Nie ma co się cieszyć z wysokiego IQ

111. Data: 2016-02-12 02:48:55

Temat: Re: Nie ma co się cieszyć z wysokiego IQ
Od: j...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

W dniu piątek, 12 lutego 2016 02:15:34 UTC+1 użytkownik Pszemol napisał:
> "FEniks" <x...@p...fm> wrote in message

> "moje pieniądze i robię z nimi, co mi się żywnie podoba w zakresie
> działalności statutowej."
>
> Teraz OK ? :-)

nie kochanieńki, całkiem nie okej. okey to dopiero będzie, jeśli charytatywna
organizacja wyda moje własne pieniądze na to, co jawnie postulowała.

112. Data: 2016-02-12 08:18:22

Od: "Chiron" <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <j...@o...pl> napisał w wiadomości
ps.com...

> Dla mnie to wszystko można sprowadzić do zbójeckiego prawa autorskiego-
> wprowadzonego siłą na świecie przez USA. Chiny zobowiązały się, że jak
> skrócić to do lat 3- to oni będą gorliwie takiego prawa przestrzegać.
> Rozsądne? Jak najbardziej. Wtedy taki facet i tak nie weźmie drożej za
> swój
> specyfik- bo nikt nie kupi. Po 3 latach pojawi się generyków, że i on
> będzie
> musiał obniżyć cenę

Chiron, nie chcę się z tobą sprzeczać, ale proszę zauważ,
że są różne autorskie prawa; w omawianym tu przypadku opcjonuję
przy tym, że mogłoby zawierać się ono między lat 5 a 10,
ze wskazaniem bliżej 5 niż 10.
Wynika to z różnych przyczyn, o których ani my, ani jakikolwiek
mądrzejsze od nas istoty, nie mogą zaświadczyć, że jest to rozwiązanie
idealne.
===================================

Ależ (jak myślałem)- my tu wymieniamy swoje zdania. Sprzeczasz się? :-)
Oczywiście- masz rację, że żaden z nas nie zna dogłębnie problemu praw
autorskich z rozbiciem na poszczególne grupy: muzyka, leki, etc- ile lat za
co. Tyle, że tak jest z wieloma sprawami. Jeśli nie chcemy pisać głupot-
napisać możemy to, co wydaje się rozsądne. Zapewne zgodzisz się, że
rozstrzyganie o czymś z bardzo wysokiego (jeśli chodzi o hierarchię
społeczną, jego skomplikowanie) szczebla, jakim jest prawo- doprowadzi do
różnych rozwiązańrawnych w różnych państwach. Często skrajnie różnych. USA
narzuciły siłą swoje prawo innym państwom. Samo to daje do myślenia. Ba!
Rozpatrywanie kwestii prawnych zapewne doprowadzi nas do wniosku podobnego,
jak tu:

Adwokaci
Ci - nigdy nie oszaleją...
Świat będzie się już walił,
Wąż ognia równik oplecie i kontynenty zapali,
A oni, ironiści, mędrkowie wykrętów chytrych,
Wyciągną z teczki paragraf i rozprostują
[ - na wytrych,
I, jak klaun na arenie, otworzą drzwi tekturowe,
Przejdą na drugą stronę i dumnie podniosą głowę:
"Voila!"
(Jarmark rymów, Warszawa 1934)

