Okna w pół godziny :-)

11. Data: 2014-12-23 23:09:49

Temat: Re: Okna w pół godziny :-)
Od: "Ghost" <g...@e...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ZS" napisał w wiadomości grup

>Dobre ściągaczki są w ikea. Choć małe :( Żona ostatnio parowym mopem myje
>już ze ściągaczką. Tylko na zewnątrz fajniej bo dużo wody leci niestety ale
>można podłożyć szmatkę. Ściągaczka dobra to 80% sukcesu przy myciu okna.

a w reklamie karchera wlasnie z parowej mniej wody leci :-)

12. Data: 2014-12-23 23:13:09

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 23 Dec 2014 21:31:51 +0100, ZS napisał(a):

> Dobre ściągaczki są w ikea. Choć małe :(

Ja kupiłam w Allegro te linkowane - metalowe z prawdziwą grubą gumą, jedna
25 cm, druga 35 cm długości.

> Żona ostatnio parowym mopem

I nie boicie się, że zimna szyba nagle i miejscowo ogrzana trzaśnie?

> myje już ze ściągaczką. Tylko na zewnątrz fajniej bo dużo wody leci
> niestety ale można podłożyć szmatkę. Ściągaczka dobra to 80% sukcesu
> przy myciu okna.

Dokładnie! Niemal przed samymi Świętami kupiłam i wypróbowałam, więc
chwalę. Do tej pory parę razy nabierałam się na ładniusie zabaweczki z
plastiku i silikonu.
Ale ten właśnie mop, który linkowałam również, super dopełnia sprawy, bo ma
bardzo dobre do tego celu a w dodatku prostokątne i duże wkłady, świetnie
myje się nimi szyby przy minimum pracy.

13. Data: 2015-01-07 19:14:49

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-12-23 o 21:31, ZS pisze:
> [...]
> myje już ze ściągaczką. Tylko na zewnątrz fajniej bo dużo wody leci
> niestety ale można podłożyć szmatkę. Ściągaczka dobra to 80% sukcesu

Od zeszłego stulecia do mycia szyb używam ściągaczki (zainspirowałam się
wycieraczkami samochodowymi, które idealnie ściągają wodę, o ile są
nowe). Natomiast okna to niestety nie tylko szyby, najwięcej zabawy z
ramami.

Ewa

14. Data: 2015-01-07 20:07:51

Od: "Ghost" <g...@e...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "FEniks" napisał w wiadomości grup
a.pl...

>Od zeszłego stulecia do mycia szyb używam ściągaczki (zainspirowałam się
>wycieraczkami samochodowymi, które idealnie ściągają wodę, o ile są

Sprawdzić czy nie mazda albo volvo.

15. Data: 2015-01-07 20:09:28

Temat: Odp: Okna w pół godziny :-)
Od: "@" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

w...@4...net

> O wcześniejszym przetarciu ram ścierką jako o rzeczy oczywistej nawet nie
> wspominam, bo to chwila - czas ten jest wliczony w ogólny, który podałam.
> No chyba że okna starego typu i nie myte od lat, no ttttoooo....

No, moze jak ktos mieszka w sporej odleglosci od miasta, to wystarczy ramy
przetrzec scierka. Ja niestety mieszkam praktycznie w samym centrum miasta,
gdzie nie tylko spaliny samochodowe, ale przede wszystkim sadza z ogrzewania
weglem i czym badz, tudziez ogolny syf krakowski wnikaja we wszystkie
szczeliny ram i trzeba je solidnie szorowac, wymieniajac kilka razy wode w
wiadrze, zeby je rzeczywiscie doczyscic. Same szyby to juz "pikuś" i czysta
przyjemnosc :)
A sciagaczki to przeciez nie jest wynalazek najnowszych czasow, moja
rodzicielka nie osuszala szyb niczym innym (jeszcze "za komuny"), window-a i
innych mr. properow nie bylo :). Ja rowniez ich uzywam, no, chyba ze nie mam
czasu albo mi sie nie usmiecha babrac z woda, to window + recznik papierowy
lub tetra do wytarcia na sucho i nie ma mowy o zadnych smugach.

