Odp: Biologizm (bylo: Czy kobieta moze....)

Data: 2000-01-30 23:00:43
Temat: Odp: Biologizm (bylo: Czy kobieta moze....)
Od: "Czarek" <c...@i...com>

Kubus Fatalista:
> I jeszcze cos a`propos chemii i pewnych reakcji:
> (Nie dla wrazliwych!)
> Grupa mezczyzn (w roznym wieku i o rozmailtym stanie zdrowia) nosila przez
> pewin czas pod pacha chusteczki - gdy byly juz wystarczjaco przepocone
dano
> je do wyboru grupie kobiet z prosba o wybranie "najladniej pachnacych!".
One
> nie byly swiadome, co naprawde wachaja. Ale byly zadziwiajaco zgodne. Ich
> wybor padal na te pochodzace od osobnikow o doskonalym stanie zdrowia i
> swietnej kondycji fizycznej! Statystycznie :-) -okolo 80% pan wybralo w
ten
> sposob reproduktorow (wiem, wiem, okropnosc......)

Juz po raz kolejny stykam sie z opisem tego eksperymentu wraz z
'powyginanymi' wnioskami + interpretacja i tym razem nie wytrzymalem....
Sorry. :(

Otoz moim zdaniem sposob przeprowadzenia tego badania jak i opracowanie
wynikow oraz wnioski to przyklad (za przeproszeniem) 'kretynizmu' i
krotkowzrocznej glupoty pewnych gremiow naukowych (przykro mi, lecz to tylko
moja prywatna opinia...).

Dzis juz wiadomo ze 'koloryt' zapachu potu jak i jego 'atrakcyjnosc' (dla
obydwu plci) zalezy m.in. od grupy krwi osobnika. Bez wdawania sie w
szczegoly powiem tylko ze w zwiazku z cala 'filozofia grup krwi' z wysokim
prawdopodobienstwem mozna powiedziec ze te 80% kobiet wybralo osobnika o
grupie 0Rh+.

Plytka, powierzchowna interpretacja mozna wszystko 'udowodnic'. Jednak
gdyby starannie dobrac mezczyzn do testu wybierajac 'niezbyt zdrowego'
osobnika z 0Rh+ oraz 'statystyczna' reprezentacje kobiet to IMO raczej nie
wplyneloby to *znaczaco* na otrzymane wyniki.

I jeszcze jedno: Wiecej niz co trzeci facet ma 0Rh+ (to bardzo duzo) i
niczym rewelacyjnym w tej sytuacji jest uwaga iz ci osobnicy posiadaja
powiedzmy 'wieksza' ilosc plemnikow w spermie - no bez tego nie osiagneliby
tak znaczacej dominacji 'statystycznej', wiec to znowu zadne wytlumaczenie.

Zreszta gdyby kobiety w tym ekperymencie zastapic mezczyznami to wyniki
powinny byc 'zgodne'.

Ufff...

Pozdrawiam. :)
--