Niedaleko pada jabłko terroru od drzewa idealizmu.

Temat: Re: Niedaleko pada jabłko terroru od drzewa idealizmu.
Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jakie widzę związki?

Np takie, że jak ktoś popiera stanowisko, że rodzic ma "święte prawo"
traktować dziecko jak swoją _własność_ oraz jak niewolnika i robić
z nim co chce (klapsy/przemoc fizyczna, przemoc psychiczna... itd),
to jest to osoba religijna (zwykle na gruncie krk).

Znasz osobę głęboko krk-religijną, która uważa, że klaps wobec
dziecka jest czymś co powinno być bezwzględnie zakazane i karane
np karą grzywny?
Ja nie tylko nie znam, ale nie potrafię sobie nawet takiej wyobrazić. :)

Ale mało tego: to właśnie ci ludzie dostają "piany na ustach" kiedy
mówi się o zakazie stosowania wszelkich form przemocy wobec
dzieci.

I teraz ty Chiron wygłaszasz se twierdzenie nt braku szacunku
i respektu dla emocji dzieci:
"... Wśród ludzi z mojej religii to z całą pewnością nie jest jakaś cecha
wynikająca z wyznawanej przez nich religii...".

Teraz ty mi napisz: co ja mogę myśleć gdy takie coś czytam?

--
CB

Użytkownik "Chiron" <e...@o...eu> napisał w wiadomości

Taa, tak sobie wypieram:-)
A konkretnie- jaki Ty widzisz związek? I czy dotyczyć ma on religii rzymsko-
katolickiej, czy jakiejś innej też?

Od: "Redart" <R...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wynikająca z wyznawanej przez nich religii...".
>
> Teraz ty mi napisz: co ja mogę myśleć gdy takie coś czytam?

Ja tak tylko dodam, że kiedy uczęszczałem do kk np. na nauki
przedmałżeńskie, to rzuciło mi się w oczy to, jak bardzo katolicy
przywiązują wagę do silnej hierarchiczności w rodzinie. I nie chodzi
tu o hierarchicznosć autorytetów, ale wlaśnie to, do czego luźno
pije cbnet - hierarchiczność więzi emocjonalnych. Bardzo podkreśla
się to, że więź między małżonkami jest ważniejsza/silniejsza niż miedzy
rodzicami a dziećmi. Jest to coś w rodzaju dogmatu, który ma wzmacniać
teorię o nierozerwalności małżeństwa. Niezależnie od tego, jakie są
głębsze źródła tego dogmatu (jestem sobie w stanie wyobrazić,
o co chodzi), to w takim potocznym wydaniu wychodzi to jednak bardzo
nieciekawie, a w szczególności bardzo ogranicza osobom funkcjonujacym
w ramach kk środki wychodzenia z sytuacji patologicznych.
Przejaskrawiając: w sytuacji męża-pijaka sugeruje się, by żona w
pierwszej kolejności skupiła się na "ratowaniu meża", nie na
dzieciach. O rozwiązaniach typu rozwód i inny tata dla dzieci
- w ogóle nie ma mowy. Takich niuansów jest w kk znacznie więcej.
Trzeba trochę wysiłku, by zrozumieć, że w ogólności - są one po prostu
sprzeczne ze współczesną nauką dot. patologii w rodzinie i sposobów
wychodzenia z niej. Kk tworzy alternatywną psychologię, która niestety
jest obciążona licznymi 'niepodważalnymi prawdami', które nie poddają
się falsyfikacji naukowej.

Od: "Chiron" <e...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Redart" <R...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> wychodzenia z niej. Kk tworzy alternatywną psychologię, która niestety
> jest obciążona licznymi 'niepodważalnymi prawdami', które nie poddają
Redi- idź spać. Nie pij przy kompie- bo potem wypisujesz takie pierdoły.
Naprawdę- zupełnie nie zrozumiałeś. No cóż- chyba pójdę spać. Dobranoc! I na
zdrowie:-)

--
Serdecznie pozdrawiam

Chiron

skarb.
- Waldemar Łysiak

siebie
Leopold Staff

Od: "Redart" <R...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Redi- idź spać. Nie pij przy kompie- bo potem wypisujesz takie pierdoły.
> Naprawdę- zupełnie nie zrozumiałeś. No cóż- chyba pójdę spać. Dobranoc! I
> na zdrowie:-)
Też uważam, że nie zrozumiałeś.
Dobranoc.

