Podróż

1. Data: 2002-08-29 06:00:38

Temat: Podróż
Od: "Qwax" <...@...Q> szukaj wiadomości tego autora

Co radzilibyście zabrać do jedzenia na 40-to godzinną podróż
mikrobusem (w cieplejszy rejon Europy)?

Pozdrawiam
Qwax

1. Data: 2002-08-29 07:52:36

Temat: Re: Podró?
Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 29 Aug 2002 10:18:03 +0200, Waldemar Krzok
<w...@u...fu-berlin.de> wrote:

>Qwax:
>
>ciasteczka bez czekolady, s?one paluszki, duu?o picia i pieni?dze, aby
>po drodze co? lokalnego wrzuci?. Tak przynajmniej by?em wyposa?ony na 4
>dniow? podró? w cieplejsze rejony Europy.
>
>Waldek

owoce, ale nie miekkie brozskwinie ani miekkie sliwki. ser zolty
w kawalkach, choc moze sie zrobic lsniaco tlustawy po wierzchu,
ale jemu samemu nc nie bedzie. najlepiej w pudelku a nie w worku
(estetyka, etstetyka...)
seler naciowy, marchewka - obrana, pocieta w dluzsze kawalki.

nieb ierz rzeczy , ktore sa albo slone albo slodkie - no
przesadnie, bo i w te i w tamte trzeba miec duzo picia. nie
wszystko wypocicie... niby seler moczopedny, ale... ;)))

mozna wziac jakis pasztecik w puszeczce albo inna rzecz, ktora na
popasie zje sie cala, a nie musi byc wozona w "warunkach". bulki,
nie chleb - jak ktos usiadzie na chlebie albo inna torba to
zgniecie, to nie ma rady - po chlebie, jak usiadzie na bulkach to
sa po prostu plastsze :)

MALE pomidorki, ogorek pokrojony juz w plasterki. jesli masz
przenosna lodowke to bardzo dobrze, jesli nie, to napoje zamroz
(jak sie da...) i trzymaj obok rzeczy, ktore moze szlag trafic
najszybciej i potem zjecie najpierw, w tym czasie zamrozenie sie
rozmrozi, a zarcie bedzie chlodniesze.

no i jak juz bierzesz puszeczki, to i otwieracz :))))

ja na droge bardzo lubie albo tonic albo moja lemoniadke - woda
przegotowana + miod + cytryna w plasterkach. niech to postoi
przez noc, potem do kilku butelek i mam skarb.

mam wieloletnie doswiadczenie w zywieniu w
drodze....pudlo-lodowka plus torba-lodowka na rozne etapy
podorozy. w czasie jednej poodorozy NIKT nie mogl juz patrzec na
domowej roboty hamburgery ani na cole Sainsburego, ale dojechali
zywi! Na popasach w wiekszych meijscach benzynowo-zarciowych
dokupywalismy frytki oraz lody. reszta wlasna. ja to robilam z
oszczednosci, bo 24 godziny na nudnym promie to co sie robi? je.
sniadanie dla 4 osob to bylo wtedy cos 24 funty...obiad cos 70...
kubek kawy - Ł1, pyfko Ł1.60 jakos takiej kasy to nie
mamy....wiec zawsze wosilam toboly zarciowe

Kr
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2002-08-29 08:18:03

Temat: Re: Podróż
Od: Waldemar Krzok <w...@u...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

Qwax:
> Co radzilibyście zabrać do jedzenia na 40-to godzinną podróż
> mikrobusem (w cieplejszy rejon Europy)?

ciasteczka bez czekolady, słone paluszki, duużo picia i pieniądze, aby
po drodze coś lokalnego wrzucić. Tak przynajmniej byłem wyposażony na 4
dniową podróż w cieplejsze rejony Europy.

Waldek

1. Data: 2002-08-29 08:47:45

Od: "Kropelka" <k...@n...serwery.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ogorki. Zarowno te swierze (plus solniczka) jak i np malosolne. Swietnie sie
sprawdzaja w podrozy.

1. Data: 2002-08-29 09:04:31

Od: "Janusz Czapski" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Qwax" <...@...Q> napisał w wiadomości
> Co radzilibyście zabrać do jedzenia na 40-to godzinną podróż
> mikrobusem (w cieplejszy rejon Europy)?