Należy więc patrzeć na sprawę z najniższego możliwie poziomu- z poziomu
fundamentów. Czyli: naszej kultury, religii, etyki. Żaden koncern
farmaceutyczny nie może powiedzieć, że wyprodukował lek na AIDS- i korzystał
wyłącznie ze swoich prac. Samo zatrudnianie ludzi, często wykształconych
kosztem społeczeństw- temu przeczy. Korzystają też z miliardów wynalazków,
teorii naukowych, etc- powstałych na przestrzeni wieków istnienia naszego
gatunku. Ba! Mają taką pozycję na rynku- bo chroni ich najpotężniejsza armia
na ziemi, która jest zbójeckim narzędziem do rabowania i ujarzmiania innych
państw. Z ich punktu widzenia- jeśli nie będą istniały pewne granice ochrony
własności (a każde chyba państwo likwiduje te granice np w razie zagrożenia
wojną, klęską żywiołową, etc- tam, gdzie zagrożone jest życie innych)-
łamanie prawa włsności przez np producentów generyków będzie się spotykać z
szeroką sympatią społeczną. Za tym idzie to, że skoro świadomość społeczna
zaakceptuje tu kradzież praw autorskich- siłą rzeczy zaakceptować też musi i
w innych dziedzinach.
Rozsądnym więc wydaje mi się ochrona praw własności na poziomie
akceptowalnym społecznie- czyli np 3 lata. Czy w ogóle realnie może istnieć
prawo powszechnie nieakceptowane?

--

Chiron

113. Data: 2016-02-12 13:04:55

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"pinokio" <p...@n...adres.pl> wrote in message

> Czyli że organizacja charytatywna ma prawo kraść?

Nie! Jakie "czyli"? Kto tak powiedział? Coś sobie uroiłeś...

114. Data: 2016-02-12 13:06:58

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

<j...@o...pl> wrote in message
ps.com...

> nie kochanieńki, całkiem nie okej. okey to dopiero będzie, jeśli
> charytatywna
> organizacja wyda moje własne pieniądze na to, co jawnie postulowała.

One jawnie postulują że pieniądze z datków idą do jednego wora
i część z nich trafia na cele charytatywne ogólnie - niech Cię nie
zmyli akcja zbierania pieniądzy na Haiti - zbiórka zostanie wydana
na wszystkie cele.

115. Data: 2016-02-12 13:07:33

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

<j...@o...pl> wrote in message
ps.com...
> [...]
ps.com...
> [...]
ps.com...

> żarty sobie (kurwa) waść stroisz? czy pytasz jak uczciwość ma na imię?

???

116. Data: 2016-02-12 13:09:23

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

> Tylko w sztucznym systemie zwanym kapitalizmem wymyślonym 200 lat temu

Nie, kapitalizm jest dziś inny niż 200 lat temu.
To co dziś mamy mniej więcej jest mieszanką kapitalizmu i socjalizmu.
Istnieje urząd antymonopolowy - jak myślisz, dlaczego go nie capnęli ?

117. Data: 2016-02-12 13:10:09

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

> Poza tym po śmierci zadziała absolutnie sprawiedliwe Prawo, choć Pszemol w
> to nie wierzy.

I wielu innych, mądrzejszych ode mnie, również w takie bajki nie wierzą.

118. Data: 2016-02-12 13:16:30

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

<j...@o...pl> wrote in message
ps.com...
> [...]
ps.com...

> to znaczy, że ona kosztuje firmę tylko 300 dolarów,
> żeby oddać skalę porównawczą prawdziwie?
> czy też znaczy, że ona kosztuje tylko 3000 dolarów,
> żeby oddać skalę porównawczą tylko 10-krotnie mniej prawdziwie.

W każdym przypadku cena kuracji medycznej tego typu
nie ma żadnego związku z ceną półproduktów potrzebnych
na wykonanie lekarstwa ani kosztów samej produkcji.
Firmy farmaceutyczne operują w innych realiach, gdzie
koszt badań, prób i testów nowego leku przekracza 90%
kosztów całościowych i większość nowych leków nad
którymi firma pracuje to niewypały ktore nie trafiają
na rynek => strata kasy. A więc leki które się udadzą
niosą bagaż finansowy tych nieudanych, z dużą nawiązką
pozwalającą Pfizerowi odnotować biliony dolarów
jako roczne dochody. Popatrz na dochody tej firmy
i zastanów się, ile pacjentów nie skorzystało z kuracji bo
była za droga tylko dlatego że Pfizer zarobił 6 bilionów.
A przecież mógł zarobić tylko 3 biliony i obniżyć ceny, nie?

