Przetwory z ogórów - pilne :)

1. Data: 2005-08-05 16:55:58

Temat: Przetwory z ogórów - pilne :)
Od: sadyl <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Koleżanka własnie nabyła 40 kg ogórków.
Część zakisi, część zakonserwuje ale chciałaby zrobić parę eksperymentów
(zresztą - przy takiej ilosć nie dziwię jej się :)
W tej chwili jest na etapie mycia słoików i ogórków, więc troszkę czasu
jescze jest.
Prosiłbym o _sprawdzone_ przepisy na:
- pikle
- sałatki na bazie ogórków
itp. potrawy nadające się do słoikowania.
Troszkę oczywiście już powynajdywałem i podrzuciłem jej, ale pochodzą z
różnych źródeł (m.in. ze stron producentów przypraw) - więc nie mam do
końca przekonania co do ich "sprawdzalności".
Jednak najlepsze jest żywe słowo Grupowicza (-czki) - w razie czego
będzie kogo op..ić :)
Jak było niedawno, to proszę o info - kiedy mniej-więcej i przepraszam,
bo nie odnotowałem :)

sadyl

2. Data: 2005-08-05 17:07:10

Temat: Re: Przetwory z ogórów - pilne :)
Od: "Bozena" <b...@s...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

"sadyl" wrote in message news:42F39A1E.7D462D58@poczta.onet.pl...
| Koleżanka własnie nabyła 40 kg ogórków.
| Część zakisi, część zakonserwuje ale chciałaby zrobić parę eksperymentów
| (zresztą - przy takiej ilosć nie dziwię jej się :)
<...>

Polecam przede wszytskim salatke ogorkowa:
5 kg ogorkow,
0.5 kg cebuli,
5-7 za(om)bkow czosnku,
1 szk. olieju slonecznikowego (moze byc inny),
niepelna szk. octu 9% (tak ok. 200 ml.)
3-4 lyzki soli,
niepelna szk. cukru
Ogorki pokroic w talarki takie ok. 2 cm lub wieksza kostke, jesli ogorki
wieksze, cebule w poltalarki, czosnek na drobno. Dodac inne skladniki,
wymieszac i zostawic na jakies 5-6 godz. (czasami w domu zostaje na noc),
mozna zamieszac w miedzyczasie. Wylozyc do sloikow i zapasteryzowac -
litrowy sloik = 10 min od poczatku wrzenia wody w garnku.

Salatka z zielonych pomidorow i ogorkow
2kg zelionych pomidorow
1 kg ogorkow
1 kg cebuli
3 lyzki soli
1 szk. cukru
200 ml octu 9%
Wszystko pokroic, dodac reszte, zagotowac i gorace rozlozyc do sloikow,
postawic na glowie, wsio.

Bożenka z Wilna :-)
słoneczna miodzio dziewczyna
http://kuchenna.host.sk

3. Data: 2005-08-05 17:43:11

Od: "TomekD" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"sadyl" <s...@p...onet.pl> wrote in message
> Koleżanka własnie nabyła 40 kg ogórków.
> Część zakisi, część zakonserwuje ale chciałaby zrobić parę eksperymentów
> (zresztą - przy takiej ilosć nie dziwię jej się :)

Na pewno warto wypróbować ogórki w musztardzie:
http://tinyurl.com/ckhgh

TomekD

4. Data: 2005-08-05 17:51:05

Od: sadyl <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Bozena wrote:

> Polecam przede wszytskim salatke ogorkowa:
[ciach]

Podobną sałatkę Twojego autorstwa, ale dodatkowo z marchwią, znalazłem u
Patrycji na Puszccce
http://puszkkka.spinacz.pl/przepis.php3?id=2650

Dzieki serdeczne za wszystkie trzy.

buziaczki

sadyl

5. Data: 2005-08-05 19:50:28

Od: "po_lcia" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Polecam sałatkę :

3 kg ogórków
1kg papryki
1kg cebuli
0,5 kg marchwi

zalewa:
1 szklanka octu
4 szklanki wody
0,5 szklanki cukru
1,5 łyżki soli
kilka listków laurowych i kilka kulek ziela angielskiego

Wszystkie warzywa poszatkować zalać zalewą, i do słoików.
Pasteryzować ok 10 minut.

