Garnki stalowe, a ich uchwyty

1. Data: 2005-08-05 16:22:35

Temat: Garnki stalowe, a ich uchwyty
Od: "Ewa W" <e...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.

Mam zamiar sprawić sobie porządne stalowe garnki i tu pojawiają się moje
wątpliwości co do uchwytów.
Na starcie eliminuję komplety z nieszczęsnymi termometrami - do szcześcia mi
niepotrzebne i mam wrażenie, że te uchwyty do specjalnie trwałych nie
należą. Pozostają rączki bakelitowe i stalowe w postaci takich pustych w
środku odpowiednio wygiętych rurek. Wiem, że te stalowe nagrzewają się, o
czym lojalnie uprzedza sprzedawca - podobno pozostają tylko ciepłe i można
je spokojnie chwycić gołą ręką. Czy rzeczywiście tak jest?
No i bakelitowe. Czy nie topią się i nie śmierdzą przy gotowaniu potrawy?
Dodam, że te z bakelitowymi uchwytami są sporo tańsze, lecz nie wiem, czy to
WYŁĄCZNIE kwestia tych uchwytów, czy też mniejszej ilości warstw dna.
Mam fatalne doświadczenia z emaliowanymi garnkami, gdzie pokrywki miały
uchwyty z tworzywa - wyłamały się prawie wszystkie.
Może posiadacze takich garnków coś mi doradzą?

Pozdr. Ewa

2. Data: 2005-08-05 20:04:25

Temat: Re: Garnki stalowe, a ich uchwyty
Od: m...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> uchwyty z tworzywa - wyłamały się prawie wszystkie.
> Może posiadacze takich garnków coś mi doradzą?

Garnki TYLKO z uchwytami metalowymii broń Boże bez termometru. Takie ma
właśnie moja Mama i wszystkie uchwyty popalone, a terometry rozbite.
Wanda

3. Data: 2005-08-05 20:06:34

Od: m...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> Garnki TYLKO z uchwytami metalowymii broń Boże bez termometru. Takie ma
> właśnie moja Mama i wszystkie uchwyty popalone, a terometry rozbite.
> Wanda

Upsss!!!!
Oczywiście broń Boże z termometrem. Dno im grubsze tym lepsze.
W.

4. Data: 2005-08-05 20:36:01

Od: "I.P." <i...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

"Ewa W" <e...@b...wroc.pl> schrieb im Newsbeitrag
> Witam.
>
> Mam zamiar sprawić sobie porządne stalowe garnki i tu pojawiają się moje
> wątpliwości co do uchwytów.
Polecam garnki WMF Professional, garnki proste bez udziwnien, uchwyty nie
nagrzewajace sie.Kupilam komplet w sklepie internetowym, wyszlo taniej niz w
sklepie firmowym.
Ilona

5. Data: 2005-08-06 05:51:41

Od: "gee" <g...@w...amozenie.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> mi niepotrzebne i mam wrażenie, że te uchwyty do specjalnie trwałych nie

Mamy od 6, moze 7 lat takie z termometrami
I jestesmy bardzo zadowoleni.
Sprawdzanie temperatury nie jest nikomu potrzebne
Raczka z termometrem jest tak zaprojektwoana, ze mozna na niej postawic
pokrywke.
W trakcie gotowania, kiedy ja podnosisz, zeby w garnku np pomieszac
spokojnie mozesz postwic poziomo pokrywke, tak ze nic z niej nie scieka na
stol.
Do tego pokrywka jest skonsruowana, ze mozna na niej postwic garnek.
I wtedy spelnia funkcje podklaki.
Nic sie nie roztopilo, nie popekalo, a gary sa mocno eksploatowane....

Najwazniejsza jest grubosc dna i bokow garnka.
To one swiadcza o trwalosci...
Na pewno garnki z hiper za 100 za komplet nie posluza zbyt dlugo.

