Q: Jakie wino do poledwiczek w miodzie?

1. Data: 2003-12-30 15:32:21

Temat: Q: Jakie wino do poledwiczek w miodzie?
Od: m...@f...onet.pl (Marek D.) szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Jutro, w ramach mini-sylwestra chcialbym zrobic poledwiczki w miodzie
(wg Maklowicza). Kiedys robilem i smakowaly. Jakie wino polecacie?
Mile widziane wskazanie na konretny gatunek, choc i wskazowki typu:
czerwone polslodkie (moj typ) beda mile widziane.

Pozdrawiam

Marek D.

1. Data: 2003-12-30 16:02:51

Temat: Re: Jakie wino do poledwiczek w miodzie?
Od: "-=Elwood=-" <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Polecam czerwone pólwytrawne, ale polędwica to bardzo delikatne mięso więc i
może byc białe półwytrawne. Z resztą zalezy jak bardzo je zrumienisz?
Stawiam jednak na czerwone półwytrawne. Ale żeby ni było Ci zbyt łatwo
możesz podac także półwytrawne lub półsłodkie z gatunku Liebfarumilsh. Wino
Niemieckie- bardzo smaczne o delikatnym kwiatowo-owocowym posmaku które
powinno się dobrze komponowac z Polędwicą (pod warunkiem że ich nie
spieczesz na głęboli brąz :)
Pozdrawiam i życzę smacznego oraz Do Siego Roku

Our Knowledge Is Our Power
-=Elwood=-

1. Data: 2003-12-30 16:11:45

Od: "Magdalena W." <e...@N...interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marek D." <m...@f...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Mile widziane wskazanie na konretny gatunek, choc i wskazowki typu:
> czerwone polslodkie (moj typ) beda mile widziane.

Musze Cie zmartwic, czerwone polslodkie to raczej nie. Wedlug starej
szkoly - do miesa czerwonego czerwone wino (a wiec do wolowiny, wieprzowiny,
rowniez ewentualnie indyka), do mies bialych i ryb - wina biale. Ale ponoc
teraz mozna lamac te zasady i pic jak kto lubi (ja moge biale do wszystkiego
na przyklad). Jednak radzilabym do miesa wino wytrawne lub polwytrawne. Z
czerwonych - merlot, cabernet, syrah. Moze byc rozowe syrah - ostatnio dosc
czesto sie pojawia. Marek konkretnych win nie podam, bo zawsze patrze
wlasnie na gatunki winogron. Z bialych win .... ha .... bordeaux blanc,
riesling, chardonnay (te dwa ostatnie bardziej wytrawne).

Pozdrawiam
Magdalena

1. Data: 2003-12-30 20:25:48

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 30 Dec 2003 17:11:45 +0100, Magdalena W. wrote:

> [...]
> na przyklad). Jednak radzilabym do miesa wino wytrawne lub polwytrawne. Z
[...]

A jaki pułap cenowy wchodzi w grę?:)
Polędwiczki wg Makłowicza niewiele mi mówią niestety, ale będę strzelał,
że wieprzowe?:)

Dlaczego pósłodkie?... Po co?... Jeżeli potrawa ma zawierać słodki
akcent, to ja na przykład słodkiego wina bym do niej nie podał... W
ogóle wina półsłodkie, półwytrawne i inne pół to jakiś taki ni pies, ni
wydra... ;) Wino nie musi być półsłodkie, żeby nie było kwaśne. Po
prostu nie powinno być kiepskie. BTW - odcień 'słodyczy' spotyka się i w
winach, i w innych alkoholach (choćby i whisky) i nie zależy on od
obecności cukru:)

W Polsce wiele lat za nieduże pieniądze można było kupić tylko kiepskie
czerwone wytrawne wina, siłą rzeczy często kwaśne i / lub cierpkie.
Obecnie sytuacja znacznie się poprawiła:)

Do delikatnego mięsa IMVHO raczej Shiraz niż Cabernet. Merlot też bywa
dość zdecydowany... Można Jeśli chcesz podać wino tanie, ale naprawdę
poprawne i nie dominujące smaku potrawy - proponuje zapoznać się z
francuskim Rosiere w wersji czerwonej (jest też biała) (około 20 pln).
Wino wytrawne, lekkie, przyjemne. IMHO porównywalne z niektórymi
butelkami dwukrotnie droższymi:)
O ile szukasz rozwiązania budżetowego - można jeszcze sprawdzić
hiszpańskie wino La Mancha, w wersji z nieco impresjonistycznymi
wiatrakami na etykietce. Wiatraki są ważne, bo La Mancha to cały region
i win z takim napisem znajdziesz mnóstwo:) Cena - okolice 10 PLN:)
Raczej cienkie wino, ale nie wykrzywia ust i jako stołowe do obiadu jak
najbardziej ujdzie:)

BPANMSP:)

m.
Marek Bieniek (mbieniek at onet pl)
*Life is too complex for oral communication*

1. Data: 2003-12-30 20:41:11

Od: BasiaBjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Marek Bieniek napisał:

> BPANMSP:)

Co znaczą dwie pierwsze litery? Pozostałą część akronimu znam (IMNSHO)
--
pa, BasiaBjk

1. Data: 2003-12-30 21:17:20

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 30 Dec 2003 21:41:11 +0100, BasiaBjk wrote:

> Co znaczą dwie pierwsze litery? Pozostałą część akronimu znam (IMNSHO)

BardzoPrzepraszam:)

1. Data: 2003-12-30 21:18:16

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Mile widziane wskazanie na konretny gatunek, choc i wskazowki typu:
> czerwone polslodkie (moj typ) beda mile widziane.

Hmm... A nie da się tego po prostu zjeść z miodem... pitnym oczywiście?
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

1. Data: 2003-12-30 22:03:12

Od: BasiaBjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

> BardzoPrzepraszam:)

Za co?? Przeciez napisałeś fajny i ciekawy post, podczas czytania
którego nalalam sobie, com ta miała (Conde de Farnals, reserva 1999), bo
mnie oskoma wzięła :)
--
pa, BasiaBjk

1. Data: 2003-12-30 22:11:08

Od: "dorka" <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "BasiaBjk" <b...@q...pl> napisał w wiadomości

> Co znaczą dwie pierwsze litery? Pozostałą część akronimu znam (IMNSHO)

Moge poprosic, Basiu, o rozszyfrowanie obydwu?( obydwoch?)

> pa, BasiaBjk

Dorota

1. Data: 2003-12-30 22:30:12

Od: BasiaBjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik dorka napisał:

> Moge poprosic, Basiu, o rozszyfrowanie obydwu?( obydwoch?)

Bardzo Przepraszam, Ale Nie Mogłem Się Powstrzymać.
In My Not So Huble Opinion (moim nieskromnym zdaniem)
Takie sobie pogaduszki... ;)
--
pa, BasiaBjk OT

Zolty ser ...
używanie przypraw
Surówka z czerwonej kapusty
Zostawcie w spokoju tę biedną kobiet
Paluszki krabowe do sałatki - PANIEROWAĆ I SMAŻYĆ???