Papryczki nadziewane serkiem.

1. Data: 2014-01-29 21:01:24

Temat: Papryczki nadziewane serkiem.
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Słoik własnych papryczek w zalewie - taki jak po ogórkach konserwowych,
raczej większy.

Oliwa i olej zmieszane pół na pół - ok. 2 szklanki

Papryczki odsączyć z zalewy na sicie przynajmniej 2 godziny wczesniej,
dobrze byłoby też ułożyć je ostatecznie na ręczniku pap. Zalewę wylać,
słoik zachować na produkt finalny.

Przepyszne nadzienie, słodkawe ze słoną ziołowo-czosnkową nutą:

Serek Macarpone mały (wyjąć z lodówki godzinę wczesniej żeby był miękki,
odlać wodę z dna) - 1 op. plus ew. połowa (zalezy od wielkości papryczek)
Pół płaskiej łyżeczki soli plus ew. szczypta
płaska łyżeczka cukru plus ew. duża szczypta
1/3 płaskiej łyżeczki czosnku granulowanego lub łyżeczka świeżego
rozdrobnionego niemal na papkę plus ew. duża szczypta
1 łyżeczka ziół prowansalskich plus ew. duża szczypta

Wymieszać w misce składniki nadzienia. Czubki papryczek w sposób jak
najmniej widoczny nakłuć ostrym nożem aby umożliwić ujście powietrza
podczas nadziewania serkiem oraz dotarcie tam oliwy gdyby została pusta
przestrzeń.
Nadziewać za pomocą szprycy lub rękawa cukierniczego z wąską dłuższą tylką
(ja wolę rękaw, bo można nim operować jednorącz, nadziewanie nawet wąskich
i dłuższych papryczek idzie wspaniale i szybko), zaczynać od dna strąków.

Do słoika wlać 1/3 obj. mieszanki oleju i oliwy - dopiero wtedy można
sukcesywnie wkładać tam nadziewane papryczki, ewentualnie dolewajac
"medium" - ma to znaczenie, ponieważ papryczki są od razu w tluszczu i nie
przywierają do ścianek słoja :-)
Ważne aby "medium" zakryło papryczki.

Po napełnieniu słój zakręcamy, wkładamy w foliową torebkę (zabezp. przed
ewentualnym zabrudzeniem lodówki od ścianek słoja oblanych "medium" podczas
konsumpcji), trzymamy w lodówce min. 24 godziny, lepiej 48. Rzecz musi się
"przegryźć", no i oziębiony serek pięknie gęstnieje wewnątrz papryczek. Max
czas przechowywania do tygodnia, ale u mnie się to nie zdarzyło :-D

Zdjęcia i przepis na same papryczki (puste, w zalewie w słojach na zimę) -
jutro lub pojutrze, sesję foto muszę zrobić :-)
--
XL
"Świat Amerykanina jest tak wielki jak jego gazeta. " A. Einstein

2. Data: 2014-01-29 21:30:38

Temat: Re: Papryczki nadziewane serkiem.
Od: "Stefan" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> rozdrobnionego niemal na papkę plus ew. duża szczypta
> 1 łyżeczka ziół prowansalskich plus ew. duża szczypta

Osobiście preferuję nadziewane fetą (nie typu feta, tylko oryginał, dobre sa
też serki kozie)
pozdr
Stefan

---
ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

3. Data: 2014-01-29 21:35:27

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 29 Jan 2014 21:30:38 +0100, Stefan napisał(a):

> Osobiście preferuję nadziewane fetą (nie typu feta, tylko oryginał, dobre sa
> też serki kozie)

Feta za słona i nie nadaje się do rękawa. Ostre papryczki nadziewam
łagodnym w smaku nadzieniem, ponadto atłasowa konsystencja, lekka słodycz i
brak kwasu w Mascarpone mi pasuje. Spróbuj.

4. Data: 2014-02-12 16:00:13

Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

Am 29.01.2014 21:35, schrieb Ikselka:

> Feta za słona i nie nadaje się do rękawa. Ostre papryczki nadziewam
> łagodnym w smaku nadzieniem, ponadto atłasowa konsystencja, lekka słodycz i
> brak kwasu w Mascarpone mi pasuje. Spróbuj.

Ser owczy lub kozi jest też w sprzedaży jako "ciapciaty". Robiłem
papryczki nadziewane właśnie serem kozim. Dodałem tylko sól, nic innego.
Reszta jak wg. twojego opisu. Bardzo dobre!
Chyba można by było poeksperymentować z bryndzą ew. z dodatkiem mleka.

Waldek

5. Data: 2014-02-12 17:37:28

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 12 Feb 2014 16:00:13 +0100, Waldemar Krzok napisał(a):

> [...]
> Reszta jak wg. twojego opisu. Bardzo dobre!
> Chyba można by było poeksperymentować z bryndzą ew. z dodatkiem mleka.

Zrobiłam po raz kolejny (chyba już 10-ty) z mascarpone, bo ewidentnie kozi
ser mi śmierdzi, a owczy to ja lubie tylko Manchego :-)
--
"To wstyd, żeby w prawie 40-milionowym kraju, w środku Europy trzeba było
żebrać na ulicach o sprzęt medyczny!

6. Data: 2014-02-12 18:05:57

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 12 Feb 2014 17:37:28 +0100, Ikselka napisał(a):

> Zrobiłam po raz kolejny (chyba już 10-ty) z mascarpone

Aha, mascarpone pasuje mi bardzo-bardzo ze wzgl. na szczególnie kremową
konsystencję i słodycz. Mimo to jeszcze go troche dosładzam, nie żeby miał
być słodki, ale wyraźniej słodkawy - sól tę słodycz przełamuje tylko, dając
taki ciekawy balans, no i dopiero wtedy to jest TO. Polecam :-)
--
"To wstyd, żeby w prawie 40-milionowym kraju, w środku Europy trzeba było
żebrać na ulicach o sprzęt medyczny!
No , a już szczytem wszystkiego jest być z tego dumnym! " - Anonim

Dieta cÓT
Re: Dieta cÓT
A papryka kiszona...
Chleb na zakwasie.