Pas do smokingu, muszka - pytania m.in. jak uszyć ?

1. Data: 2004-07-12 19:11:34

Temat: Pas do smokingu, muszka - pytania m.in. jak uszyć ?
Od: Wojciech Ściesiński <w...@N...net> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
mam następujące pytanie.

Jak wygląda pas do smokingu i jak go należy uszyć ? To samo pytanie dot.
muszki.

Będą to części garderoby pana młodego - mają być w kolorze szala sukni
(?) panny młodej.

Przepraszam, nic więcej nie wiem na ten temat - to nie mój ślub, tylko
pomagam przyjaciołom w poszukiwaniach internetowych na ten temat.

Na grupie dyskusyjnej news://pl.soc.savoire-vivre otrzymałem następujący
opis:

"Szeroki na ok. 20 cm pas wykładany z wierzchu plisowanym często jedwabiem
(w takim samym kolorze jak mucha!). Obowiązujące kolory to czarny lub
bordo (panna młoda będzie miała bordowy szal? do białej sukienki? dziwne).

Nie związuje się go. Z tyłu ma zapięcie - rodzaj klamry, haftki, itp."

Może ktoś posiada jakiś wykrój lub inny opis ?

Co sądzicie o przytoczonej wyżej regule dot. kolorów ? Czy dużym
nietaktem byłoby odstępstwo od niej ? Oczywiście przy założeniu, że
kolory zestawienie kolorystyczne byłoby akceptowalne (tzn. "nie dawało
zanadto po oczach").

Z góry dziękuję za pomoc.

Pozdrawiam :-)

--
Wojciech Ściesiński; w...@N...net

NIE PATENTOM NA OPROGRAMOWANIE - PRZYŁĄCZ SIĘ DO PROTESTU
Szczegóły: http://www.ffii.org.pl

1. Data: 2004-07-12 21:05:30

Temat: Re: Pas do smokingu, muszka - pytania m.in. jak uszyć ?
Od: "annaweronika" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

najlepiej udac się do krawcowej - po prostu :-) Polecam tez stare numeru Burd
itp. Kojerzę, ze kiedyś był w takiej wykrój na muche i pas. I tam ten pas był
ciemno zielony. Wg. nie ma reguły dotyczącej koloru - wazne Żeby jedno i drugie
było w tym samym kolorze, a przynajmniej nawiązywało. Ale widziałam tez pasy
szyte z tkanin pasiastych, nejczęściej jedwabnych, yteraz to moze tez być jakas
satynka albo materiał podszewkowy. I to jest szerokie, zapinane z tyłu, i
pozakaladane w plisy, a plisy przyszyte. Poszukaj mozen astronach związanych z
flamenco, albo tańcem towarzyskim. Wydaje mi się, ze to własnie jest element
tych strojów.....

[pozdr
annaweronika

1. Data: 2004-07-12 21:18:01

Od: "annaweronika" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

wiesz, przed chwilą wrzuciłam w google hasła: pas do smokingu i pas hiszpański
i wyskoczyó sporo stronek z opise, zdjeciami..... poszukaj dobrze
http://www.swiatpar.pl/stroje_main_pan.php

tam napisali, że plisy musza sie otwierac ku górze i ze nosi sie go do smokingu

pozdr
a.

1. Data: 2004-07-12 21:27:18

Od: Wojciech Ściesiński <w...@N...net> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 12.07.2004 23:05, Użytkownik annaweronika napisał:

> najlepiej udac się do krawcowej - po prostu :-)
Tak, tylko, że znaleźć krawca lub krawcową wiedzącą jak to uszyć to jest
problem :-( Próbowałem w rekwizytorni teatru ale pani stwierdziła, że
"idzie na urlop i nie może tego zrobić przez najbliższe 1,5 miesiąca" :-(

> Polecam tez stare numeru Burd itp. Kojerzę, ze kiedyś był w takiej wykrój na muche
i pas.
Tak, tylko trzeba takowe posiadać - niestety my ich nie mamy :-( Tak
więc prośba o ewentualny wykrój, link do wykroju, fax wykroju itd. jest
aktualna - bardzo, bardzo proszę :-)

Za pozostałe uwagi oczywiście dziękuję :-)

Pozdrawiam :-)

1. Data: 2004-07-12 21:29:33

Od: Wojciech Ściesiński <w...@N...net> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 12.07.2004 23:18, Użytkownik annaweronika napisał:

> wiesz, przed chwilą wrzuciłam w google hasła: pas do smokingu

Oczywiście rozpocząłem od Google - w końcu sam (na innych grupach)
podaję czasem link do http://ag.bocznica.org ;-) - ale niewiele
znalazłem konkretów.