Smacznego
pozdrawiam

polcia

6. Data: 2005-08-05 23:55:50

Od: "misiczka" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "sadyl" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Koleżanka własnie nabyła 40 kg ogórków.
> Część zakisi, część zakonserwuje ale chciałaby zrobić parę eksperymentów
> (zresztą - przy takiej ilosć nie dziwię jej się :)

Koniecznie niech zrobi ogórki Pani Władysławy, przepis podany przez
Bożenkę.
Zrobiłam w zeszłym roku i zostały zjedzone, zanim się lato skończyło, a
miały być na zimę :)

"Ogórki w zalewie musztardowej

1 i 1/2 szklanki cukru
1 litr wody
1 szklanka octu
5 łyżek (płaskich) soli
5 łyżek musztardy stołowej ( może być też inna)
10 ziarenek ziela angielskiego
kilka listków laurowych

To wszystko zagotować.
Ogórków ok 3 kg. Nigdy nie ważyłam
Ogórki wielkości 8--10 cm obrać , przekroić wzdłuż na 4 części ,
ułożyć
pionowo w słoikach takich od dżemu, albo trochę większych , zalać
lekko
ciepłą zalewą i zakręcić .
Zawekować słoiczki gotując 5 minut.
Najlepsze są ogórki typowo gruntowe to tak gdzieś około 2-giej połowy
czerwca.
Do spożycia dobre po 4 - 5 dniach
Bożenko wrzuć na grupę może ktoś skorzysta z przepisu.
Pozdrawiam Władysława- Kwidzyn"

--
pozdrawiam, misiczka

"Męska logika - poślubić wdowę z trójką dzieci
i robić jej wymówki, że nie była dziewicą"
Tadeusz Gicgier

7. Data: 2005-08-06 19:55:37

Od: "TomekD" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"misiczka" <m...@w...pl> wrote in message news:dd0uab$ogv$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
> 1 szklanka octu
> 5 łyżek (płaskich) soli
> 5 łyżek musztardy stołowej ( może być też inna)

Hm, a robiłaś dokładnie wg. tego przepisu ?
Ja też próbowałem rok temu, wyszło coś okropnego. Moim skromnym zdaniem w tym
przepisie pomyliły się łyżki z łyżeczkami w przypadku soli.
Drugie podejście po korekcie ilości soli było już OK.

TomekD

8. Data: 2005-08-06 20:06:11

Od: "Bozena" <b...@s...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

"sadyl" wrote in message news:42F3A709.3F6E6184@poczta.onet.pl...

| Podobną sałatkę Twojego autorstwa, ale dodatkowo z marchwią, znalazłem u
> [...]

Nie ma za co :))
Swoją drogą zapomniałam o tej sałatce... trzeba przypomnieć mamie :)

9. Data: 2005-08-06 22:29:26

Temat: Re: Przetwory z ogórów - EOT
Od: sadyl <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Bozena wrote:

> Nie ma za co :))

A jest.
Poleciłem koleżance, żeby na słoikach notowała przepis i od kogo :)
Za jakiś czas przynajmnie bedzie wiadomo, co robić za rok.
I komu dziękować :)

Ogórki już w zasadzie są w słoikach. > 100 szt. !!!
Jeszcze trochę "dojrzewa" w formie sałatki - zapakują się rano :)

Dzięki wszystkim jeszcze raz.

sadyl

10. Data: 2005-08-06 23:22:37

Od: "Bozena" <b...@s...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

"sadyl" wrote in message news:42F539C6.BCE5DA69@poczta.onet.pl...

| A jest.
| Poleciłem koleżance, żeby na słoikach notowała przepis i od kogo :)
| Za jakiś czas przynajmnie bedzie wiadomo, co robić za rok.
| I komu dziękować :)

Rada ze znakowaniem sloikow jest bardzo sluszna... pamietam jedno lato,
kiedy to mama miała fazę na nowe przepisy... wynikiem były setki pysznie
kolorowych sloików w piwnicy i boska zabawa umilajaca zimowe dnie i
polegajaca na odgadywaniu, który to był przepis ;-P

| Ogórki już w zasadzie są w słoikach. > 100 szt. !!!
| Jeszcze trochę "dojrzewa" w formie sałatki - zapakują się rano :)
|
| Dzięki wszystkim jeszcze raz.

No to się dziewczyna narobiła... niech wszystko dobrze smakuje :)

Bożenka z Wilna :-)
słoneczna miodzio dziewczyna
http://kuchenna.host.sk

Garnki stalowe, a ich uchwyty