Poszukuje przepisu na typowy, amerykanski chleb kukurydziany...

1. Data: 2002-01-22 10:26:53

Temat: Poszukuje przepisu na typowy, amerykanski chleb kukurydziany...
Od: "Maciej Lewczuk/CD-Action" <m...@c...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak w temacie.
Ostatnio po raz n-ty ogladalem Zielona mile... I jakos tak mnie naszlo coby
sobie upiec chlebek kukurydziany...
Poratujcie Bracia i Siostry w... gotowaniu ;-)

Pozdrawiam
Maciej Lewczuk

Redakcja CD-Action
51-667 Wrocław, ul. Dembowskiego 57/61
tel. (071) 345-21-38 w. 108, fax (071) 345-21-42

1. Data: 2002-01-22 14:29:56

Temat: amerykanski chleb kukurydziany...mix (P)
Od: AgataW <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Maciej Lewczuk/CD-Action" <m...@c...com.pl> wrote:

>Jak w temacie.
>Ostatnio po raz n-ty ogladalem Zielona mile... I jakos tak mnie naszlo coby
>sobie upiec chlebek kukurydziany...

Pierwszy watek o chlebku kukurydzianym
"Najlepiej zrobic chleb kukurydziany.Przepis mam gdzies z
Internetu,zrobilam pierwszy raz na Dzien Dziekczynienia i od tej
pory zostawilam inne przepisy i tylko z tego robie.
1,5 filizanki maki kukurydzianej (corn meal)
2,5 filizanki mleka
2 filizanki maki bialej
1 lyzeczka proszku do pieczenia
1 lyzeczka soli
2/3 filizanki cukru
2 jaja
1/2 filizanki oleju
W nieduzej miseczce wymieszac make kukurydziana z mlekiem i
odstawic na piec minut.W duzej misce wymieszac make
biala,proszek,sol i cukier.Dodac do tego zawartosc z malej miski,jajka i olej
i wymieszac az bedzie gladkie.Wlac do prostokatnej duzej formy
i piec okolo 30-35 minut(sprawdzic czy patyczek wychodzi
czysty) w temperaturze 200 C(400 F)"
Dotka

"Obawiam sie, ze maka kukurydziana w tym przepisie, to polenta,
czyli 'grysik' kukurydziany. Mam przepis na chleb
kukurydziany, i na 'pie' z kukurydzianym wierzchem, i wszystkie te przepisy
wymagaja polenty (corn meal
, nie cornflour)."Ania

"jak ktos ma polente to sobie moze zrobic ten chlebek
kukurydziany-pyszne" Dotka

Drugi wątek

" Chleb kukurydziany.
Skladniki:
3 filizanki maki kukurydzianej
3 filizanki maki pszennej
3 jaja
3 filizanki mleka
3 filizanki oleju
25 dkg bialego sera
proszek do pieczenia
sól
Ser przetrzec przez sito. Jaja roztrzepac w mleku, dodac
kukurydziana i przenna make, przetarty ser, olej, sól i proszek do
pieczenia. Wszystko dobrze wymieszac i wylozyc do posmarowanej
foremki. Piec w umiarkowanej temperaturze okolo godziny. Moze ten
przepis jest malo dokladny, ale sam go nie wykonywalem. Jest
jak jest." Bo Bg

1. Data: 2002-01-22 18:29:25

Temat: Re: amerykanski chleb kukurydziany...mix (P)
Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

AgataW wrote:
> [...]
> foremki. Piec w umiarkowanej temperaturze okolo godziny. Moze ten
> przepis jest malo dokladny, ale sam go nie wykonywalem. Jest

Tego przepisu bym nie polecala- trudno uwierzyc, ze na 6 szklanek maki
(filizanek) bierze sie 3 szklanki oleju - toz to by wyszlo ciezkie i
paskudne. A skad ten bialy ser - Amerykanie nie jedza twarogu. Ponizej
podaje przepis na Corn Bread, klasyczny amerykanski chleb, czesto
pieczony w zeliwnej patelni w piecu, zamiast w zwyklej formie,
najczesciej kroi sie go w kwadraty.

4-5 lyzek masla lub smalcu
3 filizanki maki kukurydzianej (jak grysik)
1 1/2 filizanki maki pszennej
1 lyzka cukru
2 lyzeczki sody
1/2 lyzeczki soli
4 jaja
3 filizanki maslanki
Make kukurydziana zalac maslanka, odstawic na 10 minut. Roztopic maslo,
dodac do maki, wymieszac. Rozgrzac piec do 180C/350F. Wysmarowac ciezka
forme maslem lub smalcem. Zmieszac pozostale suche skladniki. Jaja
roztrzepac widelcem, dodac do maki kukurydzainej, wymieszac widelcem,
dodac suche skladniki, wymieszac. Natychmiast przelac do formy i piec az
zloty i patyczek wyjdzie czysty. Mozna tez go piec w zeliwnej patelni z
przykrywka na ognisku.
Magdalena Bassett

1. Data: 2002-01-23 11:17:34

Od: "Maciej Lewczuk/CD-Action" <m...@c...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Magdalena Bassett" <m...@w...net> wrote in message
> [...]
> podaje przepis na Corn Bread, klasyczny amerykanski chleb, czesto
> pieczony w zeliwnej patelni w piecu, zamiast w zwyklej formie,

Wielkie dzieki, w weekend zabieram sie za pieczenie ;-)

Pozdrawiam
Maciej Lewczuk

Redakcja CD-Action
51-667 Wrocław, ul. Dembowskiego 57/61
tel. (071) 345-21-38 w. 108, fax (071) 345-21-42

ciasto nalesnikowe[P-troche]
bigos
OT Krakowiaczki / nki !! - Brasserie Gazowa 4, 25.01.02 g. 18
Re: Ciasteczka - slimaczki
Warzywa w calosci czy w wiorkach?