Masło - ile cię cenić trzeba?

521. Data: 2017-10-18 10:21:52

Temat: Re: Masło - ile cię cenić trzeba?
Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Trefniś <t...@m...com> wrote:

> Oj tam, nie trzeba być szczególnie biegłym w angielskim.
> Karagen bardzo szkodzi myszom!

To akurat sama wyczytałam. M.in. wiem, jak jest ,,mysz" po angielsku :-)
Interesuje mnie, na jakiej zasadzie szkodzi.
A tu jest to mniej więcej wytłumaczone i porównując treść chyba oparto się
na tej lub podobnej pracy badawczej:
http://www.zyciekalisza.pl/?str=61,89&id=161907

--
XL

522. Data: 2017-10-18 10:27:42

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Trefniś <t...@m...com> wrote:

> (...)

> Ale pyzy Animki na dróżkach Poznania, to nie to samo!
>
> http://www.poznan.pl/mim/slownik/words.html?word=pyz
a&co=word

Bzdury. Gdyby to był (ten) pyz (r.m.), to owszem, w dopelniaczu byłoby
(tego) pyza, (tych) pyzów.

W literackim j. polskim jest (ta) pyza - (tej) pyzy, (tych) pyz.
No, chyba że Poznań to nie Polska, tylko wiocha jakaś, gwarą zaiwaniająca.

--
XL

523. Data: 2017-10-18 10:31:00

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

stefan <s...@w...pl> wrote:
> [...]
03120014061?gclid=EAIaIQobChMIla-ZqZz21gIV5r3tCh33vA
xXEAAYASAAEgJfHPD_BwE

> A ja wiem, gdzie można dostać (no, kupić) śmietanę i masło bez całej
> tej chemii. Masło można i nawet trzeba zrobić sobie samemu (pod bacznym
> okiem gospodyni)....
> Kawałek na południe od Krakowa, niedaleko słowackiej granicy, tam gdzie
> się toczyła jedna z największych bitew I Wojny, tam gdzie są ślady po
> nieistniejących wsiach, tam jest Kraina Mlecznej Szczęśliwości (zupy
> pokrzywowej, grzybów, baranka lub dzika z grilla też)
> pozdr
> Stefan

Aha. To ja już chyba wreszcie kupię tę dżersejkę, to się ta kraina
przeniesie do mnie. Grzyby i barany też obrodziły w okolicy, takoż i dziki
- świeze slady przy buczynach w lesie są.

--
XL

524. Data: 2017-10-18 10:32:10

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Trefniś <t...@m...com> wrote:

> (...)

mi=&mx=0&mt=&my=9&ma6482

525. Data: 2017-10-18 10:50:58

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wiesiaczek radzi:

> Ożenić się! :D

Zrobiłem to tak dawno temu, że stan przed stał się zamierzchłą przeszłością.
Czy w tej sytuacji powinienem obserwować u siebie motywację zakumulowaną?

Jarek

--
Ożeń że się ożeń
Bo ci trzeba baby

526. Data: 2017-10-18 13:45:25

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 18.10.2017 o 08:16, Wiesiaczek pisze:

> Gratulacje za inicjatywę:)
> Chętnie się dowiem, co odpowiedział.

Odpowiedź zarówno szybka, jak i lakoniczna brzmi:

Szanowna Klientko,

Masło produkowane przez SM MLEKOVITA jest produkowane ze śmietanki
(uzyskanej z mleka krowiego) w procesie zmaślania. Nie stosujemy żadnych
stabilizatorów.

Zapraszamy do odwiedzenia naszej strony internetowej
www.mlekovita.com.pl <http://www.mlekovita.com.pl>

Z poważaniem

SM MLEKOVITA

Kierownik Wydziału Kontroli Jakości

Anna Matwiejszyn

Ale i to się ceni, bo jak wysłałam zażalenie do zakładów mięsnych JBB,
że knurze mięso wciskają klientom, to do dziś mi nie odpowiedzieli.

Ewa

527. Data: 2017-10-18 13:51:08

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 17.10.2017 o 23:21, Trefniś pisze:

> Jestem pod głębokim wrażeniem...
> Genialne.

Oczywiście, że tak. Wbrew temu, co może Ci się wydawać, z tego, w jaki
sposób (i czy w ogóle) na zapytania reaguje producent, można wiele
wywnioskować.

Ewa

528. Data: 2017-10-18 13:55:30

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 17.10.2017 o 23:21, Trefniś pisze:

> Proponuję, żebyś nie poprzestawała na takich pytaniach - wyślij od
> razu do producentów masła zapytanie, czy dodają do masła tłuszczu
> roślinnego, lub w inny sposób fałszują masło.

A tak poza tym to nie zwykłam wszystkich uważać za oszustów. Zwłaszcza
że ich masło mi po prostu smakuje.

Ewa

529. Data: 2017-10-18 14:02:49

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 18.10.2017 o 08:07, Wiesiaczek pisze:

> Jak to po co?
> Przecież w fabryce też muszą ją magazynować. A po co im taka
> rozwarstwiona?

Sądzisz, że magazynują śmietankę? Ja podejrzewam, że mleko. A to
maksymalnie 24h w stanie surowym, po pasteryzacji kilka dni. To jednak
co innego, niż śmietanki w sklepie z kilkutygodniowym terminem przydatności.
Może jest tu ktoś, kto wie, jak to wygląda od środka? Ja posiłkowałam
się tym:

http://mleczarnieonline.pl/porady/1201333-proces-pro
dukcji-mleka

Ewa

530. Data: 2017-10-18 14:55:05

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pani Ewa napisała:

> Masło produkowane przez SM MLEKOVITA jest produkowane ze
> śmietanki (uzyskanej z mleka krowiego) w procesie zmaślania.

Zmaślanie. Ładne słowo. Podobne do innego.

--
Jarek

Mięso puchnie
sliwki - biały osad