Po Rospudzie????

71. Data: 2007-02-12 08:03:15

Temat: Re: Po Rospudzie????
Od: "Hania " <v...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Moon <w...@a...com> napisał(a):

> widziałem jak w NYC budują biurowiec na 70 pięter

wake up Little Susie - tu nie Nowy Jork, a banda przygłupów przy władzy,
która wybiera rozwiązania droższe i bardziej szkodliwe dla srodowiska, byle
do ich kieszeni się cosik dostało.

BTW - jak nie odróżniasz ekosystemu miasta od ekosystemu bagna, to EOT z
Tobą.

h.

72. Data: 2007-02-12 08:09:32

Od: Darek Pakosz <d...@a...uhc.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 11 Feb 2007, Leszek Serdyński wrote:

> Część oszołomów, a część cwaniaków. Jak to było? 2000 zł za pozytywną opinię
> o postawienie słupa energetycznego?
> Dwa miliony za pozytywną konsultację galerii handlowej?
> Niezły biznes ten ekoterroryzm.
> Jedyna nadzieja w zdesperowanych mieszkańcach Augustowa. Wezmą sprawy w
> swoje ręce. W rękach baty i pogonią to całe towarzystwo wyłudzaczy.
>
> Pozdrawiam
> Leszek

No i co tego, ze biora lapowki (jesli biora), co z tego ze to sa oszolomy
i jak ich nazywasz ekoterrorysci.
Czy Ty czlowieku nie widzisz, ze planuje sie zniszczyc kawalek czegos
bezcennego czego nie bedzie mozna pozniej odbudowac?
Czy nie widzisz, ze jest alternatywne rozwiazanie pod kazdym wzgledem
lepsze bo nie niszczy tego kawalka przyrody?
Czy wiesz co by zrobili niemieccy czy dunscy ekoterrorysci, gdyby ich rzad
pozwolil ta taka glupote jak budowanie autostrady przez chroniony
przyrodniczo obszar?
Aha i jeszcze jedna sprawa. Ta autostrada nie bedzie budowana przez statki
UFO z kosmosu. Tam musza wejsc koparki dzwigi itp. Na prawde na takim
poligonie nie zostanie nic.

Pozdrawiam.
D.P.

73. Data: 2007-02-12 08:22:29

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Hejka. W w Stanach emitują za dużo gazów szklarniowych i jeszcze nie
> chcą się ograniczyć w tym względzie. A białe niedźwiedzie giną. :-(
> Pozdrawiam ocieplająco Ja...cki

Widać nadal czytasz trybune ludu. Feeeeeeeeeeee.
USA przez ostatnie 30 lat ograniczyło
emisję tychże o ok. 70 %.

74. Data: 2007-02-12 09:13:49

Od: "Leszek Serdyński" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Darek Pakosz" <d...@a...uhc.com.pl> napisał w wiadomości
l...

> [...]
> Czy Ty czlowieku nie widzisz, ze planuje sie zniszczyc kawalek czegos
> bezcennego czego nie bedzie mozna pozniej odbudowac?

Skąd masz pewność, że jest to coś cennego i że nie można tego odbudować?
Jest tam po prostu kupa bagna, szuwary i jakiś storczyk pół km od planowanej
estakady. Co w tym jest cennego? To tylko wylęgarnia komarów i różnego
przykrego robactwa. Jaką to ma wartość dla ludzi? Nawet dla kajakarzy jest
to odcinek raczej niewdzięczny. Płynie się wśród szuwarów i gryzących robali
przez pół dnia i nic z poziomu kajaka nie widać, tylko szuwary.
Ja nie twierdzę, że najlepiej było by to osuszyć i zasiać pszenicę.
Chociaż pożytek byłby większy niż z paru storczyków. Wartość medialną temu
bagnu nadali tylko ekoterroryści, bo to jest wdzięczny temat. Łatwo jest
omamić ludzi, którzy tam nie byli i tego nie widzieli.

> Czy nie widzisz, ze jest alternatywne rozwiazanie pod kazdym wzgledem
> lepsze bo nie niszczy tego kawalka przyrody?

Alternatywne rozwiązanie to absolutna bzdura. Obecnie zaprojektowana trasa
jest prosta i biegnie głównie przez lasy. Będą nią jeździć tysiące tirów
dziennie. Las jest naturalnym filtrem, więc spaliny produkowane na tej
trasie nie będą szkodzić ludziom.

Trasa alternatywna biegnie przez wsie i pola rolników. Jest dłuższa. Tiry
spalą więcej paliwa i więcej nasmrodzą. Wiecej też CO2 wyemitują do
atmosfery. Smrody z tirów trafią bezpośrednio na pola i do płuc okolicznej
ludności. Chciałbyś tam mieszkać?
Po drugie, to trasa poprzecina pola rolnikom. Będą musieli jechać na swoje
pole przez przepusty nadrabiając kilometry. Dopłacisz im do paliwa i
straconego czasu? Oczyścisz atmosferę z niepotrzebnie wydzielonego CO2?

Negatywne oddziaływanie budowy estakady będzie raz i przyroda wróci na swoje
miejsce. Negatywne oddziaływanie "trasy alternatywnej" będzie trwało po wsze
czasy.

> Czy wiesz co by zrobili niemieccy czy dunscy ekoterrorysci, gdyby ich rzad
> pozwolil ta taka glupote jak budowanie autostrady przez chroniony
> przyrodniczo obszar?

Głupotą jest wiara w katastroficzny obraz malowany przez fachowców od
ekoterroru. Głupotą jest widzieć tylko mały wycinek problemu.

