"Przyszkoleni do jedzenia."

11. Data: 2013-05-12 11:18:44

Temat: Re: "Przyszkoleni do jedzenia."
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 12 May 2013 08:41:49 +0200, Trybun napisał(a):

> [...]
aslowska.htm

> A dla mnie twórczość w stylu fantasy, czy sc-fi stanowi oderwanie od
> tej rzeczywistości. Tak że najbardziej cenię to co powstaje w głowach
> Lema, Dicka, czy... dawną twórczość tego obecnego ultraprawicowca -
> Ziemkiewicza, który za młodych lat był dobrze zapowiadającym się pisarzem.

ACH LEM to zupełnie inna inszość (jeśli chodzi o fantasy) - przecież on
wymyślił internet, więc to NIE jest twórczość oderwana od rzeczywistości
:-)
Generalnie dla mnie to jedyny wyjątek w fantasy, który uznaję za absolutnie
inspirujący, bo wbrew pozorom bardzo powiązany z rzeczywistością - realiami
i psychologią ludzką.

A o Ziemkiewiczu (którego baaaardzo cenię) nie wiedziałam.
--
XL
"Pierwszy łyk ze szklanki nauk przyrodniczych zmieni ciebie w ateistę,

12. Data: 2013-05-13 10:24:12

Od: k...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

W dniu sobota, 11 maja 2013 14:12:21 UTC+2 użytkownik Ikselka napisał:

> [...]

> równie namacalne, wszystko jest równie jadalne, wszystko można popchnąć i
> przewrócić, wszystko można przetworzyć we wszystko inne. Wartości tak
> względne i skłonne do korupcji, że tylko samo opakowanie po wartościach;
> pospiesznie zapełnia się je czymkolwiek, serią kolorowych obrazków w
> postaci tabletki, rozmową o najnowszym i najlepszym telefonie."
> "Jeśli zbudujemy coś nowego, to ze śmieci, odłamków, plastiku,
> bo na tym zostaliśmy wyhodowani. Pokolenie stracone, wyhodowane na mało
> żyznym podłożu z tworzyw sztucznych, wypuści kwiaty ostentacyjnie

zgadza sie, maslowska jedynie definiuje otoczenie. ubiera rzeczywistosc w formule
zgodna ze srodowiskowym jej postrzeganiem. wartoscia jej tworczosci jest jezyk,
pojemny i zrozumialy dla "blokersow". "przemyslenia" na miare tychze mieszkancow
blokowisk. jak dla mnie to za malo na "wielka" literature. wole dialogi z "Rejsu",
zas tworczosc i inteligencje W.Allena.

PS.Z tych naszych rozmów wyłania się idea występów i... jakich jeszcze nie było.
Stworzenia czegoś zupełnie nowego. Nowa wartość może powstać jako synteza
różnorodnych sprzecznych ze sobą wartości. Jeżeli chcemy osiągnąć nową wartość,
musimy doprowadzić do konfliktu między tym, co fizyczne, a tym, co duchowe. Jeżeli
natura, więc fizyczność, jest czymś pierwotnym, czyli tezą, to kultura jest jej
antytezą, a synteza tym, co pragniemy osiągnąć. Gdy ktoś z nas gimnastykuje się,
reprezentuje naturę, więc tezę, jeśli ktoś z nas śpiewa, reprezentuje kulturę, więc
antytezę. Chcąc stworzyć sztukę na naszą miarę, musimy zwiększyć w niej udział
wysiłku fizycznego, a dla antytezy i duchowego. I to jest nowa strategia syntezy. I
to jest nowa koncepcja sztuki.

13. Data: 2013-05-13 10:25:25

Od: k...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

W dniu niedziela, 12 maja 2013 11:18:44 UTC+2 użytkownik Ikselka napisał:

> [...]
>
> i psychologią ludzką.

> A o Ziemkiewiczu (którego baaaardzo cenię) nie wiedziałam.

jak Lem wymyslil internet???

14. Data: 2013-05-13 12:54:01

Od: Trybun <Y...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-05-12 11:18, Ikselka pisze:

> [...]
> i psychologią ludzką.
>
> A o Ziemkiewiczu (którego baaaardzo cenię) nie wiedziałam.
Dick też sporo rzeczy wymyślił...;-)
Ziemkiewicz za czasów studenckich napisał sporo nowel i opowiadań z
gatunku sc-fi. Pamiętam że niektóre zmuszony byłem kupować na czarnym
rynku, z kilkukrotnym przebiciem cenowym.

15. Data: 2013-05-13 12:54:32

Od: Trybun <Y...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-05-13 10:25, k...@g...pl pisze:

> jak Lem wymyslil internet???

Opisywał jego działanie na długo przed tym jak powstał sam internet.

16. Data: 2013-05-13 13:36:26

Od: Qrczak <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2013-05-13 10:25, obywatel k...@g...pl uprzejmie donosi:

> jak Lem wymyslil internet???

Siedząc.
W dodatku bardzo daleko od fantazy.

17. Data: 2013-05-13 13:54:12

Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Trybun" <Y...@y...com> napisał w wiadomości

> Opisywał jego działanie na długo przed tym jak powstał sam internet.

Jakis tytul, w ktorym zwarty jest ten opis potrafisz podac?

18. Data: 2013-05-13 13:56:37

Od: k...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

W dniu poniedziałek, 13 maja 2013 12:54:32 UTC+2 użytkownik Trybun napisał:

> Opisywa� jego dzia�anie na d�ugo przed tym jak powsta� sam internet.

raczej przewidzial jego istnienie!

PS.Lem napisal takze ze informacja ma swoja mase krtyczna i kiedy ja osiagnie znika
jak banka mydlana

19. Data: 2013-05-13 14:00:24

Od: k...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

-

> Ja tam nie jestem socjopatą. Umiem doskonale udawać, że lubię ludzi.

tez lubie, ale sie dlugo gotuje

20. Data: 2013-05-13 14:08:27

Od: "kali" <g...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dnia 2013-05-13 10:25, obywatel k...@g...pl uprzejmie donosi:

> Siedząc.
> W dodatku bardzo daleko od fantazy.

a skropił by się troszku i zaległ ... nieokrzesany :))))

W polsce najczęściej usuwają ciąże prawicowe katoliczki
Jaja jak orbita ziemi: matura z j.pol do powtorki dla wszystkich 300tys uczniow!
Pracodawco-ucz sie od mistrzow...
Upupieni po Michalkiewiczowsku
Ale się zakłamuje