Proszę o pomoc

1. Data: 2002-06-27 09:54:37

Temat: Proszę o pomoc
Od: Aleksandra <a...@u...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Szukam psychologa,
który zechciałby powiedzieć nieco na temat
wydarzenia z Gdańskiej politechniki. Chodzi i
nacisk na punkt widzenia owego Kamila (studenta),
ale nie tylko: podłoże tragedii, skąd u prawie
genialnego chłopaka taka agresja itp.
Czy ktos mógłby na ten temat powiedzieć rzeczowo ?

Zaznaczam, że chciałabym móc ewentualnie zacytować
osobę, jesli będzie się miało ukazać w druku.
I nie chcę robić sensacji z tragedii.

Z góry dziękuję,
jeszcze niedoszła dziennikarka
Aleksandra

1. Data: 2002-06-27 09:58:26

Temat: Re: Proszę o pomoc
Od: "Saulo" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Aleksandra:

> [...]
>ale nie tylko: podłoże tragedii, skąd u prawie
>genialnego chłopaka taka agresja itp.
>Czy ktos mógłby na ten temat powiedzieć rzeczowo ?
[cut]

Nie jestem psychologiem, ale interesuje mnie ta sprawa.
Mam parę pytań:
- był faktycznie prawie genialny?
- skąd Twoim zdaniem ewentualny psycholog ma znać punkt widzenia Kamila i
podłoże tragedii, skoro ten odmawia składania wyjaśnień?

Saulo
archiwum i przeszukiwanie newsów
http://www.polnews.pl

1. Data: 2002-06-27 10:15:17

Od: Aleksandra <a...@u...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Saulo wrote:

> [...]
> - skąd Twoim zdaniem ewentualny psycholog ma znać punkt widzenia Kamila i
> podłoże tragedii, skoro ten odmawia składania wyjaśnień?

Tez go nie znam...
Może nie geniusz, ale wybitnie zdolny. Wygrał
kilka konkursów, zdobywał nagrody, nie miał
większych trudnosci... Odmawia. Inaczej bym nie
pisała tutaj, szukając pomocy.

Nie najszczęsliwiej to sformułowałam. Chodziło mi
o podkreslenie, że nie oczekuję "sensacyjek".
Myslę, że psycholog może _przewidywać_ czy
podejrzewac pewne reakcje. I liczę, że może taki
ktos mi pomoże...

Aleksandra

1. Data: 2002-06-27 10:27:50

Od: "Saulo" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Aleksandra:

> [...]
>o podkreslenie, że nie oczekuję "sensacyjek".
>
>Myslę, że psycholog może przewidywać czy
>podejrzewac pewne reakcje. I liczę, że może taki

Ale czy nie musi mieć do tego sporo informacji o tym, co było przyczyną
reakcji: wewnątrz i na zewnątrz człowieka?

Inaczej będzie to głównie spekulacja, dopasowywanie szczątkowych faktów do
schematów interpretacyjnych lub obarczone dużym prawdopodobieństwem błędu
rekonstruowanie ewentualnych faktów (punktu widzenia Kamila, innych elementów
podłoża tragedii) wstecz wyłącznie na podstawie informacji o zabójstwie?
Rzutowanie tego, że zabił, na jego przeszłość i doszukiwanie się istnienia
jakiejś wcześniejszej patologii na podstawie późniejszego zabójstwa?

Saulo

1. Data: 2002-06-27 10:42:28

Od: Aleksandra <a...@u...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Saulo wrote:

> Aleksandra:

> Ale czy nie musi mieć do tego sporo informacji o tym, co było przyczyną
> reakcji: wewnątrz i na zewnątrz człowieka?

A skąd ma to wiedzieć? Kto ma mu o tym powiedzieć?
Skoro sam człowiek siebie nie zna...

Oczywiscie, że spekulacja, ale jak inaczej można
cos rzec?
Sądziłam, że (ale nie krzycz, bo to lekka
prowokacja) można cos z informacji medialnych
wyczytać...

1. Data: 2002-06-27 11:00:33

Od: "Saulo" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Aleksandra:

>zyną
>
>A skąd ma to wiedzieć? Kto ma mu o tym powiedzieć?
>
>Skoro sam człowiek siebie nie zna...