> Aha i jeszcze jedna sprawa. Ta autostrada nie bedzie budowana przez statki
> UFO z kosmosu. Tam musza wejsc koparki dzwigi itp. Na prawde na takim
> poligonie nie zostanie nic.

Nawet jak na szerokości 50 metrów nie zostanie nic, to jest to jeden, dwa
procent długości doliny. Tak źle jednak nie będzie. Możemy założyć, że
uszkodzeniu podczas budowy ulegnie ułamek procenta doliny. Czy warto o to
walczyć kosztem zdrowia ludności "trasy alternatywnej"? Czy warto o to
walczyć kosztem większego zanieczyszczenia atmosfery którą oddychasz i
marchewki, która być może trafi na Twój stół?

Pozdrawiam
Leszek
www.ogrodniczy.eu

75. Data: 2007-02-12 09:23:36

Od: "Leszek Serdyński" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Hania " <v...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> wake up Little Susie - tu nie Nowy Jork, a banda przygłupów przy władzy,

Nie będę się spierał o ocenę intelektu obecnej władzy :)

> która wybiera rozwiązania droższe i bardziej szkodliwe dla srodowiska,
> byle
> do ich kieszeni się cosik dostało.

Policzyłaś może ile będzie kosztować wykup ziemii od rolników?
Policzyłaś może ile więcej tiry spalą paliwa na trasie alternatywnej i ile
więcej zrobią szkody atmosferze?
Policzyłaś może ile wsiąknie szkodliwych substancji w pola rolników i ile
dostanie się do płodów rolnych?

Co do kieszeni decydentów, to raczej wiecej możliwości korupcyjnych jest
przy prowadzeniu trasy przez prywatne pola, niż przez państwowy las.

Pozdrawiam
Leszek

76. Data: 2007-02-12 09:31:39

Temat: Re: OT
Od: aniai <aniai_usun_to@i_to_tez.o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Moon wrote:

> słowo "tramp" po angielsku ma również ciekawe znaczenie:))

Hm... sprawdziłam w lepszym słowniku. Zatkało mnie :O

Pozdrawiam
Ania L.
---
www.duzy-biust.pl

77. Data: 2007-02-12 09:33:20

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> http://www.zieloni.osiedle.net.pl/via-baltica.jpg

Opcja najtańsza ze wszystkich możliwych. Od Białegostoku
leci głównie przez tereny państwowe w większości marne użytki.
Nie trzeba tracić kasy na procesy, odszkodowania, wysiedlenia.
Dodatkowo same pożytki: 20 tys.drzew niewątpliwie niejednemu
się przyda np. na darmowy opał kominkowy, czy co lepsze kąski
na podłogi, boazerie itp. ozdoby. Tak wię wilk (władza) będzie syty
i owca (elektorat) cała. Pomyślano również o kierowcach, którzy
z samochodów będą mogli podziwiać skarby rodzimej przyrody,
a niektórzy z bliska storczyki i traszki, gdy nie daj Boże zanadto
rozpędzony wehikuł nie wyrobiwszy, któregoś z licznych zakrętów
zafunduje sobie miękkie lądowanie.
Projekt ów pod każdym względem jest proludzki, zapewni bowiem
więcej miejsc pracy na czas tworzenia tego urbanistycznego dzieła,
potem policjantom i wszelkiej maści slużbom, nie wspominając
o zwolennikach autostopowej przygody, tych nie będą cięły komary,
jak na drogach starego typu. I coś dla ekologów na zakończenie
(czt. na otarcie medialnych łez). Budowlę we wszelkich zakamarkach
opanuje ptastwo drobne, a kto wie, może nawet sokoły.

78. Data: 2007-02-12 09:42:16

Temat: Re: Po Rospudzie???? elektrownia atomowa?
Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:eqpb46$78s$1@news.dialog.net.pl Leszek Serdyński
<l...@p...onet.pl> napisał(a):

> Głupotą jest wiara w katastroficzny obraz malowany przez fachowców od
> ekoterroru. Głupotą jest widzieć tylko mały wycinek problemu.

Hejka. Przypominam sobie protesty podczas budowy zapory na Dunajcu
(Czorsztyn-Niedzica). Cóż to miała być za klęska ekologiczna. No i co?
Cisza. :-) A wtedy ekooszołomy rzucały się masowo pod koła ciężarówek
pracujących na budowie.
Pozdrawiam ataraktycznie Ja...cki
PS Każdy architekt krajobrazu wie, jakie znaczenie mają jeziora w górach.
:-)

79. Data: 2007-02-12 09:48:15

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> walczyć kosztem większego zanieczyszczenia atmosfery którą oddychasz i
> marchewki, która być może trafi na Twój stół?

Ja tylko uściślę dwie kwestie.
1. Na owym terenie występuje 19 gatunków storczyków
spośród 30-tu żyjących w RP. To informacja dla zielonych,
wiem z doświadczenia, że głownie tzw. pikieciarze są zieleni
z botaniki i zoologii.
2. Na osuszonych bagnach tego typu nie radziłbym siać pszenicy
i w ogóle bawić się w rolnictwo, nawet ekologiczne.

80. Data: 2007-02-12 09:59:42

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> (Czorsztyn-Niedzica). Cóż to miała być za klęska ekologiczna. No i co?
> Cisza. :-) A wtedy ekooszołomy rzucały się masowo pod koła ciężarówek

Nie zmieniaj tematu ! Problem Rospudy jest palący,
by nie powiedzieć, bagnisty.
Teraz co do rerewizyty. Zaproszę Cię, pod warunkiem,
że przyjedziesz z małżonką.

coś dla ciebie
ogrodnik domowy (okienny):prosty przedmiot nie do znalezienia
Sadzenie bylin - ile egzemplarzy na metr kw.
Róże
Niesamowite rośliny