Przyrządzanie tatara.

1. Data: 2009-01-20 20:07:34

Temat: Przyrządzanie tatara.
Od: Als <1...@1...pl> szukaj wiadomości tego autora

Od razu się przyznam - lubię tatara. Nie jest to dla mnie problem, dla
otoczenia też to nie jest obciążeniem. Ale dzisiaj (przy okazji jedzenia
tegoż) naszła mnie taka refleksja - jak NAPRAWDĘ powinno się przyrządzać
tatara? W różnych lokalach podają różne dodatki, na dodatek bazując na
różnych gatunkach wołowiny. Na mój gust taki standard w dodatkach to:
- żółtko jajka
- olej / oliwa (no i właśnie, olej czy oliwa?)
- cebulka (znowu: zwykła? czerwona?)
- ogórki kiszone
- musztarda
- sól i czarny pieprz
Ale spotkałem też:
- kapary
- pieczarki marynowane
- czosnek
- anchois
- sok z cytryny

No i drugie pytanie - jak w lokalu, a nie w domowym zaciszu, jakoś tak
kulturalnie tego tatara wymieszać? Mnie się to zawsze kojarzy z mieszaniem
betonu na budowie ;-), a poza tym czasami ucieka z talerza, jak jest mały.

--
Pozdrawiam, Als (w mailu nie mam żadnej jedynki)

2. Data: 2009-01-20 20:17:01

Temat: Re: Przyrządzanie tatara.
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 20 Jan 2009 21:07:34 +0100, Als napisał(a):

> [...]
> tegoż) naszła mnie taka refleksja - jak NAPRAWDĘ powinno się przyrządzać
> tatara? W różnych lokalach podają różne dodatki, na dodatek bazując na

:-O
O nie, co to, to nie: musi być koniecznie polędwica, końskiej co prawda
nie uświadczysz, no ale wołowa.

> Na mój gust taki standard w dodatkach to:
> - żółtko jajka
> - olej / oliwa (no i właśnie, olej czy oliwa?)

Oliwa zawsze lepsza.

> - cebulka (znowu: zwykła? czerwona?)

Jak kto lubi - ja wolę zwykłą.

> - ogórki kiszone

Korniszony, nie kiszone.

> - musztarda
> - sól i czarny pieprz

Obowiązkowo.

> Ale spotkałem też:
> - kapary

Mniam :-)

> - pieczarki marynowane

Ja daję rydzyki :-)

> - czosnek

Chyba nie daję... Nie, zdecydowanie nie.

> - anchois

Jak najbardziej, mniam :-)

> - sok z cytryny

Są różne szkoły i smaki. Wg mnie jest zbędny, skoro jest musztarda i
korniszony.

> [...]
> betonu na budowie ;-), a poza tym czasami ucieka z talerza, jak jest mały.

Zgarniać od zewnątrz do centrum talerza - i nie ma problemu.

3. Data: 2009-01-20 20:27:56

Od: "Marek (UK)" <n...@u...na.newsach> szukaj wiadomości tego autora

Cześć Als
Tue, 20 Jan 2009 21:07:34 +0100 w
<news:1nl3b057s6oa.1eafh1saf7hxt.dlg@40tude.net> napisałeś:

> Od razu się przyznam - lubię tatara.

odradzam oliwe, wprowadza niepotrzebnie swoj wlasny zapach. najlepiej
olej roslinny, jakis (prawie) bezwonny - mięso musi pachniec swoim
zapachem, ktory jest absolutnie wspanialy. nawet piszac te slowa slina
pcha mi sie do ust... :)

Marek
Są rzeczy ważniejsze od pieniędzy, tylko trzeba mieć pieniądze, żeby je
kupić.

4. Data: 2009-01-20 22:34:06

Od: Krzysztof <z...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Marek (UK) wrote:
> Cześć Als
...........ciach........mięso musi pachniec swoim zapachem, ktory jest
absolutnie wspanialy. nawet piszac te slowa slina
> pcha mi sie do ust... :)

calkiem jak moj Bobik :-)

5. Data: 2009-01-21 10:23:48

Od: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka pisze:

> :-O
> O nie, co to, to nie: musi być koniecznie polędwica, końskiej co prawda
> nie uświadczysz, no ale wołowa.

Co to to nie

Tatar ma dużo więcej smaku i charakteru, gdy jest z ligawy, albo zrazowej.

--
Szukam nowej sygnaturki, a skończył mi się żeń szeń.

Roman Rumpel skype: rumpel.roman
www.rumpel.pl

6. Data: 2009-01-21 10:47:02

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 21 Jan 2009 11:23:48 +0100, Roman Rumpel napisał(a):

> Co to to nie
>
> Tatar ma dużo więcej smaku i charakteru, gdy jest z ligawy, albo zrazowej.

Szczerze powiem, że jestem zdziwiona, ale w końcu wszystko jest na tym
świecie mozliwe - może to jakaś nowa, posocjalistyczna szkoła ;-PPP

7. Data: 2009-01-21 11:20:55

Od: "Misiek" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Roman Rumpel" <r...@s...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> Co to to nie
>
> Tatar ma dużo więcej smaku i charakteru, gdy jest z ligawy, albo zrazowej.

O szlachetnosci tatara swiadczy wlasnie to, ze jest z poledwicy wolowej..
Najszlachetniejszej czesci wolu :-)
Niektorzy dodaja jeszcze szprotki wedzone.. to tak a propos... ja osobiscie
dodaje jeszcze odrobinke maggi lub sosu sojowo-grzybowego (wtedy nie daje
soli).
I pieprz oczywiscie... (niektorzy daja pieprz bialy).

8. Data: 2009-01-21 11:57:59

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 21 Jan 2009 12:20:55 +0100, Misiek napisał(a):

> Użytkownik "Roman Rumpel" <r...@s...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> O szlachetnosci tatara swiadczy wlasnie to, ze jest z poledwicy wolowej..
> Najszlachetniejszej czesci wolu :-)

Właśnie to jest klasyczny tatar :-)

> [...]
> soli).
> I pieprz oczywiscie... (niektorzy daja pieprz bialy).

Ja daję biały, bo jest łagodniejszy.

9. Data: 2009-01-21 12:29:28

Od: Panslavista <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 21 Sty, 12:57, Ikselka <i...@g...pl> wrote:

> Właśnie to jest klasyczny tatar :-)

> Ja daję biały, bo jest łagodniejszy.- Ukryj cytowany tekst -
>
> - Pokaż cytowany tekst -

Tatar robią z Rosjanina, w/g przysłowia rosyjskiego - "poskrob
Rosjanina, a okaże się, że to Tatar".

10. Data: 2009-01-21 13:11:12

Od: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Szczerze powiem, że jestem zdziwiona, ale w końcu wszystko jest na tym
> świecie mozliwe - może to jakaś nowa, posocjalistyczna szkoła ;-PPP

Hmm - nowa posocjalistyczna? Nie bardzo. I nie sil się na etykietki od
razu, jak czegoś nie znasz. Moim zdaniem jest lepszy, a polędwicę
zostawiam na befsztyki albo stroganoff

--
Szukam nowej sygnaturki, a skończył mi się żeń szeń.

Roman Rumpel skype: rumpel.roman
www.rumpel.pl

Kuchenka elektryczna i gazowa - koszty eksploatacji
Rozumiem Panslava
ciasteczka piwne
KAPUSNIAK...
Yerba mate i ciśnienie - jako to jest?