W naszym zestawie wszystko do siebie pasuje,
tzn 2 mniejsze garnki mozna postawic na srednim, a sredni na najwiekszym i w
w ten sposob gotowac na parze, badz utrzymywac cieplo w garnku (np przed
przyjsciem gosci)
Po zatym w komplecie byla solidnie wykonane sito, ktore moze sluzyc jako
wkladka do gotowania na parze
W komplecie bylo tez kilka innych rzeczy, ktore w praktyce sie nie
sprawdzily i nie sa uzywane: wkladka do robienia frytek, stalowe miski ( z
ktorych jadaja psy), tarka, ktora mozna nalozyc na jedna z tych misek,
plastikowe pokrywki na miski.

pzdr
i zycze udanego zakupu
Gee

6. Data: 2005-08-06 06:54:15

Od: "maf" <m...@a...alpha.pl> szukaj wiadomości tego autora

"gee" <g...@w...amozenie.pl> wrote in message

> [...]
> To one swiadcza o trwalosci...
> Na pewno garnki z hiper za 100 za komplet nie posluza zbyt dlugo.

Witam
Jest tak jak napisal(a) gee, mam takie gary Zeptera.
Co do termometru to powiem tak, jezeli dla kogos przyjemnosc gotowania, to
stanie nad garami i pilnowanie czy nie wykipi, to termometr mu niepotrzebny.
W garach z termometrem rozgrzewasz gar/potrawe do polowy zielonego pola,
zmniejszasz maksymalnie gaz i mozesz spokojnie sobie wyjsc lub zajac sie
czyms innym.. To wlasnie w stalowych garach z dopasowanymi pokrywkami jest
inny sposob gotowania.
Jeszcze jedna zaleta, przy dlugiej kolacji lub sniadaniu np wielkanocnym,
podgrzany bigos lub kielbasa sa gorace kilka godzin.
Pozdrawiam
MarekF

7. Data: 2005-08-06 11:02:23

Od: "@nn" <jurek@post> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "gee" <g...@w...amozenie.pl> napisał w wiadomości
> Na pewno garnki z hiper za 100 za komplet nie posluza zbyt dlugo.

Eeeeeeee, nie gadaj - mam garnki z hiper.... i już 6 lat żyją :))
Ania
--
*~*~* Pisz tu: http://www.cerbermail.com/?Y8Pg93XYwQ *~*~*
*~*~* Chcesz zagrać? Szukaj na Kurniku: jainaproudmoore *~*~*

8. Data: 2005-08-10 09:33:08

Od: BoBas <k...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam Zeptera co prawda krotko ale moi rodzice uzywaja od 10 lat. Nie do
zajechania - super wykonanie. Zalety pewnie znasz - nie bede sie
rozpisywal. Ostatnio kupilem za 100 w MAKRO zestaw kilku garnkow z
patelnia - i jedyna ich zaleta to cena. Ale totalna kicha ! Uchwyty
musze przykrecach co jakis czas wkretakiem bo sie odkrecaja. Ciezkie w
utrzymaniu czystosci - nie to co zepter. Widac po prostu jakosc
wykonania i uzytych materialow. Jesli chcesz skompletowac dobry zestaw
to kupuj dobrej firmy pojedyncze garnki - i w koncu wymienisz stare na nowe.

9. Data: 2005-08-10 11:00:05

Od: "Basia" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Garnki TYLKO z uchwytami metalowymii broń Boże bez termometru. Takie ma
> właśnie moja Mama i wszystkie uchwyty popalone, a terometry rozbite.
> Wanda

Bez urazy, ale jak trzeba używać garnków, żeby popalić rączki i potłuc
termometry?? Garnki z rączkami z ebonitu mam blisko 11 lat i nie ma mowy o
jakimkolwiek spaleniu ( i to nie żaden Zepter, zwykłe garnki ze szklanymi
pokrywkami) a z termometrami mam od jakis 5 lat 2 garnki Ber...fa i też nie
ma mowy o uszkodzeniu termometrów.
Spalic uchwyty można wtedy, gdy się stawia garnki na zbyt dużym płomieniu a
pokrywką trzeba chyba rzucać żeby uszkodzić termometr...

pozdr.
Basia

dania widowiskowe
Wisnie i procenty