Po Rospudzie????

161. Data: 2007-02-14 10:10:08

Temat: Re: Po Rospudzie????
Od: Krystyna Chiger <k...@h...people.pl> szukaj wiadomości tego autora

Michal Misiurewicz wrote:
(...)
> Takie z grubsza pociągi w Polsce jeszcze 50 lat temu (czy nawet później)
> kursowały normalnie :-)

Kolejka Bieszczadzka duzo pozniej. Ale to nie ta przestrzen :)
Przypomnialo mi się, jak kumpel wyjechał w Ameryce na konną
przejażdżkę, troche pobłądził i wrócił dopiero po 4 godzinach.
A farmer zapytał, dlaczego tak wcześnie, co sie stało? :) Oni
na cały dzień wyjeżdżają.

Najpiękniejszą muzyką przed snem

162. Data: 2007-02-14 10:11:48

Od: Krystyna Chiger <k...@h...people.pl> szukaj wiadomości tego autora

j...@a...com wrote:
(...)
> jak UE zapewni przyzwoity poziom zycia to chetnie
> zamieszkam nawet w takim kraju gdzie tylko furmanki i rowery beda
> dopuszczone do ruchu... wypadkow bedzie mniej i powietrze bedzie
> czyste...
>
> :-)))

Pomarzyć zawsze można, tez bym chciała mieszkać w skanesenie :)

Najpiękniejszą muzyką przed snem

163. Data: 2007-02-14 10:31:48

Od: "Jerzy Nowak" <j...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> napisał(a):

> Jerzy, spróbuj znaleźć jakieś dane czy mapy, ile jest tej Natury 2000
> w rożnych krajach. Porównanie byłoby ciekawe.

% powierzchni chronionej:
Albania 2.94%
Andorra 7.22%
Austria 27.99%
Belgium 3.29%
Bosnia and Herzegovina 0.53%
Bulgaria 9.53%
Croatia 6.49%
Czech Republic 15.79%
Denmark 7.08%
Estonia 30.95%
Finland 7.81%
France 11.71%
Germany, Federal Republic of 29.95%
Gibraltar 3.50%
Greece 2.79%
Hungary 8.92%
Iceland 5.57%
Ireland 0.74%
Italy 12.53%
Latvia 13.86%
Liechtenstein 40.05%
Lithuania 10.63%
Luxembourg 17.05%
Macedonia 7.13%
Malta 1.36%
Monaco 25.50%
Netherlands 14.33%
Norway 4.76%
Poland 27.11%
Portugal 4.99%
Romania 5.05%
Serbia and Montenegro 3.78%
Slovakia 25.19%
Slovenia 7.34%
Spain 7.73%
Svalbard and Jan Mayen Islands 107.26%**
Sweden 9.18%
Switzerland 28.70%
United Kingdom 12.52%
Total 12.37%

pozdr. Jerzy

164. Data: 2007-02-14 10:46:46

Od: "Jerzy Nowak" <j...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> napisał(a):
> Jerzy, spróbuj znaleźć jakieś dane czy mapy, ile jest tej Natury 2000
> w rożnych krajach. Porównanie byłoby ciekawe.

Am. Pn.
Canada 6.84%
Greenland 45.17%
Mexico 8.72%
St. Pierre and Miquelon 52.78%
United States 23.16%
Total 16.21%

Am. Pd.
Argentina 6.21%
Bolivia 19.75%
Chile 20.76%
Colombia 31.63%
Ecuador 19.43%
French Guiana 5.40%
Guyana 2.15%
Paraguay 5.82%
Peru 13.33%
Suriname 11.50%
Uruguay 0.36%
Venezuela 62.95%
Total 19.33%

China 14.81%
Hong Kong 51.50%
Japan 8.55%

Australia 16.73%
New Zealand 19.56%

Brazil 18.70%
==============
Argentina 6.21%
Bolivia 19.75%
Chile 20.76%
Colombia 31.63%
Ecuador 19.43%
French Guiana 5.40%
Guyana 2.15%
Paraguay 5.82%
Peru 13.33%
Suriname 11.50%
Uruguay 0.36%
Venezuela 62.95%
Total 19.33%

Za: World Database on Protected Areas
pozdr. Jerzy

165. Data: 2007-02-14 11:23:57

Od: "Aaron" <s...@p...qdnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jerzy Nowak" wrote ...

> Poland 27.11%

No to procentowo jesteśmy w ścisłej czołówce, nie wiem czy się cieszyć
czy smucić?

