_Nie_ dziekuje za przepis na najgorsza szarlotke w swiecie... :(

1. Data: 2001-11-19 10:38:32

Temat: Re: _Nie_ dziekuje za przepis na najgorsza szarlotke w swiecie... :(
Od: "DanaB" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Monika Mężyńska" <m...@k...net.pl> napisał w wiadomości
news:3BF26FB6.C736A801@kki.net.pl...
[...]...
> [...]
> 1 szklanka cukier
> 6 jabłka
> cynamon
> Wytyczne
>
> - 2 łyżki cukru + 1/3 szkl. cukru do białek - 6 sztuk. jabłuszek + 3
> łyżki cukru + cynamon. - usmażyć, wystudzić. Margarynę posiekałam z
> mąką, dodałam resztę składników, a z jaj tylko żółtka i do lodówki na
> 1 godz. 2/3 ciasta na grubych oczkach tarki na średnia blaszkę
> wysmarowana i oprószoną. Na to jabłka. Zapiec 20 min. Potem ubić pianę
> z białek, cukier dosypuje pod sam koniec. Ta pianę na podpieczone

Monisiu!
Dzisiaj dopiero dotarlam do Twojego watku, nie czytam calego (zostawiam to
na pozniej), od razu odpisuje, ze jest to najprawdopodobniej moj przepis.
Jestem bardzo zdziwiopna, ze ciasto Ci nie wyszlo, a na dodatek jeszcze
zapaskudzilas sobie piekarnik, kuchnie i mieszkanie. Robilam to ciasto
wielokrotnie, zawsze mi sie udaje. W ktorym miejscu zaczelo sie dymic? Co w
przepisie bylo nie tak? Czy podpiekalas spod w temp. 200 st.C, a z pianka
juz tylko w 100? Bardzo prosze, napisz mi, co bylo zle w przepisie.

--
DanaB
www.kuchnia.com.pl

1. Data: 2001-11-19 11:24:57

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "DanaB" <d...@n...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> przepisie bylo nie tak? Czy podpiekalas spod w temp. 200 st.C, a z pianka
> juz tylko w 100? Bardzo prosze, napisz mi, co bylo zle w przepisie.

hehe... przeczytaj sobie do z tego wyszło... wątek: Relacja na żywo z
pieczenia szarlotki w/g Castle...
A mój mąż to powiedział, że mu pleśniaka upiekłam... ;-)))
I ćwiczyłam to w sobotę po raz wtóry i jest pyyyyyszne... Znaczy mam swoje
udoskonalenia ja k podane w wątku... Właśnie co do suszenia bezy między
innymi... ;-)))

--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

1. Data: 2001-11-19 11:40:01

Od: "DanaB" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:9taq6q$41l$1@news.onet.pl...

> [...]
> udoskonalenia ja k podane w wątku... Właśnie co do suszenia bezy między

Za moich panienskich czasow towarzystwo schodzilo sie do mnie wlasnie na
plesniaka! Tak nazywalismy to ciasto! Ostatnio rzadko je robie, tym niemniej
robie. Najlepsze jest z antonowek z duza iloscia rodzynek wymoczonych w
rumie (czeskim) i niewielka iloscia przyprazonych posiekanych orzechow w
gornej warstwie tartego ciasta.

--
DanaB
www.kuchnia.com.pl

1. Data: 2001-11-19 12:02:37

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> robie. Najlepsze jest z antonowek z duza iloscia rodzynek wymoczonych w
> rumie (czeskim) i niewielka iloscia przyprazonych posiekanych orzechow w

Rodzynki to mi do jabłek nie pasują... Już lepiej orzechy włoskie tak jak
Lilla proponowała... no ale to już gusta i guściki...

1. Data: 2001-11-19 13:14:24

Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

w wiadomości do grup dyskusyjnych napisała:
> Rodzynki to mi do jabłek nie pasują... Już lepiej orzechy włoskie tak jak
> Lilla proponowała... no ale to już gusta i guściki...

Orzechy to na spod. Czasami daje rowniez rodzynki do jablek na szarlotke,
ale tylko wtedy, gdy sa one starte na tarce. Mozna rowniez dodac
smazona skorke pomaranczowa lub cytrynowa.

Pozdrawiam
Lilla

Dzieki za przepisy na makowce :)
Przeczytane w gazecie - o jajkach