Noże ceramiczne

1. Data: 2014-01-04 22:55:15

Temat: Noże ceramiczne
Od: "artustas" <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Macie, pewnie jakieś doświadczenia z tym tematem, proszę podzielcie się.
Zastanawiam się, nad zakupem dosłownie dwóch noży, których używam w kuchni,
małego typu obierak i dużego do wszystkiego - chleb, wędlina, warzywa
Z tego co czytałem nie można nimi kroić np. kości itp. - trudno, będę
posiłkował się starymi.

Zaczyna mnie już irytować wieczne ostrzenie ...

Pzdr.
Artur

2. Data: 2014-01-05 13:06:03

Temat: Re: Noże ceramiczne
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 4 Jan 2014 22:55:15 +0100, artustas napisał(a):

> [...]
> posiłkował się starymi.
>
> Zaczyna mnie już irytować wieczne ostrzenie ...

Te ceramiczne wiecznie ostre legendy to wiesz gdzie sobie można schować.
--
XL

3. Data: 2014-01-05 13:11:40

Od: "artustas" <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ikselka" napisał w wiadomości grup
et...

> [...]

> Pzdr.
> Artur

Te ceramiczne wiecznie ostre legendy to wiesz gdzie sobie można schować.

Czyli lepiej zainwestować w szlifierkę :)?

4. Data: 2014-01-05 13:19:01

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 5 Jan 2014 13:11:40 +0100, artustas napisał(a):

> Użytkownik "Ikselka" napisał w wiadomości grup
et...

> Te ceramiczne wiecznie ostre legendy to wiesz gdzie sobie można schować.

> Czyli lepiej zainwestować w szlifierkę :)?

No wiesz, jak nóż, to i ostrzenie, nie ma przeproś. Z przyrodą nie wygrasz, nie wiem,
dlaczego się tak buntujesz. Wiecznie ostre miecze to tylko w filmach s.f. lub
opowieściach z dawnych wieków:

Artegal - złoty miecz, Chrysaor
Król Artur - Ekskalibur (Caledwlch)
Beowulf - Hrunting
Bolesław Krzywousty - Żuraw
El Cid - Colada albo Tizona
Cuchulainn - Cruadin
Doon z Moguncji - Merveilleuse (Cudowny)
Dytryk z Bern - Nagelring
Edward Wyznawca - miecz łaski, symbol miłosierdzia, Curtana
Karol Wielki - Joyeuse (wg innych źrudeł: Flamberge)
Lancelot z Jeziora - Aroundight
Manannan mac Lir (a później Naoisi) - Mściciel
Diarmuid O'Duibhne - dwa, Wielka Furia i Mała Furia
Ogier Duńczyk - Cortana
Olivier - Hauteclaire (Świetlisty, wg innych źródeł: Glorieuse, Pełny Chwały)
Renaud de Montauban (Rinaldo) - Fusberta (wg innych źródeł: Flamberge)
Robin Hood - Albion
Rogero - Balisarda
Roland - Durendal (albo Durindana)
Sygurd, nordycki odpowiednik Zygfryda - Gram
Wittig, syn kowala Wielanda - Mimung
Zygfryd - Balmung

3333-)

--
XL

5. Data: 2014-01-05 16:47:02

Od: Zbyszek Zarzycki <z...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu niedziela, 5 stycznia 2014 13:11:40 UTC+1 użytkownik artustas napisał:
> Użytkownik "Ikselka" napisał w wiadomości grup

et...

> Te ceramiczne wiecznie ostre legendy to wiesz gdzie sobie można schować.

> Czyli lepiej zainwestować w szlifierkę :)?

Po licznych próbach kupna zawsze ostrych ostały się szybko tępiące ale równie szybko
ostrzące. Żadnych super stali, ceramik i innych takich.
Genialie działa mi się z nożem chyba jeszcze z lat 70. Tępi się na pomidorze ale po
jednym przejechaniu przez osełkę znów ostry jak żyletka. Tylko coraz chudszy, do
cebuli już się nie nadaje.
Zamiast szlifierki - ręczna osełka do noży (Fiskars - pozostałość po próbach
trafienia na wiecznie ostre).

--
ZZ@private

6. Data: 2014-01-06 12:26:32

Od: piecia aka dracorp <i...@w...eu> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 05 Jan 2014 07:47:02 -0800, Zbyszek Zarzycki napisał(a):

> [...]
> żyletka. Tylko coraz chudszy, do cebuli już się nie nadaje.
> Zamiast szlifierki - ręczna osełka do noży (Fiskars - pozostałość po

W wolnym czasie proponuję sobie to obejrzeć:
http://www.youtube.com/watch?v=SafWC6TVnPM
Długie ale dużo można się dowiedzieć.

--
piecia aka dracorp

7. Data: 2014-01-06 16:42:04

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 5 Jan 2014 07:47:02 -0800 (PST), Zbyszek Zarzycki napisał(a):

> Zamiast szlifierki - ręczna osełka do noży (Fiskars - pozostałość po próbach
trafienia na wiecznie ostre).

Też ją mam, polecam - zresztą taka ostrzałka to jedyne racjonalne wyjście.
--
XL

8. Data: 2014-01-06 20:11:23

Od: "artustas" <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ikselka" napisał w wiadomości grup
net...

> [...]

> próbach trafienia na wiecznie ostre).

Też ją mam, polecam - zresztą taka ostrzałka to jedyne racjonalne wyjście.

Miałem już zamawiać szlifierkę stołową :) (tak czy inaczej chodzi mi po
głowie, do innych celów), ale po wygooglaniu i Waszych wpisach, zacznę od
zakupu dobrej tradycyjnej ręcznej osełki.
Dobry też jest filmik od piecia aka dracorp.

Pzdr.
Artur

9. Data: 2014-01-06 20:12:02

Od: "artustas" <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "piecia aka dracorp" napisał w wiadomości grup

> [...]

> próbach trafienia na wiecznie ostre).

W wolnym czasie proponuję sobie to obejrzeć:

Dzięki, pomocny materiał :).

Pzdr.
Artur

Co ze zwiędniętymi winogronami?