Placek po wegiersku.

1. Data: 2002-03-25 09:53:28

Temat: Placek po wegiersku.
Od: "Uncle Davey" <n...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Pewna przyjaciolka powiedzala mnie o istnieniu tego foruma, i sugerowala,
zebym sie laczyl do zabawy.

Chcialbym zaczynac od prosby receptu na placek po wegiersku.

Potrzebnie mnie obie czesci, t.j. i placek, i sam wegier.

Dziekuje z gory.

Uncle Davey

1. Data: 2002-03-25 10:51:51

Temat: Re: Placek po wegiersku.
Od: "Uncle Davey" <n...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

"AgataW" <a...@g...com.pl> wrote in message

> [...]
> troszke vegetty i ziol prowansalskich oraz slodkiej papryki.W
> zaleznosci od tego jak ostro lubimy jadac papryka ostra albo pieprz
> kajenski.Mozna dodac troche sosu mysliwskiego Knorra.Generalnie
> po prostu robimy normalny gulasz ;)) Na koncu trzeba to zagescic
> maka i to bardziej niz zwykly gulasz. Teraz placek,sos,placek
> i na wierz polac gesta smietana.Od 18% w gore :) Wino zawsze
> mozna pic ;) Jakies czerwone wytrawne powinno byc odpowiednie. "
> autor eX4- indy
>
> "Jesli wolno sie nieco wtracic to polecam sprobowac dodac nieco

Fantastycznie!

Probuje to w tym tygodniu.

Uncle Davey

1. Data: 2002-03-25 10:53:14

Od: AgataW <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2002-03-25 10:56:33

Od: czarek <c...@z...dwws.pl> szukaj wiadomości tego autora

in article a7mv82$nlj$...@n...tpi.pl, AgataW at a...@g...com.pl wrote on
25-03-2002 11:53:

> Miks z grupy krótki...o plackach zwanych wegierskimi...

Slusznie, one sa tylko zwane. Polaczenie czegos na ksztalt gulaszu z
plackiem ziemniaczanym to polski wynalazek podobnie jak slynna ryba po
grecku
Czarek

1. Data: 2002-03-25 11:17:47

Od: "Uncle Davey" <n...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

"czarek" <c...@z...dwws.pl> wrote in message
> [...]
>
> Slusznie, one sa tylko zwane. Polaczenie czegos na ksztalt gulaszu z
> plackiem ziemniaczanym to polski wynalazek podobnie jak slynna ryba po

Masz racje. Dlatego wiec pytam o tym w tej grupie.

Polska idea o herbacie po angielsku rowniez nie jest to samo jak angielska
herbata po angielsku.

Natomiast fakt ze polacy nie spieszyli sie nazwac swoje danie polskimi
nazwami, lecz przypisali ich innym narodom, to moze byc zrozumiany albo jak
pewna skromnosc, lub moze porzadanie egzotyki?

Uncle Davey

1. Data: 2002-03-25 12:20:47

Od: czarek <c...@z...dwws.pl> szukaj wiadomości tego autora

in article 3c9f1400$0$24216$7...@n...noos.net
, Ewa
(siostra Ani) N. at n...@y...com wrote on 25-03-2002 13:23:

> "Uncle Davey" <n...@j...com> a écrit dans le message news:
> 3c9f077b$...@n...ptt.ru...

> jak
>>

> Ech, chyba kuchnie narodowe nie uzywaja wlasnych przymiotnikow. Np. w kuchni
> francuskiej jest kilka potraw "ŕ la polonaise" ale w ogole nie ma "ŕ la
> française"
>
> Poza tym : witam !
> Tu smaczniej a i rownie miedzynarodowo jak na pl.hum.tlumaczenia :-)
>
> Ewcia
>
> --
> Niesz !

W rzeczy samej, nasza omasta stosowana najczesciej do kalafirow i szapragow,
czyli bulka tarta zrumieniona w maselku to we Francji sos ŕ la polonaise,
choc w tym przepisie akurat inspiracja polska jest widoczna podobnie jak w
naszym przepisie na placki po wegiersku. Sa jednak rzeczy absolutnie od
czapy jak ryba po grecku, ktora mojejmu znajomemu Grekowi bardzo smakuje ale
absolutnie nie wiem co ten sos ma wspolnego z Hellada. Inna sprawa jest na
przyklad z ruskimi, ktore sa bardziej ukrainskie (Rus to nie to samo co
Rosja)
Czarek

1. Data: 2002-03-25 12:23:37

Od: "Ewa \(siostra Ani\) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2002-03-25 12:25:09

Od: <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A ja jeszcze o placku .
Taki placek , pod nazwa "Placek trzech apostołów" jadłam w Kieżmaroku (
Słowacja) w restaurcji "U trzech apostołów" w wersji z nadzieniem mięsnym,
takim gulaszowym właśnie. I w Levoczy ( też Słowacja, w ogóle cudowne miejsce,
jestem zauroczona), też "U trzech apostołów" , w wersji wegetariańskiej, z
warzywami i kaszą.
Tak więc najwyraźniej nie jest to tylko polski wynalazek.POzdrawiam z pamięcia
smaku Qd

1. Data: 2002-03-25 12:43:00

Od: "Uncle Davey" <n...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

"Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> wrote in message
s.net...
> [...]
> française"
>
> Poza tym : witam !
> Tu smaczniej a i rownie miedzynarodowo jak na pl.hum.tlumaczenia :-)

Dziekuje!

Uncle Davey

1. Data: 2002-03-25 15:26:48

Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

Uncle Davey wrote:

> Witam!
>
> Pewna przyjaciolka powiedzala mnie o istnieniu tego foruma, i sugerowala,
> zebym sie laczyl do zabawy.

Witaj, Uncle Davey! Bardzo sie ciesze, ze zawitales. Ciekawe, czy Anglicy
maja jakies dania specyficznie na Wielkanoc?
MB

Baba Wielkanocna dla uczulonych na mleko krowie [P]
Znikam
Mazurek abo co inszego?
oddział
Garnki AMC, czy ktoś ich używa?