Płukanie gardła solą ???

1. Data: 2002-11-16 14:32:17

Temat: Płukanie gardła solą ???
Od: "Artur" <w...@t...wroclaw.tpsa.pl> szukaj wiadomości tego autora

kiedys lekaż zalecił mi płukanie gardła solą, bodajże przy któryms nawrocie
anginy, czy to mocno szkodliwy zabieg ?

2. Data: 2002-11-16 14:44:45

Temat: Re: Płukanie gardła solą ???
Od: " Przemo" <s...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Artur <w...@t...wroclaw.tpsa.pl> napisał(a):

> kiedys lekaż zalecił mi płukanie gardła solą, bodajże przy któryms nawrocie
> anginy, czy to mocno szkodliwy zabieg ?

Witaj!
Gardła solą nie powinno się płukać, ponieważ prowadzi to do uszkodzenia
śluzówki. Polecam wodę utlenioną. Pozdrawiam
Przemo

3. Data: 2002-11-16 15:42:21

Od: "Jan F. Kurkiewicz" <j...@k...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Artur" <w...@t...wroclaw.tpsa.pl> napisał w
wiadomości news:ar5khb$b5i$1@absinth.dialog.net.pl...
> kiedys lekaż zalecił mi płukanie gardła solą, bodajże przy
któryms nawrocie
> anginy, czy to mocno szkodliwy zabieg ?

Trudno nazwać taki szkodliwym. TO JEST BANDYTYZM POŁĄCZONY ZE
SKRAJNYM NIEUCTWEM. Nigdy nie pukaj gardła solą. Prowadzi to w
późniejszym wieku do zanikowego zapalenia śluzówki...
Natychmiast zmień lekarza.
JFK

4. Data: 2002-11-16 18:06:19

Od: Jacek <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jan F. Kurkiewicz" wrote:

> [...]
> SKRAJNYM NIEUCTWEM. Nigdy nie pukaj gardła solą. Prowadzi to w
> późniejszym wieku do zanikowego zapalenia śluzówki...

Czy mozesz podac zrodla swojej opinii ?
Tak sie sklada ze sam plucze gardlo sola i taka metoda jest znana w
mojej rodzinie od 100-200 lat i nie stwierdzono zanikowego zapalenia
sluzowki.
Bylo nie bylo sol jest skladnikiem wielu potraw i w roznym stezeniu.
Podaj linki do wynikow badan i dowod naukowy na to,
ze plukanie gardla sola prowadzi do tego zapalenia.
Oczywiscie nie ma potrzebyu plukania gardla sola codziennie i przez
miesiac.
Ale nie widze nic groznego , ani szkodliwego, gdy wyplucze 2-3 dziennie
przez kilka dni, a potem mnie gardlo i migdaly juz nie bola.

Efekt odwroconej osmowy jest skuteczny w zmniejszaniu obrzeku gardla,
migdalow, a na tej grupie jakos nikt poza toba nie mial przeciwskazan do
tej metody.

Zatem skad jestes, skad masz ta wiedze i podaj zrodla, ale bez poezji.
Jezeli plukanka z soli mnie kosztuje 10 groszy i jest skuteczna
to czy tak niska cena nie jest przyczyna twoich frustracji ?

Jacek
--
World's First Holographic Computer incorporating Self(EGO) Technology
fit to solve NP problems (knapsack algorithm).

5. Data: 2002-11-16 18:36:32

Od: "Jan F. Kurkiewicz" <j...@k...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jacek" <g...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:25205-1037469961@pd57.katowice.sdi.tpnet.pl...

Ja nic Panu nie pomoge, taki stan jest raczej nieuleczalny...

JFK.

6. Data: 2002-11-16 19:16:37

Od: Jacek <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jan F. Kurkiewicz" wrote:

> Użytkownik "Jacek" <g...@p...onet.pl> napisał w
> wiadomości news:25205-1037469961@pd57.katowice.sdi.tpnet.pl...
>
> Ja nic Panu nie pomoge, taki stan jest raczej nieuleczalny...

jak masz glupkowato odpowiadac trollu to zamilcz
zadalem konkretne pytanie to odpowiadaj,
jezeli celem twoim jest wywolanie paniki wsrod osob uzywajacych soli do
plukania gardla, to musisz przedstawic dowody, ze jest to szkodliwe w
populacji, a nie ze zaszkodzilo komus, kto dal 10 lyzek soli na
szklanke, zamiast jednej.

Herbata tez jestszkodliwa, wysusza blony sluzowe, zawiera garbniki,
kawa tez ma dzialania uboczne , i maslo i musztarda i alkohol,
a jakos nie piszesz, ze nalezy pozamykac sklepy monopolowe

zatem oczekuje przedstawienia dowodow naukowych, wynikow badan,
publikacji , ze plukanie gardla sola jest szkodliwe
nie codziennie, ale n p. 2 razy do roku, gdy gardlo boli

i nastepnych razem bez glupkowatych komentarzy, bez poezji,
tylko merytoryczna odpowiedz na pytanie

a jak trollu nie potrafisz to zamilcz

7. Data: 2002-11-18 10:06:23

Od: "*mysza*" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

U mnie w rodzinie zawsze płukało się gardło solą i jakoś nikt z tego powodu
nie cierpiał, tylko pomagało.

8. Data: 2002-11-18 12:16:26

Od: "Jan F. Kurkiewicz" <j...@k...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "*mysza*" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
> U mnie w rodzinie zawsze płukało się gardło solą i jakoś nikt
z tego powodu
> nie cierpiał, tylko pomagało.

A bodajże Reymont opisywał metodę wsadzania chorego do pieca, i
też niektórym osobnikom pomagało. Zaś przy porażeniu piorunem
należy obywatela zakopać do ziemi "coby prund odciągło" - też
pomagało....
JFK

9. Data: 2002-11-18 12:32:38

Od: "*mysza*" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora