecie co "przemówi" do mojego syna, jakich
[ciach]

Trzeba chyba być wróżką, by wiedzieć, jak trafić do Twojego dziecka. Nic nie
wiadomo o nim i o Was, o waszych wzajemnych relacjach, o jego dotychczasowych
doświadczeniach.
BTW, czy synek chodził do przedszkola? W jaki sposób rozmawialiście z nim o
szkole, zanim do niej poszedł? Jakie sami macie wymagania względem niego? Jak
on reaguje na sytuacje nowe, nieznanych ludzi? Jak podchodzi do
różnych "zadań"? W jaki sposób najłatwiej osiąga to, że zwracacie na niego
uwagę? Czy mama jest bardzo opiekuńcza? A może jesteście bardzo wymagający?
itd. itp.
Jeśli podejrzewasz fobię szkolną, to zrezygnuj z metody chałupniczej (rozmów
z synkiem) i poradź się fachowca (nie na niusach). Próbowaliście znaleźć
pomoc u psychologa dziecięcego?
Jeżeli lęki synka zaczęły się zanim się szkoła rozpoczęła, ciągle trwają i w
dodatku pojawiły się objawy wegetatywne, to przypuszczam, że bez pomocy
psychologa sobie nie poradzicie. A już na pewno nie spodziewałabym się,
że "samo przejdzie".

Old Rena
[Renata Gierbisz]

3. Data: 2006-03-07 15:21:51

Od: Lila <H...@H...Com> szukaj wiadomości tego autora

szatop <p...@o...pl> napisał:
> [...]
> może iść do szkoły) to będzie miał dużo zadanych zadań i nie zdąży je zrobić..

Na to moze byc rada - spakowac plecak wieczorem z planem zajec w reku.
Miec dobrego kolegę, ktory przyjdzie z zeszytami w trakcie choroby
(w ostatecznosci mama te zeszyty przyniesie).

> [...]
> i on wówczas nie wiedział co to tak naprawdę oznacza być uczniem..
> Próbujemy go uspokajać, bardzo duzo z nim rozmawiamy ale niestety stresuje

On wtedy mogl sie stresowac czyms innym, moze przedszkolem.

> [...]
> słów aby uspokoił się.
> Słyszałam już słowa -wyrośnie z tego - tylko że może cena jaką zapłaci za te

Moje dziecko ma taką kolezanke, ktora mimo, ze bardzo dobra uczennica tez
sie tak stresowala w pierwszych klasach. Rzeczywiscie wyrosła z tego,
zainteresowała sie sportem i jakos jej to stresowanie mineło.

Moja rada - rozmawiac z dzieckiem, ale tez porozmawiac z wychowawczynia o
waszym problemie - niech ona o nim wie.
Pomoc dziecku zaklimatyzowac sie w grupie kolezenskiej, jakies wspolne
zabawy, prace, wyjscia do kina.

Pozdrowienia i powodzenia,
Lila

4. Data: 2006-03-08 08:44:46

Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

szatop napisał(a):

> [...]
> Słyszałam już słowa -wyrośnie z tego - tylko że może cena jaką zapłaci
> za te nerwy jest zbyt duża i niepotrzebna

Mam to z młodszym synem (9 lat). W zerówce i do połowy I klasy był
koszmar. Teraz tez przeżywa, ale znacznie wyluzował. Duzo rozmaiwamy,
pozwaklam po prostu wywalic mu z siebie to, co gryzie, zapewniam, ze
świat się nie zawali nawet, jeśli czasem jemu zdarzy sie zawalić.
Podaje przykłady, ze mi tez czasem się zdarza o czymś zapomnieć, a
najbardziej pomaga to, ze Pani Młodego też nie jest wzorcem organizacji
zajęc, i też zdarza jej się potknąć. A skoro Pani nie jest ideałem, to
uczeń też nie musi, nie? TRochę to trwało, ale jest znacznie lepiej.
Justyna
GG 6756000

bezpłatny kurs NPR
Dzien Kobiet -- poradzcie
pięciolatki do zerówki, sześciolatki do 1 klasy?
Koszmary
Biegunka i Coca-Cola