Pianka poliuretanowa czy sprężyny Bonell-i - sofa tombea

1. Data: 2009-03-09 07:26:09

Temat: Pianka poliuretanowa czy sprężyny Bonell-i - sofa tombea
Od: "Grzes" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Mam pytanie o mebel do spania.
Generalnie ma być mebel tylko do spania, (czasem posiedzenia),
i musi byś składany.
Po różnych poszukiwaniach i testach mam na oku dwie opcje.

Różnią się m in tym, że jedna ma materac z pianki poliuretanowej
- jest twardsza, a druga opcja to sprężyny bonelli - miększe, lecz też
dość twarde.
"Podobno" na korzyść pierwszego spania - przemawia to, że materac jest
twardszy i całkowicie plaski.

Nie mam doświadczenia w spaniu na takich materacach, (wcześniej
zwykłe wersalki).
Proszę o podpowiedź na czym będzie się lepiej spało, nie odpoczywało - bo
od tego mam sofę miękką i wygodną, (jednak spanie na tym to katorga dla
kregosłupa).

Może ktoś z doświadczenia podpowiedzieć na czym będzie się lepiej spało?
Czym kierować się w poszukiwaniu dobrego materaca (w grę wchodzą tylko
łóżka/sofy,
składane z opcją spania)
Czy ktoś ma coś z mebli tombea (tam są te 2 opcje), ewentualnie jak
wrażenia, lub
jakiej firmy spanie polecilibyście ?

pozdr
Grzegorz

2. Data: 2009-03-10 21:00:40

Od: Olek <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 9 Mar, 08:26, "Grzes" <p...@o...pl> wrote:
> [...]
> Proszę o podpowiedź na czym będzie się lepiej spało, nie odpoczywało - bo
> od tego mam sofę miękką i wygodną, (jednak spanie na tym to katorga dla

Witam

W zasadzie sam sobie częściowo odpowiedziałeś: sofa raczej nie nadaje
się do wygodnego spania. Zresztą masz sofę, to wiesz o co chodzi. Nie
wiem, jaki dokładnie system rozkładania mają sofy tej firmy, ale jeśli
powierzchnia spania po rozłożeniu składa się z 3 części, to bym sobie
darował i szukał czegoś bliżej 2-częściowej kanapy.

Co do materaca, jeśli "pianka" oznacza tradycyjną "gąbkę", to na pewno
bonell jest lepszy (co widać po cenie ;-)).
Chociaż przy naprawdę dobrej gąbce (gęstej) i odpowiedniej jej
grubości (minimum 15 cm) nie ma tragedii. Ale w sofie raczej takiej
grubej gąbki nie będzie.

3. Data: 2009-03-11 06:59:31

Od: "Grzes" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Olek" <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
l.googlegroups.com...
[...]

Dzięki za odpowiedź,

Pewnie w grę wchodzi tu nomenklatura - to jest pewnie bardziej kanapa niż
sofa.
Są one dwu częściowe - a ta jedna ma właśnie taką dobrą gęstą gąbkę - tzn
jak się "pomaca" materac lub siądzie tu czuć twardość - jest bardziej
twardo niż,
na tej która ma sprężyny bonell-i.

Mam tylko obawy jak się na takim czymś siedzi (choć to raczej sporadycznie
ma być),
bo do spania podejrzewam, że twardsze lepsze.

Co do sofy jak pisałem to z firmy tombea - jedna to to
http://www.meble.pl/villa,p41238.html
(pomijajm obicie ;) ) i środek to tylko przeszycie i drugi to:
http://www.meble.pl/monza,p41249.html

Gdybyś miał jeszcze jakieś wskazówki sugestie, czego szukać i czym się
kierować to proszę o
info.

pozdr
Grzesiek

4. Data: 2009-03-11 07:07:10

Od: Jan Werbiński <j...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

Gąbka - źle
lateks - dobrze

Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

bateria z termostatem i gazowy przeplywowy podgrzewacz wody
Lodowka Liebherr - warto?
Plyta gazowa + piekarnik - BOSH czy Whirlpool?
Porządny robot do wyrabiania ciasta
AGD Siemensa - warto?