Pora na pora (prośba o pomoc)

1. Data: 2007-08-29 15:59:12

Temat: Pora na pora (prośba o pomoc)
Od: "Harun al Rashid" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

nie ma jak smaki dzieciństwa :(
Męczy mnie mąż od jakiegoś czasu o babciną surówkę z pora. Wypytywany o
szczegóły zeznaje mętnie o gotowaniu (blanszowaniu?) porów, oraz oleju i
occie... grrrrrr, cytuję "no coś jak vinegrette". Nie przyznaje się do
występowania w owej surówce innych warzyw.

Za miękkie serce mam, myślałam, że w sieci i archiwum coś wygrzebię, więc
się ugięłam. No i leżą teraz te pory na stole jak skrzyżowanie wyrzutu
sumienia z wykrzyknikiem.

Komuś się majaczy może przepis?

EwaSzy

2. Data: 2007-08-29 17:09:29

Temat: Re: Pora na pora (prośba o pomoc)
Od: "skarb" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tylko jedna mi kołacze w głowie. Ale pory surowe (pokrojone w talarki,
talarki "rozwalone" w okręgi), a do tego starte jabłka. Z dodatków: majonez,
sól, pieprz i trochę soku z cytryny. Ostra!

Pozdrawiam.
Magda

3. Data: 2007-08-29 17:32:04

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Harun al Rashid" <a...@o...pl> wrote in message
> [...]
>
> Za miękkie serce mam, myślałam, że w sieci i archiwum coś wygrzebię, więc
> się ugięłam. No i leżą teraz te pory na stole jak skrzyżowanie wyrzutu

Najprostsza - pokroić białą część pora (zielona do zupy) w wąskie talarki,
lekko posolić, dodac majonez lub śmietanę - można udziwnić - pieprz lub
inaczej - troszkę cukru, troszkę octu i na koniec oleju.

4. Data: 2007-08-29 20:40:04

Od: "Harun al Rashid" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "skarb" ...
> Tylko jedna mi kołacze w głowie. Ale pory surowe (pokrojone w talarki,
> talarki "rozwalone" w okręgi), a do tego starte jabłka. Z dodatków:
> majonez, sól, pieprz i trochę soku z cytryny. Ostra!

Znam i robię.
Nie to, muszą być gotowane i już.

EwaSzy

5. Data: 2007-08-29 20:41:23

Od: "Harun al Rashid" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Panslavista"

> Najprostsza - pokroić białą część pora (zielona do zupy) w wąskie talarki,
> lekko posolić, dodac majonez lub śmietanę - można udziwnić - pieprz lub
> inaczej - troszkę cukru, troszkę octu i na koniec oleju.

Świetnie.
A gotujesz w którym momencie? ;)

EwaSzy

6. Data: 2007-08-29 21:30:54

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Panslavista"

> Świetnie.
> A gotujesz w którym momencie? ;)
>
> EwaSzy

Zapiekankę z porów? Jutro podam.

7. Data: 2007-08-30 06:53:22

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Za miękkie serce mam, myślałam, że w sieci i archiwum coś wygrzebię, więc
> się ugięłam. No i leżą teraz te pory na stole jak skrzyżowanie wyrzutu

Jeżeli blanszowane to nie jest to surówka...

Przepis na dobrą potrawke z porami podam dzisiaj osobno. Ale do twoich
założeń można przygotować potrawę z porów - faktycznie obgotowanych -
zapieczonych pod beszamelem (opcja z sosem z dodatkiem sera).

8. Data: 2007-08-30 08:11:56

Od: "Margola" <m...@s...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Harun al Rashid" <a...@o...pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "skarb" ...
>>
> Znam i robię.
> Nie to, muszą być gotowane i już.

Sparzyć na sitku?

Margola Kombinująca

9. Data: 2007-08-31 07:02:06

Od: "Misiek" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Za miękkie serce mam, myślałam, że w sieci i archiwum coś wygrzebię, więc
> się ugięłam. No i leżą teraz te pory na stole jak skrzyżowanie wyrzutu

na pewnoi njie o to Ci chodzi ale robilem ostatnio z pora cos takiego:
1 por
puszka kukurydzy konserwowej
zolty ser
jajko gotowane na twardo
Proporcje wg uznania - zmieszac, dodac majonezu (dla niskotluszczowcow i
dbajacych o linie sos jogurtowo-smietanowo-majonezowy z dodatkiem czosnku)
zostawc na noc zeby sie przegryzlo

smacznego
p.s. jesli traficie na por lagodny proponuje dodac jeszcze czerwonej cebuli
... wzmacnia smak i kolorystyke poprawia :-)

10. Data: 2007-08-31 17:26:44

Od: "MONI|<A" <moni|<...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Tylko jedna mi kołacze w głowie. Ale pory surowe (pokrojone w talarki,
> talarki "rozwalone" w okręgi), a do tego starte jabłka. Z dodatków:
majonez,
> sól, pieprz i trochę soku z cytryny. Ostra!

a wersja na słodko to: por, jabłka, rodzynki, jogurt naturalny, cukier sól,
pieprz

Pozdrawiam

Monika

Re: ryby-ale jak?