Pozdrowki
@

---
ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

16. Data: 2015-01-07 20:50:01

Temat: Re: Odp: Okna w pół godziny :-)
Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 7 Jan 2015 20:09:28 +0100, @ napisał(a):

> No, moze jak ktos mieszka w sporej odleglosci od miasta, to wystarczy ramy
> przetrzec scierka. Ja niestety mieszkam praktycznie w samym centrum miasta,
> gdzie nie tylko spaliny samochodowe,

Ale co "spaliny"?

> ale przede wszystkim sadza z ogrzewania
> weglem i czym badz,

To akurat podobnie jest u mnie - z WŁASNEGO komina też się wydobywa sporo
szajsu, wiem coś o tym.

> tudziez ogolny syf krakowski wnikaja we wszystkie
> szczeliny ram

Toż właśnie pisałam, ze zalezy, jakie są te ramy - odkad wymieniliśmy okna
z "peerelowskiej sosny zadzierzystej" na gładziutkie, w metalowych ramach
powlekanych tworzywem, nastąpiła dla mnie era błogości.

> i trzeba je solidnie szorowac, wymieniajac kilka razy wode w
> wiadrze, zeby je rzeczywiscie doczyscic.

Tak miałam przy poprzednich, więc mogę stwierdzić, że ilość brudu daleko
nie odbiega na wsi od warunków miejskich - jest tu może tylko inny ten
brud,nie taki tłusty. Ale kurzy się porzadnie, zwłaszcza w okresach prac
polowychi/albo suchych i wietrznych, a już dopóki miałam konie pod oknami,
to był istny syf-malaria.

> Same szyby to juz "pikuś" i czysta
> przyjemnosc :)

Owszem, ale to też już te NOWE szyby - pe-er-el-owskie takie miłe nie były,
bo miały pełno wad i takich jakby wtopionych zapiaszczeń, które nie sposób
było domyć.

> [...]
> czasu albo mi sie nie usmiecha babrac z woda, to window + recznik papierowy
> lub tetra do wytarcia na sucho i nie ma mowy o zadnych smugach.

No i o tym machaniu ręką wszak mówię - bowiem zostało całkowicie
wyeliminowane dzięki ściągaczkom. A mam DOBRE - wreszcie.

17. Data: 2015-01-07 22:16:38

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-01-07 o 20:07, Ghost pisze:

> Użytkownik "FEniks" napisał w wiadomości grup
a.pl...

> Sprawdzić czy nie mazda albo volvo.

Może pióra Ci się wystrzępiły. ;)

Ewa

18. Data: 2015-01-07 22:39:57

Od: "Ghost" <g...@e...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "FEniks" napisał w wiadomości grup
a.pl...

W dniu 2015-01-07 o 20:07, Ghost pisze:

> Użytkownik "FEniks" napisał w wiadomości grup
a.pl...

>Może pióra Ci się wystrzępiły. ;)

No na pewno, ale fabryczne długo nie powycierały.

19. Data: 2015-01-12 01:07:22

Temat: Odp: Odp: Okna w pół godziny :-)
Od: "@" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ale co "spaliny"?

czytaj dalej :)
cyt. "wnikaja we wszystkie szczeliny ram"
a u mnie spalin w diably i troche, bo mieszkam w poblizu krakowskich Alei 3
Wieszczow.

> To akurat podobnie jest u mnie - z WŁASNEGO komina też się wydobywa sporo
> szajsu, wiem coś o tym.

