Proktolog przykre

1. Data: 2007-10-26 12:56:24

Temat: Re: Proktolog przykre
Od: Piotr Curious Gluszenia Slawinski <c...@g...internetdsl.tpnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

create wrote:

> Witam,
> mam problem. Od kilku lat (!) mam problem z krwawieniem z odbytu.
> Poniewaz w koncuu zebralo mi sie na odwage, poszedlem do proktologa. No i
> nie dalem sie zbadac :-) Tzn. jak juz cos mi tam wlozyl to nie moglem sie
> powstrzymac przed wykonaniem gwaltownych ruchow, ktore wszystko psuly.
> Lekarz sie wkurzyl i odeslal mnie do domu.
>
> Mam pytanie, czy wykonuje sie badania proktologiczne pod znieczuleniem?
> Tak zeby nic a nic nie czuc?
idz do lekaza plci odmiennej. endogenna oksytocyna wydzielona w wyniku
ekspozycji powinna pomoc ;)

2. Data: 2007-10-26 13:37:04

Temat: Proktolog przykre
Od: "create" <paraliczb@usun_to._i_to.orange.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
[...]

Pozdrawiam
Create

3. Data: 2007-10-28 10:03:40

Od: "regen" <r...@-...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "create" <paraliczb@usun_to._i_to.orange.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Lekarz sie wkurzyl i odeslal mnie do domu.
>
> Mam pytanie, czy wykonuje sie badania proktologiczne pod znieczuleniem?

Oczywiście ,że tak. Znajdź ośrodek, gdzie kolonoskopia wykonywana jest w
znieczuleniu dożylnym z udziałem anestezjologa. Będzie to badanie w pełni
komfortowe.

Pozdrawiam
regen

4. Data: 2007-10-28 17:45:21

Od: "create" <paraliczb@usun_to._i_to.orange.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "regen" <r...@-...pl> napisał w wiadomości

> Oczywiście ,że tak. Znajdź ośrodek, gdzie kolonoskopia wykonywana jest w
> znieczuleniu dożylnym z udziałem anestezjologa. Będzie to badanie w pełni
> komfortowe.

a samo znieczulenie jak sie odbywa?
Ile kosztuje taka przyjemnosc?

Pozdrawiam
create

5. Data: 2007-10-28 18:07:35

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

create wrote:

> a samo znieczulenie jak sie odbywa?
> Ile kosztuje taka przyjemnosc?

teoretycznie powinieneś dostać "darmowo", ale to dużo zależy od układów w
Twojej okolicy. Znieczulenie dożylne to z tego co się orientuję taka prawie
narkoza, tyle że lek powoduje raczej niepamięć wsteczną. W praktyce
dostajesz strzała w żyłę, patrzysz na doktora czekając aż środek zacznie
działać a ten mówi "już po badaniu". Osobiście radziłbym jednak zrobić
zwykłe badanie, nie wiem... strzelić sobie parę głębszych czy co... chodzi
o to, że znieczulenie dożylne zawsze niesie ze sobą ryzyko, niewielkie bo
niewielkie ale jednak. Z drugiej strony solidne badanie ujawni znacznie
więcej niż takie, któremu byłeś poddany.

--
www.vegie.pl

6. Data: 2007-10-28 22:30:25

Od: "regen" <r...@-...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "create" < > napisał w wiadomości

> Użytkownik "regen" < > napisał w wiadomości

> a samo znieczulenie jak sie odbywa?
> Ile kosztuje taka przyjemnosc?

Chory dostaje dożylnie leki , po których śpi. Nie jest to głębokie
znieczulenie. Chodzi o to żeby wszystko odbyło się bezbólowo i komfortowo. W
placówkach , które mają kontrakt z funduszem pacjent nie płaci. Bez NFZ
znieczulenie dożylne to ok 300-700 zł.

Pozdrawiam
regen

7. Data: 2007-10-29 09:55:00

Od: "create" <paraliczb@usun_to._i_to.orange.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> W placówkach , które mają kontrakt z funduszem pacjent nie płaci. Bez NFZ

eh no bez przesady ni chce wchodzic w jakas narkoze wielka. chodz mi o cos
jak u dentysty :-)

to nie jest straszne badanie ludzie to normalnie znosza, wiec nie sadze zeby
chetnie mnie znieczulali tylko dlatego ze psychika mi nie pozwala na
spokojne podejscie do problemu.

create

8. Data: 2007-10-29 22:32:16

Od: "regen" <r...@-...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zeby
> chetnie mnie znieczulali tylko dlatego ze psychika mi nie pozwala na

W moim szpitalu wykonuje się 400-500 kolonoskopii miesięcznie od lat -
wszystkie w znieczuleniu dożylnym.
Wierz mi ,że tu nie chodzi o psychikę, tylko o ból podczas badania.

Pozdrawiam
regen

9. Data: 2007-10-29 23:05:09

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

regen wrote:

> W moim szpitalu wykonuje się 400-500 kolonoskopii miesięcznie od lat -
> wszystkie w znieczuleniu dożylnym.
> Wierz mi ,że tu nie chodzi o psychikę, tylko o ból podczas badania.

w sumie to za 5 dni mam kolonoskopię, zapewne w ogóle nie wchodzi w grę
znieczulenie miejscowe...? pewnie nawet nie jest możliwe, heh

--
www.vegie.pl

10. Data: 2007-10-30 11:40:34

Od: "JS" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> narkoza, tyle że lek powoduje raczej niepamięć wsteczną. W praktyce
> dostajesz strzała w żyłę, patrzysz na doktora czekając aż środek zacznie

Hej. Mam ważne pytanie. Interesuje się trochę psychologią (w kazdym
razie ta tematyka o ktorą wyzej zachaczyles wydaje mi sie bardzo ciekawa)
choć jestem niemal kompletnym laikiem. Wiesz moze coś więcej w tym temacie
np czy znasz moze jakieś linki itp - chodzi mi zwlaszcza o rodzaje
nieswiadomosci albo zmienionych stanow swiadomosci itp.
Czy np jesli ten facet bylby pod takim znieczuleniem to miedzy
momentem 'patrzeniem na doktora' a momentem 'juz po badaniu'
ten facet zyje i zachowuje sie prawie normalnie tj mowi, rusza sie
itp tylko pozniej mu czysci pamięć - i teorytycznie gdyby w fazie AB
zrobil sobie notatki na pismie to moglby pozniej odczytać jakby przekaz
sam do siebie?? Podkreslam ze jest to dla mnie bardzo wazne (bardzo sie
tym interesuję (bo chce wiedziec i zrozumiec pare rzeczy) a niestety
zaniedbalem ostatnio (chyba niestety przez tą powierzchowną panikę
chorobową) swoje zainteresowania i pracę intelektualną :/
Tak ze gdyby ktos wiedzial niech koniecznie napisze albo da mi linki
(ale do dobrych i tresciwych materialow nie do ton srednich czy kiepskich)
Dzięki z góry.

JS

zryty sluch
co począć?