:-)

>Oczywiscie, że spekulacja, ale jak inaczej można
>cos rzec?

Nawet jeśli pozostaje tylko spekulacja, to dobrze by ją było mimo wszystko
oprzeć na sporej liczbie faktów:
np. wspomnieniach/relacjach znajomych, przeszłych czynach Kamila itp.
(Tak czy inaczej będzie to racjonalizowanie/spekulacja, ale przy większej
kotroli ze strony faktów).

>Sądziłam, że (ale nie krzycz, bo to lekka
>prowokacja) można cos z informacji medialnych
>wyczytać...

Alez ja wcale nie krzyczę! :-))
(Sam próbowałem coś wyczytać - np. to, że warunki w ogóle umożlwiające takie
zabójstwo powstały m.in. w konsekwencji rozpowszechnionego i rosnącego
pobłażania dla ściągania).
(Jeśli masz ochotę poczytać, co się tu mówiło o tej sprawie, zajrzyj do
wątków "Student-zabójca, a powolne procesy społeczne" i "Morderstwo na
uczelni... cd." sprzed paru dni )

Coś można - zobaczymy, co powiedzą psychologowie, jeśli jacyś tu w ogóle są :-)

1. Data: 2002-06-27 11:17:17

Od: Aleksandra <a...@u...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> np. wspomnieniach/relacjach znajomych, przeszłych czynach Kamila itp.
> (Tak czy inaczej będzie to racjonalizowanie/spekulacja, ale przy większej

Owszem, ale z tego co wiem, NICZYM poza wiedzą się
nie wyróżniał, nie miał bliskich kumpli...

> [...]
> zabójstwo powstały m.in. w konsekwencji rozpowszechnionego i rosnącego

Niekoniecznie chyba. Ten przedmiot jest , że tak
powiem, oblewany notorycznie i nie znam nikogo,
kto zdał za pierwszym podejsciem.
Chłopak uważany za bardzo ambitnego, zdolnego,
piątkowego. Oblewa i zostaje posądzony o sciąganie
(podejrzenie jest, że to on dawał i za to własnie
pałka, ale to też niepotwierdzone oczywiscie).

> (Jeśli masz ochotę poczytać, co się tu mówiło o tej sprawie, zajrzyj do
> wątków "Student-zabójca, a powolne procesy społeczne" i "Morderstwo na
> uczelni... cd." sprzed paru dni )

Dasz adresik, nie mogę odszperać, komp szaleje.

> Coś można - zobaczymy, co powiedzą psychologowie, jeśli jacyś tu w ogóle są :-)

:-) na co głęboko liczę :-)
Aleksandra

1. Data: 2002-06-27 11:34:30

Od: "Saulo" <d...@p...neostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Aleksandra" <a...@u...com.pl> wrote in message
[cut]
> Dasz adresik, nie mogę odszperać, komp szaleje.

Podam Ci daty i autorów postów zapoczątkowujących wątki:
20.06 8:59 (Saulo)
22.06 22:51 (Mateusz Pabis)

Saulo

S.

1. Data: 2002-06-27 12:36:25

Od: "Albert" <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

na matematyce byl bardzo zazarta dyskusja "samoobrona studentow"

Albert

1. Data: 2002-06-27 13:53:08

Od: "TheStroyer" <a...@c...com> szukaj wiadomości tego autora

ale nie tylko: podłoże tragedii, skąd u prawie
genialnego chłopaka taka agresja itp.

A myślisz, że jak ktoś jest genialny, to już go nic wkurzyć nie może?
Agresja mogła wziąć się właśnie DLATEGO - np. może zdenerwowało
go, że jakis tam profesorek, zamiast go wielbić, stawia mu dwóje?
A może profesor sie na chłopaka zawziął, bo młody uważał się za
nie wiadomo co i miał za nic autorytet starego pedagoga? Kto wie...

JGrabowski

Przeskok myśli
Niedzielny "Teleranek".
Ktos nie obronil moze swojej pracy dyplomowej?
Samo dno
empiryczne metody badan