Ano wlasnie, a jak masz tych kominow wokol siebie multum, a na dodatek
mieszkasz w lokalizacji, ktora stanowi nieprzewiewną "niecke", to masz
wyobrazenie o tym, co mozna znalezc w szczelinach ram okna, jak tez i na
scianie w punktach, gdzie okna maja wywietrzniki, czy rozszczelnienia.
Malowalam mieszkanie w lecie, a juz w grudniu w miejscach, gdzie okna maja
zabezpieczajace rozszczelnienie mam czarne smugi na scianach. Poza tym w
okresie grzewczym w mojej okolicy mozna sie udusic. Ludzie pala w piecach
czym badz, w ramach oszczednosci spalaja smieci, plastik, gume, wszystko,
zeby tylko nie placic za wywoz. M. in. dlatego popieram akcje wymiany piecow
na ogrzewanie z MPEC :)

> Toż właśnie pisałam, ze zalezy, jakie są te ramy - odkad wymieniliśmy okna
> z "peerelowskiej sosny zadzierzystej" na gładziutkie, w metalowych ramach
> powlekanych tworzywem, nastąpiła dla mnie era błogości.

Okna mam nowe, niestety plastikowe, ale ze wzgledu na mechanizm, ktory
umozliwia ustawienie ich w pozycji uchylenia i rozszczelnienia, jest w nich
mnostwo wglebien i "zakamarkow". Po fakcie stwierdzam, ze nie byl to
najlepszy wybor i kiedy bede miala okazje zmienic ponownie okna to wybiore
drewniane.

> [...]
> były,
> bo miały pełno wad i takich jakby wtopionych zapiaszczeń, które nie sposób

Racja, te PRL byly "gufrowane" :)
Ale moja rodzicielka i tak dawala rade sciagaczka.
Ja jednak do czyszczenia samych szyb wybieram window (czy inny spryskiwacz).
Minuta pracy. Chyba, ze pare dni leje, wieje i zarzuca mi na okna krakowskim
syfem.
Wtedy tylko woda z plynem i sciagaczka. Ewentualnie potem window, jako
wisienka na torcie ;)

> No i o tym machaniu ręką wszak mówię - bowiem zostało całkowicie
> wyeliminowane dzięki ściągaczkom. A mam DOBRE - wreszcie.

Nie demonizowalabym tego machania reka :) Nie jest to jakies straszne
poswiecenie w porownaniu do innych prac domowych. Duzo gorzej wspominam
trzepanie dywanow (ktorych na szczescie juz nie mam) i doczyszczanie
balkonu, ktory 3 dni po wysprzataniu, jest od nowa - za przeproszeniem -
zasrany przez krakowskie golabki...
A propos machania reka - kiedy malowalam mieszkanie pedzlem, wszyscy mi
pukali po glowie i polecali walek, do gornych partii - na wysiezniku.
Sprobowalam. Dostalam walkiem w leb i wrocilam do tradycyjnej metody :)

Pozdrowki
@

---
ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

20. Data: 2015-01-12 13:24:37

Temat: Re: Odp: Odp: Okna w pół godziny :-)
Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 12 Jan 2015 01:07:22 +0100, @ napisał(a):

> Nie demonizowalabym tego machania reka :) Nie jest to jakies straszne
> poswiecenie w porownaniu do innych prac domowych.

Oczywiście - póki się nie ma kłopotów z barkiem. Ja miałam, nie mam, ale
już nie chcę mieć 3333-]

> Duzo gorzej wspominam
> trzepanie dywanow (ktorych na szczescie juz nie mam)

Też już nie mam.

> [...]
> pukali po glowie i polecali walek, do gornych partii - na wysiezniku.
> Sprobowalam. Dostalam walkiem w leb i wrocilam do tradycyjnej metody :)

A bo nie potrafisz - trzeba poćwiczyć. Albo masz jakiś okropny wałek.
Pewnie takiciężki z tiwimarketu? -nabraliśmy się na toto i wywaliliśmy.
Najlepszy to taki obrotowy puszek z Castoramy, plus do tego specjalna tacka
z "tarką" do odciskania nadmiarów. Pędzel okropnie chlapie. U mnie tylko
wałek. Tzn MŚK wałkuje, nie ja oczywiście :-)

nie do końca padnięta lodówka AMICA - kto chce? ;)
syfon brodzikowy
Domofon - pytanie do użytkowników w blokach
Czy gaśnica domowa może leżeć w poziomie ??
Lampki choinkowe zewnetrzne - jakie polecacie ???