Od: "Qrczak" <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W Usenecie Redart <R...@o...pl> tak oto plecie:

> Co tam znowu usługuje. Siedzi i w kompie grzebie. Umysłowo znaczy się
> - ciężko pracuje.
> Czasem z mężem o synku (czy nawet dwóch ?) pogada przez telefon
> - sami faceci w domu - o ile dobrze się orientuję.

Podoba mi się.

Qra

Od: medea <X...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

cbnet pisze:
> Ale ja poważnie pytam.
>
> W realu masz aż takie kompletne nudy emocjonalne?

Myślisz, że codziennie śni mi się psp? Skąd taki pomysł?
Chyba ze 2 razy mi się to zdarzyło, kiedy trochę za mocno tu wsiąknęłam.
Ty się w ogóle tutaj emocjonalnie nie angażujesz? Jakoś nie wierzę.

Ewa

Od: medea <X...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Chiron pisze:

> Redi- idź spać. Nie pij przy kompie- bo potem wypisujesz takie pierdoły.
> Naprawdę- zupełnie nie zrozumiałeś. No cóż- chyba pójdę spać. Dobranoc!
> I na zdrowie:-)

Kiedy to fakt, Chironie. Na naukach przedmałżeńskich tak prawią, że więź
między małżonkami jest ważniejsza niż między rodzicami a dziećmi. A
konkretnie - że żona w pierwszej kolejności ma kochać męża, a potem
dzieci. Być może wymowa tych nauk ma być inna, ale jest to podawane w
taki właśnie sposób i najprościej tak właśnie się to rozumie.

Ewa

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie w takim stopniu.
Np nikt mi się jeszcze jak dotąd nie snił.

Czasem (rzadko) mam nietypowe, nieco dziwne sny.
Podejrzewam, że może w nich chodzi o jakieś "przeżycia" (emocje)
związane z newsami, ale nie jestem w stanie ich identyfikować,
więc to raczej wątpliwa teoria.

Myślę, że relacje w których uczestniczysz wirtualnie jesteś bardzo
głęboko zaangażowana emocjonalnie, niekoniecznie w pełni
świadomie.

Inna, zupełnie sprawa, to moje "wizję" związane m.in. z osobami
netowymi.
Są prawdopodobnie nieco analogiczne jak te doświadczane
przez jasnowidzów.
Ukazują jakieś fragmenty obrazów związanych z daną osobą.
Te ~wizje (właściwie wizyjki) są jednak niezbyt wyraźne i króciutkie.

BTW jak twoja córka wypadła na bilansie 7-latka?
Miała coś takiego?

--
CB

Od: medea <X...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

cbnet pisze:
> Nie w takim stopniu.
> Np nikt mi się jeszcze jak dotąd nie snił.

Ja miałam 2 sny związane z psp (ostatnio zresztą, o jednym jakiś czas
temu też pisałam). Śni mi się tylko akcja, a osób w ogóle nie widzę,
tylko wiem, że to one w tej akcji uczestniczą. Zresztą nic chyba w tym
dziwnego. ;)

> Myślę, że relacje w których uczestniczysz wirtualnie jesteś bardzo
> głęboko zaangażowana emocjonalnie, niekoniecznie w pełni
> świadomie.

Jestem, owszem. Pewnie dlatego tak dużo pamiętam.

> [...]
> Ukazują jakieś fragmenty obrazów związanych z daną osobą.
> Te ~wizje (właściwie wizyjki) są jednak niezbyt wyraźne i króciutkie.

A jako dziecko wyobrażałeś sobie ludzi (konkretnych znajomych sobie) w
różnych sytuacjach? Ja tak robiłam.

> BTW jak twoja córka wypadła na bilansie 7-latka?
> Miała coś takiego?

Miała bilans 6-latka w połowie zeszłego roku. A co Cię konkretnie
interesuje?

Ewa

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ale chodzi mi o te testy w zerówce.
Nie miała czegoś takiego?

Ciekaw jestem oczywiście jak wypadła.

--

Miała bilans 6-latka w połowie zeszłego roku. A co Cię konkretnie
interesuje?

SEKS W NIEBIE :o)
(.) Faszym a Natura
KLAMSTWO PRZEDWYBORCZE...
Wyrok.
Re: # siedlisko-śmierdlisko "mundrości" trolla Robakksa