przystawki na cieplo- suszone sliwki zawiniete w boczek

1. Data: 2003-04-14 13:12:29

Temat: przystawki na cieplo- suszone sliwki zawiniete w boczek
Od: "Gosia" <M...@p...neostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Niedlugo mam w domu impreze rodzinna i chcialabym podac jakies przystawki na
cieplo. I tak sobie przypomnialam, ze znajomi kiedys robili cos takiego. W
plastry boczku zawineli suszone sliwki i spieli je wykalaczkami. Potem takie
"zrazy" usmazyli na patelni. Podobno byly bardzo dobre, ja niestety nie
moglam wtedy ich zjesc. Dlatego mam teraz watpliwosci. Czy ten boczek ma byc
surowy, czy wedzony? Czy moge to usmazyc na oleju, czy lepiej na masle.

Jezeli robiliscie cos podobnego to prosze o szczegoly

Gosia
G...@m...info

1. Data: 2003-04-14 13:53:19

Od: "Gosia_KIKI" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Gosia <M...@p...neostrada.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:b7ec7f$t6q$...@a...news.tpi.pl...

> [...]
> surowy, czy wedzony? Czy moge to usmazyc na oleju, czy lepiej na masle.
>
> Jezeli robiliscie cos podobnego to prosze o szczegoly
Ja robilam kilka razy i rzeczywiscie sa rewelacyjne. Najlepsze sa jak
jeszcze cieple. Przystawka ta nie tylko na imprezy dobra, ale tez do piwa.
Polecam wszystkim, latwe i tanie.

--
*** Gosia_KIKI ***

1. Data: 2003-04-14 14:03:52

Od: "mysz" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> surowy, czy wedzony? Czy moge to usmazyc na oleju, czy lepiej na masle.
>
> Jezeli robiliscie cos podobnego to prosze o szczegoly

Witam
To bardzo dobre koreczki. Ale ja nie robię ich na patelni tylko w
piekarniku.
Smaruje blache (wszystko jedno czy olejem czy masłem) ale cieńko, bo z
boczku sporo tłuszczyku się wytopi. Sliwki zawijam w boczek wedzony. Spinam
wykałaczkami i siup, do piekarnika zagrzanego do ok. 190 C. Jak masz w
piekarniku nawiew, to włącz, będą szybciej. Wyjmuje jak boczek sie dobrze
zezłoci.
Smacznego
Ania

1. Data: 2003-04-14 14:19:17

Od: Mich <M...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Gosia wrote:

> [...]
> surowy, czy wedzony? Czy moge to usmazyc na oleju, czy lepiej na masle.
>
> Jezeli robiliscie cos podobnego to prosze o szczegoly

Ale nie smażone na maśle czy oleju ...TYLKO pieczone przez 30 min.
w piekarniku. No i posypane papryką w proszku. A boczek nie może byc zbytnio
tłusty
i może być zarówno surowy jak i podwędzany.
Dla osób mających kłopoty z wątroba nie polecam:)

Pozdrawiam,
Mich'ata

1. Data: 2003-04-14 15:08:24

Od: b...@i...com.pl (Barbara Czaplicka) szukaj wiadomości tego autora

From: "Gosia_KIKI" <g...@p...onet.pl>

> [...]

> Ja robilam kilka razy i rzeczywiscie sa rewelacyjne. Najlepsze sa jak
> jeszcze cieple. Przystawka ta nie tylko na imprezy dobra, ale tez do

No to ja mam pytanie z zupelnie innej beczki - te sliwki maja byc polskie,
hamerykanskie i dobrze namoczone, czy tez nie?
Barbara

---

1. Data: 2003-04-14 15:21:30

Od: "Gosia_KIKI" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Barbara Czaplicka <b...@i...com.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:054601c30297$a9f79c40$73f2573e@home68z1dftw8
1...
> From: "Gosia_KIKI" <g...@p...onet.pl>
>
> No to ja mam pytanie z zupelnie innej beczki - te sliwki maja byc polskie,
hamerykanskie i dobrze namoczone, czy tez nie?
> Barbara

Zawsze kupowalam takie w torebeczkach kalifornijskie. Przyznam, ze nie
probowalam robic z naszych wedzonych. A i boczek do tego byl wedzony. Surowy
za dlugo by sie smazyl.

--
*** Gosia_KIKI ***

1. Data: 2003-04-17 12:24:43

Od: "Gosia" <M...@p...neostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

Bardzo dziekuje wszystkim za rady. Zdecydowalam, ze przyrzadze te
przystawki. Mysle ze jest to swietny pomysl i smaczna przekaska.

Gosia
G...@m...info

1. Data: 2003-06-27 06:16:41

> [...]
probowalam robic z naszych wedzonych. A i boczek do tego byl wedzony. Surowy
----------------

Dziala z lekko opoznionym zaplonem, Gosiu, totez wybacz, ze dopiero teraz znalazlam
Twoja odpowiedz.
Sloneczko Drogie .. sliwki wedzone to nie to samo, co suszone....
Kalifornijskie, czyli hamerykanskie.. ale one sa, o ile dobrze wiem, wlasnie tylko
wedzone..
a te nasze, wegierki, najlepsze, nawiasem mowiac na powidla, mozna suszyc w
piekarniku, najlepiej po uprzednim wyjeciu pestek...
stanowia tez wlasnie nasze, polskie, swietny dodatek do bigosu.
Pytajmy zatem na naszych targach o nasze wegierki, bo one powoli gina, wypierane
przez sliwe kalifornijska...
Pytajmy demonstracyjnie lub nieco agresywnie, czyli.. po zadaniu pytania nie kupujmy
w tym miejscu innych sliwek.. jak juz musimy,
kupmy u innego sprzedawcy, tworzmy wrazenie, ze nie pasuja nam te wieksze sliwki...
bo taka jest prawda, ze nic naszych polskich odmian nie zastapi.
Nie dajmy sie zwariowac i nie doprowadzmy do sytuacji, kiedy bedzie tak, jak obecnie
jest z jablkami.. mamy piekne, blyszczace,
okregle kartoflane jabluszka, ktore swietnie sie sprzedaja..szczegolnie w eksporcie..
ale.. ja ich nie jadam....
szukam naszych szarych renet, dobrej, chrupkiej papierowki, no i antonowki.. ktora,
niestety nie przechowuje sie..
a nasze stare odmiany, takie jak malinowka, grochowka - fakt drobne... ale jakze
smaczne, soczyste.. no i przechowywaly sie 'same' w
tych piwnicach, ktore nie mialy ogrzewania...
Barbara

---

1. Data: 2003-06-27 06:33:49

Od: "ktabaczynski" <k...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Barbara Czaplicka" <b...@i...com.pl> napisał w wiadomości
.
> a nasze stare odmiany, takie jak malinowka, grochowka - fakt drobne... ale
jakze smaczne, soczyste.. no i przechowywaly sie 'same' w
> tych piwnicach, ktore nie mialy ogrzewania...
> Barbara

Cześć!

A mnie to najbardziej żal koszteli...

Pozdrowienia. Krzysztof.

1. Data: 2003-06-27 06:40:11

Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ktabaczynski" <k...@s...com.pl> napisał w wiadomości

> A mnie to najbardziej żal koszteli...

a moja mama zawsze ostrzy zeby na kokse, tylko nie jestem pewna, czy te
jabluszka niewielkie, podobne w smaku nieco do ananasa, rzeczywiscie tak sie
nazywaja, bo mama lubi wszystko przeinaczac, a ja sie nie znam za bardzo na
jablkach (no, lobo rozpoznam, bo go nie cierpie, hih)

wkn

Piwo imbirowe - ale bez alkoholu :)
rekaw do piecznia
Nadzienie do indyka