Przyrządzanie tatara.

31. Data: 2009-01-22 19:27:37

Temat: Re: Przyrządzanie tatara.
Od: Panslavista <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 22 Sty, 19:46, "Bluzgacz" <p...@w...org> wrote:
> Użytkownik "Panslavista" <p...@g...com> napisał w wiadomości
>
> Nie bluzgaj do tatara, nie psuj smaku, kulturo mośkowa.
>
> Jak zwykle nie masz nic do powiedzenia w temacie, dziwko bez szkoly.
> Wracaj na Sicz pajacu, bo z Polska nie masz nic wspolnego podszywancu.
> Polak farbowany - najgorsze talatajstwo.
> --
>                 Bluzgacz

Lepiej mi powiedz kiedy moje dziecko do mnie trafi.

32. Data: 2009-01-22 22:27:14

Od: "Bluzgacz" <p...@w...org> szukaj wiadomości tego autora

Lepiej mi powiedz kiedy moje dziecko do mnie trafi.

Kup mu snajperke, to trafi z pewnoscia juz niedlugo.
Moze nawet skutecznie i wtedy te parszywa kozacka morde.
Pseudo-polaku.
--
Bluzgacz

33. Data: 2009-01-23 05:29:12

Od: Panslavista <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 22 Sty, 23:27, "Bluzgacz" <p...@w...org> wrote:
> [...]
>
> Kup mu snajperke, to trafi z pewnoscia juz niedlugo.
> Moze nawet skutecznie i wtedy te parszywa kozacka morde.

Sam znajdę Ciebie.

34. Data: 2009-01-23 06:04:47

Od: "Władysław Łoś" <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <gl9onj$ej$1@achot.icm.edu.pl>,
"Krzysztof Tabaczynski" <k...@p...onet.pl> wrote:

> Użytkownik "Lolalny Lemur" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

> W latach 50-tych i 60-tych, przedwojenny jeszcze
> rzeźnik zawsze pytał mojego ojca z czego ma być
> mięso na tatar. I ojcem czasami wybierał
> polędwicę, a czasami inne części...

Moja osobista, oparta na doświadczeniu, opinia jest taka, że jeżeli
mięso na befsztyk tatarski przygotowujemy w klasyczny sposób, tzn.
skrobiąc, to gatunek mięsa jest mniej istotny. Jeżeli natomiast siekamy,
lub nawet mielimy, to w mięsie mogą pozostać różne fragmenty innych
tkanek, więc by tatar był ładny, to lepiej użyć polędwicy.
To czy ma być wołowa, czy końska, to kwestia gustu. Klasyczne źródła
zaliczają jednak befsztyk tatarski do potraw z mięsa wołowego.

Władysław

35. Data: 2009-01-23 07:16:30

Od: "Misiek" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Konia z rzędem za końską polędwicę!
> Chyba wykroję z któregoś z koni sąsiada - co mu tam, ma ich ze 40 ;-)

Oczywiscie ze z konskiej... NIestety od wiekow nie widzialem jej w
sklepach..
za to przyuwazylem ostatnio sklep w ktorym pojawily sie:
1. kabanosy KONSKIE
2. Kielbasa KONSKA
3. kabanosy ze strusia
4. parowki z krolika
5. mielonka z dzika
6. mielonka z sarniny
7. mielonka z krolika
oprocz pozycji 3 (cena 25 zl za kg) reszta w znosnych cenach... i przede
wszystkim smaczna...
Echhh a pamietam "za czasow komunistycznych" mielismy taki sklep... LAS sie
nazywal i sprzedawali tam wlasnie dziczyzne za czasow kartkowych... Nie dosc
ze tanio dosc to jeszcze smaczne to wszystko bylo...
I komu ten sklep przeszkadzal...
echhhhhhhhhhhhhhhhh

36. Data: 2009-01-23 09:04:23

Od: Als <1...@1...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 23 Jan 2009 08:16:30 +0100, Misiek napisał(a):

> za to przyuwazylem ostatnio sklep w ktorym pojawily sie:
> 1. kabanosy KONSKIE
> 2. Kielbasa KONSKA
> 3. kabanosy ze strusia
> 4. parowki z krolika
> 5. mielonka z dzika
> 6. mielonka z sarniny
> 7. mielonka z krolika
> oprocz pozycji 3 (cena 25 zl za kg) reszta w znosnych cenach... i przede
> wszystkim smaczna...

Pytanie czy to ne są wyroby przygotowywane w proporcjach 1:1 (tzn. np. 1
królik i 1 wagon wieprzowiny...).

--
Pozdrawiam, Als (w mailu nie mam żadnej jedynki)

37. Data: 2009-01-23 11:10:05

Od: "Misiek" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Als" <1...@1...pl> napisał w wiadomości

> Pytanie czy to ne są wyroby przygotowywane w proporcjach 1:1 (tzn. np. 1
> królik i 1 wagon wieprzowiny...).

Na pewno te mielonki sa mieszane... ale w innym stosunku (przynajmniej na
etylkiecie tak jest hehehe)
30 % dziczyzny (lub krolika) w przypadku sarniny i krolika, w przypadku
dzika 50 %...
:-)

38. Data: 2009-01-23 14:06:54

Od: "Chris" <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Internauta Als (1...@1...pl) w wiadomości
news:1nl3b057s6oa.1eafh1saf7hxt.dlg@40tude.net nabazgrał(a):

> Od razu się przyznam - lubię tatara. Nie jest to dla mnie problem, dla

No to już wiem na co wydam kasę w sklepiku :) Nie ma to jak dobry tatarek
... + seta :)

--
"Dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat i ludzka głupota.
I nie jestem pewien, co do wszechświata." - Albert Einstein.

39. Data: 2009-01-23 17:34:01

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> wszystkim smaczna...
> Echhh a pamietam "za czasow komunistycznych" mielismy taki sklep...

My, towarzysze?
:->
Miałam kilogram miesa na dziecko, dla nas zero - hektar ziemi odbierał nam
wszelkie mozliwości kupowania w sklepie mięsa dla rodziny. Do cielęciny do
dziś mamy obrzydzenie - kupowało się ćwiartkę cielaka raz na jakis czas
pomdrakońskich cenach od chłopa...

> LAS sie
> nazywal i sprzedawali tam wlasnie dziczyzne za czasow kartkowych... Nie dosc
> ze tanio dosc to jeszcze smaczne to wszystko bylo...
> I komu ten sklep przeszkadzal...

Całe szczęscie, że dzis już znikły TAKIE "możliwości" zakupów - moge kupić
co chcę i gdzie chcę, nie ma sklepów za żółtymi firankami itp.

40. Data: 2009-01-23 17:47:11

Od: Panslavista <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 23 Sty, 18:34, Ikselka <i...@g...pl> wrote:

> [...]
> co chcę i gdzie chcę, nie ma sklepów za żółtymi firankami itp.- Ukryj cytowany

To w jakim sklepie byłaś cały dzień? Tamte były milicyjne...

Kuchenka elektryczna i gazowa - koszty eksploatacji
Rozumiem Panslava
ciasteczka piwne
KAPUSNIAK...
Yerba mate i ciśnienie - jako to jest?