Odp: usg piersi

Data: 2001-04-08 23:02:39
Temat: Odp: usg piersi
Od: "doctore" <m...@p...onet.pl>

Tu niestety nie mogę sie do końca zgodzić z Tobą Adamie. Masz racje że jako
podstawowe badanie powinno byc badanie plapacyjne piersi ale jeżeli nic się
nie wyczuje to nie zwalnia to od wykonania pozostałych dwóch badań.
Dlaczego?. Dlatego że istnieją zmiany niewyczuwalne w badaniu palpacyjnym a
złosliwe. Nie sztuka jest rozpoznać 1cm raka sutka. Sztuka jest rozpoznać
raka 5mm a najlepiej aby był to rak in situ. Oczywiście w takich
przypadkach rokowanie jest dużo pomyslniejsze i co najwazniejsze nie trzeba
usuwac calego sutka tylko wybrany kwadrant. W przypadku oczywiscie wykrycia
podejrzanej zmiany ogniskowej konieczne jest wykonanie BACC czyli biopsji
cienkoigłowej.

Pozdrawiam

Doctore

Doctore
"Szkoda śliny żeby rozmawiać bezproduktywnie"-
prof dr.hab. med. Kazimierz Ostrowski

Użytkownik <x...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:6...@n...onet.pl...