> Svalbard and Jan Mayen Islands 107.26%**

Ale tych to nikt nie przebije! Obywatele chyba wożą ze sobą za granicę
te chronione ziemie :)
P.S. Gwiazdki przy tych procentach sugerują jakiś "haczyk"
matematyczny.
P.P.S. Ekoterroryzmowi mówimy stanowcze NIE! :) - ludzie (wszyscy) są
ważniejsi od zwierząt i roślin, o tym trzeba przedewszystkim pamiętać,
a ekoterroryści pamiętają tylko o sobie niestety! Proszę nie mylić
"ekoterrorystów" z prawdziwymi Ekologami, którzy wiedzą (ekolodzy) że
ekologia jest dla ludzi a nie przeciwko nim.
A.

166. Data: 2007-02-14 11:58:04

Od: Krystyna Chiger <k...@h...people.pl> szukaj wiadomości tego autora

Aaron wrote:
(...)
> ekologia jest dla ludzi a nie przeciwko nim.

Jasne, że jest dla ludzi. Nikt mi nie wmówi, że dla ludzi najzdrowszy
jest beton, asfalt i spaliny. Nawet, jeżeli są to spaliny z własnego,
wymarzonego samochodu :>

Najpiękniejszą muzyką przed snem

167. Data: 2007-02-14 11:59:48

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:equoek$ka$1@inews.gazeta.pl Jerzy Nowak
<j...@W...gazeta.pl> napisał(a):

> % powierzchni chronionej:
> Poland 27.11%

Hejka. No i jak żyć w takim kraju. Praktycznie poza miastem co drugi
hektar chroniony. ;-)
Pozdrawiam rezerwatowo Ja...cki

168. Data: 2007-02-14 12:15:57

Od: "Jerzy Nowak" <j...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dirko <d...@n...pl> napisał(a):
> W wiadomości news:equoek$ka$1@inews.gazeta.pl Jerzy Nowak
> Hejka. No i jak żyć w takim kraju. Praktycznie poza miastem co drugi
> hektar chroniony. ;-)

To sie nazywa manipulacja.
;-)
27/100 to ok.1/4

> Pozdrawiam rezerwatowo Ja...cki

Czytaj dlaczego mamy chronic:
http://www.mos.gov.pl/2aktualnosci/informacje_rp/200
7.02.09.shtml
http://www.polskieradio.pl/jedynka/news.aspx?iID=744
6&c=13
pozdr. Jerzy

169. Data: 2007-02-14 12:19:33

Od: "Jerzy Nowak" <j...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Aaron <s...@p...qdnet.pl> napisał(a):
> [...]
> te chronione ziemie :)
> P.S. Gwiazdki przy tych procentach sugerują jakiś "haczyk"
[...]

To są wyspy i dodatkowo chronią pas wód przybrzeżnych.
;-)
pozdr. Jerzy

170. Data: 2007-02-14 12:38:17

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:equuht$q67$1@inews.gazeta.pl Jerzy Nowak
<j...@W...gazeta.pl> napisał(a):

> To sie nazywa manipulacja.
> ;-)
> 27/100 to ok.1/4

Hejka. Dodaj powierzchnię zurbanizowaną to zobaczysz, że jestem bliski
prawdy. :-)

> Czytaj dlaczego mamy chronic:
> http://www.mos.gov.pl/2aktualnosci/informacje_rp/200
7.02.09.shtml
> http://www.polskieradio.pl/jedynka/news.aspx?iID=744
6&c=13

Jan Szyszko: - Rospuda jest przepięknym rejonem i takich miejsc w Polsce
mamy setki, a może i tysiące. Jeżeli chodzi o Rospudę, cały ten rejon, cały
Rejon Suwalszczyzny, nie tylko Suwalszczyzny, Białostockie również, to
tereny o unikalnych walorach przyrodniczych. Obojętnie gdzie będziemy
prowadzili infrastrukturę, ta infrastruktura będzie wpływała w jakiś sposób
na zasoby przyrodnicze. Naszą mądrością jest to, aby tak budować
infrastrukturę, żeby robić kompensację. Tutaj jestem zwolennikiem tego, aby
tą kompensację robić nie tylko na tych obszarach, które są uznane, będą
wchodziły w sieć Natury 2000, tylko wszędzie.
Pozdrawiam nieemocjonalnie Ja...cki

coś dla ciebie
ogrodnik domowy (okienny):prosty przedmiot nie do znalezienia
Sadzenie bylin - ile egzemplarzy na metr kw.
Róże
Niesamowite rośliny