Nieaktualne już w tym roku ale interesujące.

11. Data: 2016-02-09 19:31:19

Temat: Re: Nieaktualne już w tym roku ale interesujące.
Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-02-09 o 11:49, Trefniś pisze:
> W dniu .02.2016 o 00:52 Animka <a...@t...wp.pl> pisze:
>
> (...)
>
> Animce to nie przeszkadza, ale tak dla podtrzymania wiedzy pozostałych
> czytających...
> Smażenie na oleju słonecznikowym jest złym pomysłem!

Olej rzepakowy odpada w podskokach.

--
animka

12. Data: 2016-02-09 19:43:51

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2016-02-09 19:31, obywatel Animka uprzejmie donosi:

Albowiem?

13. Data: 2016-02-09 19:45:24

Od: XL <n...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

No cóż, akurat słonecznikowym trujesz się najbardziej - używając go własnie do
smażenia. Jest dobry tylko do sałatek lub do gotowania!

14. Data: 2016-02-09 19:49:02

Od: XL <n...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu wtorek, 9 lutego 2016 19:33:37 UTC+1 użytkownik Animka napisał:

> Olej rzepakowy odpada w podskokach.

Absolutnie nie odpada, bo jest z roślin z naszej strefy geograficznej i obecnie
produkowany jest z bezerukowych odmian rzepaku, czyli takich, które pozbawione są
trucizny, i tylko takie odmiany sie obecnie sieje.
Smażę frytki na oleju rzepakowym, ale wazne jest co innego - aby używać danej porcji
oleju do smażenia tylko RAZ. I tak robię.
Inne rzeczy (wspominane już faworki np) smażę na smalcu.
Najzdrowiej jest smażyć na wołowej fryturze, ale nie mam dostępu do niej. Czasem
kupuję ceres.

15. Data: 2016-02-09 20:17:42

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .02.2016 o 19:31 Animka <a...@t...wp.pl> pisze:

> Olej rzepakowy odpada w podskokach.

Wiem, smak i zapach :)

Mimo tego używam rzepakowego nawet do słodkich wypieków, zamiast
pokutującej potępieńczo w Polsce margaryny.
Niektórzy masła nie używają programowo i bezdyskusyjnie, a nakarmić ich
chcę.
Smak i zapach oleju rzepakowego dość łatwo ukryć dodatkami do ciasta.

Masz alternatywy bezsmakowych tłuszczy do obróbki cieplnej w wysokich
temperaturach.
Wolę, żebyście sami poszukali w sieci, bo na portalach czytałem już takie
głupoty, że straciłem zaufanie :)

Ew. uwagami może podzielimy się tutaj.

Tylko nie dajcie się łatwo wpuścić w olej palmowy.
Polecam artykuł w Focus 2/245 z lutego 2016 "Olej palmowy niszczy swiat".

--
Trefniś

16. Data: 2016-02-09 21:31:04

Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Do ciast , do środka najlepiej wcale tłuszczu nie dawać.

17. Data: 2016-02-10 03:27:21

Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-02-09 o 19:45, XL pisze:
> No cóż, akurat słonecznikowym trujesz się najbardziej - używając go własnie do
smażenia. Jest dobry tylko do sałatek lub do gotowania!
Z utwardzalnego rzepakowego robili kiedyś znicze na cmentarze. Jak to
dymiło! Nigdy nie zapomnę.
Tyle lat toleruję tylko słonecznikowy i jakoś nic mi nie jest. Rzepakowy
jest rakotwórczy razem ze swoimi margarynami.

--
animka

18. Data: 2016-02-10 03:28:11

Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Napisałam niżej :-)

--
animka

19. Data: 2016-02-10 03:29:27

Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-02-09 o 19:49, XL pisze:

> [...]
> Inne rzeczy (wspominane już faworki np) smażę na smalcu.
> Najzdrowiej jest smażyć na wołowej fryturze, ale nie mam dostępu do niej. Czasem

Ceres kupiłam tylko raz. Boże, jakie to wstrętne!

--
animka

20. Data: 2016-02-10 03:32:34

Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-02-09 o 20:17, Trefniś pisze:
> [...]
> ich chcę.
> Smak i zapach oleju rzepakowego dość łatwo ukryć dodatkami do ciasta.
Do ciasta? Do ciasta daje się masło, a do takich do których masło się
nie nadaje (bo za tłuste) ja osobiście daję masło roślinne. Bardziej
masło przypomina.

--
animka

Pączek z hipermarketu? Zobacz z czego go zrobili
Re: Kto smażył sam? Ja kupiłam
Re: Kto smażył sam? Ja kupiłam
Re: Kto smażył sam? Ja kupiłam
smaczn-ego?