> choć w każdym przypadku nie pisz mi "nie bałamuć".
> są proste spostrzeżenia: świnie spotkały świnię, która wielokrotnie
> ich przerosła, i nawet świnie będą broniły się przed monstrualną
> świnią, bo w sercu czują, że jakkolwiek są świnią, to nie aż tak bardzo
> świńską.
> można to wszystko rozgrzeszyć,
> ale fAKT POZOSTAJE FAKTEM.
> przepraszam, ale caps lock wciska mi się niekiedy.

I problem z "prostymi spostrzeżeniami" jest taki, że w większości
przypadków tylko powierzchownie analizują problem, nie dostrzegają
głębi zagadnienia i prowadzą do często fałszywych wniosków...
Co ciekawe, z niedawno opublikowanych badań psychologicznych
wynika, że efektem uproszczonego (niewnikliwego) myślenia są
poglądy i opinie konserwatywne. Co by się zgadzało zdaje się
w Twoim i pinokia przypadku, prawda? :-P

119. Data: 2016-02-12 13:21:51

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

<j...@o...pl> wrote in message
ps.com...
> [...]
ps.com...

> Jest to jedyna rozumna i racjonalna strategia dotycząca tego zagadnienia,

... według tego co Ty uważasz za rozumne i racjonalne :-)))

> pozwalająca zarówno na przyjmowanie noszących znamiona prawdziwości
> informacji, jak też na weryfikowanie wiadomości, które z jakichś powodów
> wydadzą się komuś podejrzane. A za współczucie oczywiście dziękuję.

Jeśli wychodzisz z założenia, że żaden dziennikarz nie ma powodu
do wyssania z palca efekciarskich i sensacyjnych historyjek to robisz
bardzo duży błąd deformujący dosyć brutalnie Twoją wizję świata.
Bo niestety tak jest, że świat jest zasypany brukowcami i wielu, wielu
dziennikarzy to gońcy sensacji i poczytności a nie poszukiwacze prawdy.

> Ojejku, Pszemku, przecież nie będziesz w zwykłym artykule wstawiał
> dziesiątek
> odnośników. Chcesz, sprawdź w Wikipedii informacje o nim, które okraszone
> są
> 101 przypisami. Mnóstwo innych źródeł też podaje analogiczne, do opisanych
> w tym artykule, fakty. Pewnie, że Pan Strawiński mógł podać źródła.
> Nie podał - sprawdzasz sam, jeśli masz ochotę.

W zwykłym artykule? A jaki jest niezwykły? :-)

120. Data: 2016-02-12 13:24:30

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

<j...@o...pl> wrote in message
ps.com...

> Oczywiście, że nie będzie. I to w żaden sposób:)
> Nawet trudno tu powiedzieć, że będzie konkurencyjny cenowo,
> bo przecież nawet ceny nie ma:) - choć oczywiście przy tym
> stwierdzeniu upierał się nie będę:)

I znowu deformujesz powszechnie rozumiane pojęcie.
Po co to robisz?

> Pszemolu,konkurencyjność nie jest tożsama z niższą ceną,
> choć zazwyczaj jest jej bardzo istotnym elementem, ale
> na pewno nie w przypadku, kiedy doprowadza do upadku
> własnej firmy i zagarnięcia rynku przez konkurencję, co oczywiste:)

Nie mówimy tu o konkurencji między dwiema firmami dla zysku.
Mówiliśmy o konkurencji między firmą for-profit a akcją charytatywną.
Pogubiłeś się szczerze czy celowo i świadomie rżniesz głupa? :-)

> Pozwól, że Ci coś wkleję. I posłużę się Twoją radą: przemyśl to.

Jak wklejasz rzeczy nie na temat. Tracisz mój czas. Przemyśl to.

wagoniki
myśliwi
(tylko)logiczne argumenty?
Uwaga na_Halnego ;)
Nieszczepione dzieci trafiły do szpitala z ciężkimi infekcjami.