Wódę! :-) I malosolne oczywiście! resztę kupisz po drodze! :-)
Pozdrawiam :-))))))))
Janusz

1. Data: 2002-08-29 09:18:20

Temat: Re: ciasto z jagodami-problem (P)
Od: A...@m...umu.se (Agnieszka Szalewska) szukaj wiadomości tego autora

Wczoraj zainteresowana przepisem, popelnilam placek jagodowy, wykorzystujac
niedobitki jagod, jakie jeszcze udaje sie zebrac w okolicy. Placek wyszedl
smaczny, tyle ze....dziwny nieco, i chcialabym na forum zapytac, czy kto
moze zna sposob na unikniecie owego dziwactwa plackowatego. Ale po kolei:
Ciasto bylo nastepujace:
400g maki
250g masla
250 g cukru
skorka cytrynowa
szczypta cynamonu

Wszystko posiekane szybko nozem, zagniecione szybciutko, odlozone do
lodowki, aby odpoczelo. Z polowy ciasta rozwalkowalam placek, ktory
wylozylam na tortownice, poklulam widelcem i podpieklam 15 min w 200C. W
miedzyczasie ubilam smietane (250 ml, 30%) na sztywno, do tego wmieszalam
zmiksowane osobno 3 zoltka z lyzka maki ziemniaczanej i dwoma lyzkami
miodu. Tym kremem posmarowalam placek, posypalam jagodami (okolo 500 g), i
nakruszylam na wierzch reszte ciasta. Calosci pieklam 30 min w 180C, i po
wyjeciu ciasta, okazalo sie, ze slicznie sie ono rozjezdza.....wyszedl
przesliczny balagan, smaczny bardzo, ale wielce niedekoracyjny.
Jak myslicie, gdzie blad? Za duzo jagod? (pieknie puscily sok, bardzo
dojrzale) Za krotko pieczone, pomyslalam, i wsadzilam jeszcze do pieca na
troche, co pomoglo minimalnie.
Za duzo kremu smietanowego? A moze za grubo tego wszystkiego, i powinnam
zrobic to na prostokatnej blasze zamiast tortownicy?
W kazdym razie, przepis polecam o tyle, ze ciasto jest smaczne, i pieknie
pachnace, ale wymaga jakichs modyfikacji technicznych.....

Agnieszka

DBDG

1. Data: 2002-08-29 11:45:29

Od: "Qwax" <...@...Q> szukaj wiadomości tego autora

Ciasto cacy - ale jak to zabrac w dluga podróz?
;-)))

Pozdrawiam
Qwax

1. Data: 2002-08-29 11:50:29

Od: A...@m...umu.se (Agnieszka Szalewska) szukaj wiadomości tego autora

>Ciasto cacy - ale jak to zabrac w dluga podróz?
>;-)))
>
>Pozdrawiam
>Qwax

hehe, a jak to zjesc elegancko, zaczalszy, jak to nalozyc na talerzyk, aby
nie wygladalo jak...kupa (qpa) jagodowa? Ze strat na razie to upaprany stol
(na szczescie pomyslalam o zdjeciu z niego obrusa przed spozywaniem
ciasta), upaparana ja (ja sie domylam, pozniej), oraz ujagodowane spodenki
(mocza sie przed praniem)

Agnieszka
DBDG

1. Data: 2002-08-29 11:51:07

Od: "pcywicki.net" <p...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

Toc to jak poradnik wiecznego podroznika busikiem po europie
;))))))))))))))))))))))))))))

1. Data: 2002-08-29 12:17:52

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 29 Aug 2002 13:51:07 +0200, "pcywicki.net"

>Toc to jak poradnik wiecznego podroznika busikiem po europie
>;))))))))))))))))))))))))))))

dokladnie to...cale szczescie, ze promy do Hamburga chodzily z
North Shields (20 min samochodem od naszego domu), bo jednego
roku, wszyscy troje siedzielismy dokladnie przygwozdzeni zarciem
w roznych pakunkach. troje, bo mezowi potrzebne byly recem npgi i
oczy do prowadzenia auta...
wozilam@ kawe
herbate
cole
cos jesscze
kurczka w kawalkach
pasztety
wedliny
mielence
musztarde
ketchup
ciasta
chleby chipsy
owoce rozne
cukier
sol
culierki
orzeszki
rodzynki
ciasteczka i krakersy
pomidory salate ogorki
te rozne marchewki
nawet dzemik jakis
kazdy mial tace do jedzenia (bardzo przydatne w ogole przy malych
dzieciach, ktorym zawsze jakies olowki zabawki spadaja

i tak sie przetresowalam, ze na miejsce dojezdzalismy glodni bez
zarcia. to sie nazywa specjalizacja!!!!!

Krysia
K.T. - starannie opakowana

co to za owoc?
Ciasteczka owsiane (P)