Niski poziom plytek krwi

1. Data: 2004-06-29 16:24:33

Temat: Niski poziom plytek krwi
Od: La Luna <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Mam pytanie - od jakiego poziomu mala ilosc plytek krwi jest niebezpieczna
dla zycia?
Mam znajomego u ktorego ostatnie badania wykazuja naprawde malo plytek,
ostatni wynik jest wrecz - dla mnie - drastyczny - bo wyszlo 33 przy normie
od 150.
Poprzednie byly w okolicach 70 - ale z tendencja znizkowa.
Lekarz prowadzacy jakos srednio sie tym przejmuje, tu przypisze witaminki
(Vitaral), tu kaze odczekac i zrobic za jakis czas kolejne badanie.
I w sumie cale leczenie opiera sie na: prosze za miesiac zrobic kolejne
badanie - zobaczymy. No - podczas ostatniej wizyty stwierdzil ze jak sie
nie poprawi to chyba da skierowanie do hematologa. Nie poprawilo sie i z 68
spadlo do wlasnie 33.

--
Pozdrawiam serdecznie
Agnieszka Mockałło

2. Data: 2004-06-29 17:12:25

Temat: Re: Niski poziom plytek krwi
Od: "Michał" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

bezwzględnie do hematologa
Przy tym poziomie płytek może dojść do pełnoobjawowej skazy krwotocznej ze
wszelkimi konsekwencjami.
Dodatkowo trzeba ustalić przyczynę obniżania się plt. Możliwości jest wielie
(od małopłytkowości na tle autoimmunologicznym, przez mielodysplazję do
ostrej białaczki limfo i mieloblastycznej wymieniając tylko te
najpopularniejsze.

3. Data: 2004-06-29 17:43:33

Od: "Anetta" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

zgadzam sie z przedmówcą, ale koniecznie trzeba zbadać przyczynę spadku
płytek, moze to małopłytkowość rzekoma i nie ma się czym martwić, pozdrawiam

4. Data: 2004-06-30 12:23:40

Od: "Pawel" <P...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Mam znajomego u ktorego ostatnie badania wykazuja naprawde malo plytek,
> ostatni wynik jest wrecz - dla mnie - drastyczny - bo wyszlo 33 przy
Ja mam ok. 650 ale sweg oczasu mialem 1300. No ale ja za duzo plytek.

acc100 na co?
Niedokrwistosc mikrocytarna a talasemia ?
Przygoda z bioprądami
przepuklina rozworu przełykowego - co tp?
skorupki i wapn