> i pas hiszpański
tego nie wiedziałem :-)

> http://www.swiatpar.pl/stroje_main_pan.php
Dobre, b. dobre - dziękuję jeszcze raz :-D

Pozdrawiam :-)

1. Data: 2004-07-13 05:29:23

Od: Grazyna <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wojciech Ściesiński wrote:

> [...]
> nietaktem byłoby odstępstwo od niej ? Oczywiście przy założeniu, że
> kolory zestawienie kolorystyczne byłoby akceptowalne (tzn. "nie dawało

Hmmm.... a na pl.soc. savoire-vivre nie napisali, ze smoking nie jest
stosownym odzieniem dla pana mlodego? Tuzurek, zakiet, ale nigdy smoking
ani frak :-)).Pogadaj z przyszlym zonkosiem :-))

Grazyna

1. Data: 2004-07-13 06:21:12

Od: Wojciech Ściesiński <w...@N...net> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 13.07.2004 07:29, Użytkownik Grazyna napisał:

> [...] ze smoking nie jest
> stosownym odzieniem dla pana mlodego?

Dlaczego ? Chodzi o porę tzn., że smoking to strój wybitnie wieczorowy ?

> Pogadaj z przyszlym zonkosiem :-))

Nie, nie - bynajmniej nie zamierzam wybijać im tego z głowy.

Teraz, ewentualnie, można "minimalizować straty" ;-)

Dziękuję za tą uwagę.

Wojciech Ściesiński
mailto:w...@N...prv.pl

1. Data: 2004-07-13 06:49:27

Od: Julka <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wojciech Ściesiński wrote:

> Tak, tylko trzeba takowe posiadać - niestety my ich nie mamy :-( Tak
> więc prośba o ewentualny wykrój, link do wykroju, fax wykroju itd. jest
> aktualna - bardzo, bardzo proszę :-)

To wybierz się do dobrej pasmanterii albo sklepu z tkaninami. Powinni
mieć katalogi burdy i wykroje w takich małych torebeczkach. Jeden z
katalogów to moda ślubno-wieczorowa, więc coś powinno się znaleźć.
Tutaj raczej nikt Ci wykroju nie da, bo przez internet to trochę trudno...
Poa tym nie chce mi się wierzyć- masz w okolicy teatr, a nie masz sklepu
z eleganckimi strojami dla panów?
pozdrawiam
Julita

--
http://www.szpilka.netnafta.pl
http://www.galeria.szpilka.prv.pl

1. Data: 2004-07-13 07:07:47

Od: Wojciech Ściesiński <w...@N...net> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 13.07.2004 08:49, Użytkownik Julka napisał:

> To wybierz się do dobrej pasmanterii albo sklepu z tkaninami.
> Powinni mieć katalogi burdy i wykroje w takich małych torebeczkach.

To jest myśl :-) Wiesz, czasami dla tak prostych rozwiązań to ... trzeba
się tym zajmować trochę bardziej niż ja - bo ja się tym nie zajmuję
wcale :-D
Mogę Ci za to opowiedzieć o typach mime plików (właśnie to
czytam :-) ). Chcesz ? ;-)

> Tutaj raczej nikt Ci wykroju nie da, bo przez internet to trochę
> trudno...
Skaner i ... już można wysyłać pocztą elektroniczną :-) Jakby ktoś
posiadał takowy i zechciał skopiować to oczywiście również mogę zrobić
przelew na jakąś rozsądną kwotę na pokrycie kosztów.

> Poa tym nie chce mi się wierzyć- masz w okolicy teatr,

> a nie masz sklepu z eleganckimi strojami dla panów?
Jest, jest - w końcu Bydgoszcz to nie takie małe miasto. Ale ten pas
podobno ma być w kolorze szala sukni (czy jakoś tak) ;-)

Wojciech Ściesiński
mailto:w...@N...net

1. Data: 2004-07-13 07:16:03

Od: Julka <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wojciech Ściesiński wrote:

> Mogę Ci za to opowiedzieć o typach mime plików (właśnie to
> czytam :-) ). Chcesz ? ;-)

Dziękuję nie. Przypuszczam, że mam w domu coś na ten temat.

> Skaner i ... już można wysyłać pocztą elektroniczną :-) Jakby ktoś
> posiadał takowy i zechciał skopiować to oczywiście również mogę zrobić
> przelew na jakąś rozsądną kwotę na pokrycie kosztów.

Właśnie dlatego napisałam, że trudno. O ile wzór do haftu mieści się na
góra 4 stronach i daje się łatwo złożyć, o tyle wykrój na cokolwiek
zajmuje tych stron znacznie więcej- tak na oko pas do smokingu to co
najmniej 8 stron A4 (a najprawdopodobniej 16- bo z zakładkami wychodzi
spora szerokość). nie życzę nikomu składania tego.

> Jest, jest - w końcu Bydgoszcz to nie takie małe miasto. Ale ten pas
> podobno ma być w kolorze szala sukni (czy jakoś tak) ;-)

To przynajmniej idź do sklepu i przypatrz się, jak to wygląda. Może też
poradzą Ci jakąś krawcową, bo zwykle dobre sklepy są "sprzężone" z
krawcową robiącą poprawki (w końcu nie każdy facet standardowy).

pozdrawiam
Julita

--
http://www.szpilka.netnafta.pl
http://www.galeria.szpilka.prv.pl

Dzieńdoberek!
[OT] Producent czółenek
[szydelko] biala bluzeczka -zrobilam !!
[szydelko] super ubranka!!!!! bluzki i sukienki
[OT] internet szaleje