[OT] jak usunąć gluta?

1. Data: 2018-06-08 11:31:31

Temat: [OT] jak usunąć gluta?
Od: Roman Tyczka <n...@b...no> szukaj wiadomości tego autora

Sorry za off-topa, ale nie ma chyba grupy na której mogę bardziej niż tutaj
spodziewać się odpowiedzi.
Jest takie coś co się zwie slime lub glut, to taka "zabawka" dla dzieci
będąca żelowym, kolorowym glutem, którym się dzieci bawią gniotąc go do
granic cierpliwości.

I teraz taki glut brudzi ubranie i jest kłopot. Czym to usunąć? Po
zaschnięciu robi się skorupiaste. Nie chcę ryzykować eksperymentów na pałę
z rozpuszczalnikami, czy ktoś się spotkał i wie jak to rozpuścić?

Roman Tyczka

2. Data: 2018-06-08 12:39:40

Temat: Re: [OT] jak usunąć gluta?
Od: "Stokrotka" <o...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zaschnięciu robi się skorupiaste. Nie chcę ryzykować eksperymentów na pałę
> z rozpuszczalnikami, czy ktoś się spotkał i wie jak to rozpuścić?

Czytałam kiedyś na opakowaniu, że się normalnie spiera,
ale nie miałam styczności, a opakowanie mogło być innego producenta.
Zabawka wydawała mi się zbyt droga na zawartość, dzieci paplają się w błocie
i bez gluta, za darmo.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

3. Data: 2018-06-08 13:03:38

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 08.06.2018 o 11:31, Roman Tyczka pisze:
> [...]
> zaschnięciu robi się skorupiaste. Nie chcę ryzykować eksperymentów na pałę
> z rozpuszczalnikami, czy ktoś się spotkał i wie jak to rozpuścić?

Wprawdzie nie miałam nigdy styczności, ale może spróbować to zamrozić i
wykruszyć, tak jak się robi z przyklejoną gumą do żucia?

Ewa

4. Data: 2018-06-08 22:08:55

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Roman Tyczka <n...@b...no> wrote:

> [...]
> zaschnięciu robi się skorupiaste. Nie chcę ryzykować eksperymentów na pałę
> z rozpuszczalnikami, czy ktoś się spotkał i wie jak to rozpuścić?

Play Doh? Lub coś w tym stylu?
Namoczyć ubranie w misce z chłodną wodą przez dobę - zobaczyć, czy glut
mięknie w wodzie. Jeśli tak, to wtedy usunąć go max ile się da i po tym
normalnie uprać ubranie.
--
XL

5. Data: 2018-06-08 22:17:37

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

XL <i...@g...pl> wrote:

> Play Doh? Lub coś w tym stylu?
> Namoczyć ubranie w misce z chłodną wodą przez dobę - zobaczyć, czy glut
> mięknie w wodzie. Jeśli tak, to wtedy usunąć go max ile się da i po tym
> normalnie uprać ubranie.

Powinno zejść max po kilku praniach. Logika każe być tego pewnym, ponieważ
skoro zasycha, to znaczy, że coś z tego wyparowało - i to musiała być woda.
Inne rozpuszczalniki w dziecięcych zabawkach tego typu nie mają racji bytu.
A skoro to woda, to można ją wprowadzić ponownie - przez namoczenie. Reszta
j.w.

--
XL

6. Data: 2018-06-09 19:28:58

Od: Roman Tyczka <n...@b...no> szukaj wiadomości tego autora

On 08 Jun 2018 20:17:37 GMT, XL wrote:

> Powinno zejść max po kilku praniach. Logika każe być tego pewnym, ponieważ
> skoro zasycha, to znaczy, że coś z tego wyparowało - i to musiała być woda.

No niekoniecznie woda. Zasadniczo wszystko paruje, nawet olej. A co do
zasychania to zasycha np. klej czy farba, ale woda już ich nie rozpuści
(jeśli nie bazują na wodzie). Zatem nie wiadomo co to było.

> Inne rozpuszczalniki w dziecięcych zabawkach tego typu nie mają racji bytu.

Oj, nie takie cuda się zdarzały.

> A skoro to woda, to można ją wprowadzić ponownie - przez namoczenie. Reszta
> j.w.

No to będzie prane i zobaczymy, choć słabo to widzę. Liczyłem właśnie na
jakiś konkretny rozpuszczalnik.

Roman Tyczka

7. Data: 2018-06-09 21:01:01

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Roman Tyczka <n...@b...no> wrote:

> No niekoniecznie woda. Zasadniczo wszystko paruje, nawet olej.

Jeśli to był(by) olej, to zostawiałby tłuste plamy na ubraniu wokół.

> A co do
> zasychania to zasycha np. klej czy farba, ale woda już ich nie rozpuści
> (jeśli nie bazują na wodzie). Zatem nie wiadomo co to było.

Jeśli to było dla DZIECI i wyschło, to mogło być tylko na wodzie.

> Oj, nie takie cuda się zdarzały.

Nie sprawdzasz składu substancji dawanych dziecku do zabawy?
?

> No to będzie prane i zobaczymy, choć słabo to widzę. Liczyłem właśnie na
> jakiś konkretny rozpuszczalnik.

Namocz (namocz - ważne) w wodzie, pomaćkaj, zeskrob i dopiero wtedy wypierz
- a jak nie zejdzie od wody, to będzie znak, zebyś bardziej dbał o
bezpieczeństwo dziecka i nie dawał mu niewiadomoczego do zabawy.

--
XL

8. Data: 2018-06-09 23:09:23

Od: Roman Tyczka <n...@b...no> szukaj wiadomości tego autora

On 09 Jun 2018 19:01:01 GMT, XL wrote:

> Jeśli to był(by) olej, to zostawiałby tłuste plamy na ubraniu wokół.

Olej to był przykład.

> Jeśli to było dla DZIECI i wyschło, to mogło być tylko na wodzie.

Tak, teoretycznie.

> Nie sprawdzasz składu substancji dawanych dziecku do zabawy?
> 😹

Ja mu tego nie dałem, nawet tego na oczy nie widziałem.
Sytuacja zdarzyła się u kolegi, wrócił usmarowany i tylko łaskawie oznajmił
co było smarowidłem.

> Namocz (namocz - ważne) w wodzie, pomaćkaj, zeskrob i dopiero wtedy wypierz
> - a jak nie zejdzie od wody, to będzie znak, zebyś bardziej dbał o
> bezpieczeństwo dziecka i nie dawał mu niewiadomoczego do zabawy.

Ostatnie pół zdania już sobie mogłaś darować, nie szukam porad
wychowawczych.

Roman Tyczka

9. Data: 2018-06-10 00:03:13

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Roman Tyczka <n...@b...no> wrote:

> Olej to by, przyk,ad.

> Tak, teoretycznie.

> Ja mu tego nie da,em, nawet tego na oczy nie widzia,em.
> Sytuacja zdarzy,a si(TM) u kolegi, wr?ci, usmarowany i tylko ,askawie oznajmi,
> co by,o smarowid,em.

Reszta

> Ostatnie p?, zdania ju 1/4 sobie mog,a> darowa?, nie szukam porad
> wychowawczych.

Przekaż zatem koledze.

--
XL

10. Data: 2018-06-12 21:02:30

Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

On 2018-06-09, Roman Tyczka <n...@b...no> wrote:
[..]

Też bym próbował zwyczajnie wyprać. Gluty są różne, ale te, z którymi
przyszło mi walczyć, zawsze schodziły z wodą, choć niekoniecznie były w
niej łatwo rozpuszczalne.

--
Marcin

Margaryny antycholesterolowe