Niedaleko pada jabłko terroru od drzewa idealizmu.

91. Data: 2010-03-10 20:57:22

Temat: Re: Niedaleko pada jabłko terroru od drzewa idealizmu.
Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 10 Mar 2010 12:56:31 +0100, Chiron napisał(a):

> Użytkownik "Maciej Woźniak" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

> Hallo! Jest tam kto?! Rozmowa jest na temat podobieństw religii!!!

A ja to się nie znam na innych religiach...
--

Ikselka.

92. Data: 2010-03-10 21:46:27

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

A z żoną innego mężczyzny?

--
CB

Użytkownik "Ender" <e...@n...net> napisał w wiadomości

Ciekawe jak można cudzołożyć przed ślubem?
To chyba jakiś bzdet.

93. Data: 2010-03-10 22:01:34

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 10 Mar 2010 14:04:38 +0100, czerwony napisał(a):

> A więc:
> - środki antykoncepcyjne bezwzględnie be, ale chyba, że nazwiemy
> je lekarstwami hormonalnymi

...kiedy są używane TYLKO w celu leczniczym.

> - nie zabijaj=nie morduj - dotyczy tylko ludzi.

I znęcania się nad zwierzakami też.
Świnkę na apetyczny schabik mogę sobie wyhodować i ją zabić tak, aby nie
cierpiała. Zreszta jeśliby cierpiała, to mięso byłoby niesmaczne.

> - nie cudzołóż - absolutnie, ale przed ślubem, w związkach nieformalnych,
> skrycie - to nie cudzołożenie przecież.

Nie cudzołożenie, ale inna niepożądana rzecz:
"http://www.raznazawsze.pl/przygotowanie/seks-przedm
alzenski.-dlaczego-powiedziec-nie.html"

> - agresja - absolutnie - ale ciosem można wyrazić przecież szacunek

Szacunek dla samego siebie - poprzez obronę, do której każdy atakowany ma
prawo i powinność, jeśli kocha siebie jak bliźniego swego.
--

Ikselka.

94. Data: 2010-03-10 22:04:23

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Chwile temu napisałam:

"Szacunek dla samego siebie - poprzez obronę, do której każdy atakowany ma
prawo i powinność, jeśli kocha siebie jak bliźniego swego."

Czyli kiedy trzeba, powinien Ci oddać.

Nakaz o policzku nie jest jak wół, bo to bardzo mądry nakaz, który tylko
proste mentalności odczytują jako "daj się sprać za darmo".
--

Ikselka.

95. Data: 2010-03-10 22:08:46

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 10 Mar 2010 14:39:54 +0100, Ender napisał(a):

> ?Nie będziesz cudzołożył? (Wj 20,14; Pwt 5,17). ?Słyszeliście, że
> powiedziano: Nie cudzołóż! A Ja wam powiadam: Każdy, kto pożądliwie
> patrzy na kobietę, już się w swoim sercu dopuścił z nią cudzołóstwa? (Mt
> 5, 27-28).
>
> Czyli każdy normalny mężczyzna jest grzeszny.
> Zatem grzech jest jego obowiązkiem

No, może raczej atrybutem... jak każdego człowieka.

> i świadectwem jego normalności,
> a nie wynaturzenia lub ślubów kapłańskich.

Bardzo dobrze wytłumaczyłeś niedojdkowi.
--

Ikselka.

96. Data: 2010-03-10 22:15:54

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 10 Mar 2010 15:24:40 +0100, Ender napisał(a):

> [...]
> więc aby mógł istnieć człowiek, nie może istnieć ten grzech.
> Zresztą jak wiele innych.
> Osobiście szanuję bardzo kościół, księży, papieży i radio maryja za ich
> pozytywny wkład w ludzkość i w społeczeństwo, bez którego świat
> nowożytny mógłby dawno już skończyć jak starożytny.
> I nawet chociażby jak radio maryja to jest kompletny bzdet,
> to pomaga jakoś przeżyć starszym ludziom w jakimś celu i poczuciu
> człowieczeństwa, którego nasze aroganckie społeczeństwo z pewnością by
> im nie zapewniło, tak jak środków na pogodne i dostatnie (lub coraz

Szapoba za ten tekst.
--

Ikselka.

97. Data: 2010-03-10 22:19:47

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 10 Mar 2010 06:33:14 -0800 (PST), Stalker napisał(a):

> Stalker, fakt ze tutejsza etyka katolicka zapomniala zagrzmiec za
> uprawianie seksu pozamalzenskiego mozemy pozostawic na osobne
> rozwazania :-)

Nie wypada grzmieć za coś, czego Ty nie odróżniasz od seksu
PRZEDmałżeńskiego. A w tej sprawie akurat przed chwilą się wypowiadałam.
--

Ikselka. //w poczuciu etyki katolickiej

98. Data: 2010-03-10 22:23:49

Od: Paulinka <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

XL pisze:

> Nie wypada grzmieć za coś, czego Ty nie odróżniasz od seksu
> PRZEDmałżeńskiego. A w tej sprawie akurat przed chwilą się wypowiadałam.

Ender się w niedalekiej przyszłości zamierza oświadczyć, zamierzał
również przeprowadzić wazekotomię, bo wg jego pojmowania świata, kiedy
się nie ma dzieci, można partnerkę bez wyrzutów sumienia zdradzać.
Co Ty na to?

--

Paulinka

99. Data: 2010-03-10 22:25:57

Od: Paulinka <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ender pisze:

> Zgadza się, ale ona nie jest już przed ślubem.
> Z cudzą żoną to jest ewidentnie cudzołożenie,
> choć z tego co pamiętam, kobieta (zona) jest z grzechu wtedy wyłączona,
> ponieważ podpada pod 9 przykazanie "Nie pożądaj żony bliźniego swego",
> którego ciężar grzechu spoczywa na mężczyźnie, a kobieta jest właśnie
> ofiarą tego grzechu - pożądania, bez której grzech nie byłby dokonany.

Musiałeś mocno wagarować na lekcjach religii.

--

Paulinka

100. Data: 2010-03-10 22:38:15

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

To przykazanie dotyczy samego pożądania, niekoniecznie bez względu
na skonsumowanie (seks) lub nie.
Samo pożadnie jest nieprawością.

Jeśli pojawia się cudzołóstwo (np seks z żoną innego mężczyzny) to
masz już podwójną nieprawość.

Jeśli natomiast to żona innego mężczyzny z premedytacją dąży do
cudzołóstwa, a mężczyzna to tylko wykorzystuje, to wtedy masz samo
cudzołóstwo.

Czyli lepsze jest dla mężczyzny dawać wykorzytywać się kobietom,
niż je wykorzytywać. ;)

--

> [...]

którego ciężar grzechu spoczywa na mężczyźnie, a kobieta jest właśnie
ofiarą tego grzechu - pożądania, bez której grzech nie byłby dokonany.

SEKS W NIEBIE :o)
(.) Faszym a Natura
KLAMSTWO PRZEDWYBORCZE...
Wyrok.
Re: # siedlisko-śmierdlisko "mundrości" trolla Robakksa