Quiche - " francuzi " ???

1. Data: 2007-01-06 12:23:02

Temat: Quiche - " francuzi " ???
Od: "fiora" <f...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Bardzo lubie quiche.
I mam pytanie do "francuzów" czy to słowo
to nazwa własna, czy może coś znaczy??
w słowniku online quiche to po prostu quiche.....
Pozdrawiam
Fiora

2. Data: 2007-01-06 12:37:52

Temat: Re: Quiche - " francuzi " ???
Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le samedi 6 janvier 2007 ŕ 13:23:02, dans
<aed20$459f94b4$57cee3eb$8355@news.chello.pl> vous écriviez :

> [...]
> I mam pytanie do "francuzów" czy to słowo
> to nazwa własna, czy może coś znaczy??
> w słowniku online quiche to po prostu quiche.....

Nie ma bezposredniego tlumaczenia, mozna najwyzej tlumaczyc opisowo.
Jet kilka innych takich rzeczy, przychodzi mi do glowy np. "foie
gras".

Ewcia

--
Niesz

3. Data: 2007-01-06 12:47:20

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"fiora" <f...@r...pl> wrote in message
> [...]
> I mam pytanie do "francuzów" czy to słowo
> to nazwa własna, czy może coś znaczy??
> w słowniku online quiche to po prostu quiche.....

Witaj!

To słowo jest niemieckie, w oryginale "Küche".
Tarte faite de creme.

4. Data: 2007-01-06 13:09:23

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <3202485830$20070106133753@ewcia.kloups>,
"Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> wrote:

> [...]
>
> Nie ma bezposredniego tlumaczenia, mozna najwyzej tlumaczyc opisowo.
> Jet kilka innych takich rzeczy, przychodzi mi do glowy np. "foie

"quiche" pochodzi od niem. "Kuechen" -- ciastko.

"foie gras" -- z łac. "ficatum" -- karmiony figami orz fr. "gras" --
tłusty.

Władysław

5. Data: 2007-01-06 14:12:47

Od: "Marek" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie ma bezposredniego tlumaczenia, mozna najwyzej tlumaczyc opisowo.
> Jet kilka innych takich rzeczy, przychodzi mi do glowy np. "foie
> gras".

"fois gras" to po prostu "wątroba tłusta", to jest otluszczona i powiększona
chorobliwie wątroba gęsi poddanych gaważowi, czyli wpychaniem na siłę
kukurydzy patykiem do przełyku, brr.. a ponieważ gęś nie ma odruchu
wymiotnego to wszystko idzie w wątrobę

quich i np flamiche to potrawy regionalne - flamiche to placek z wybitnie
smierdzącym serem produkowanym w miejscowosci Maroilles w departamencie nord
Taki placek "odbija się" potem przez 3 dni
Kiedyś we Francji byla wielka bieda i jedli co sie dało i za szybko nie
uciekało :)
Na wiosnę popularny jest też mlecz, jada się dolną białą cześć liści, jest
to gorzkie, ale z ziemniakami to całkiem smaczna potrawa
pzdr
marek

6. Data: 2007-01-06 15:26:08

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le samedi 6 janvier 2007 ŕ 15:12:47, dans <enoavi$4et$1@nemesis.news.tpi.pl> vous
écriviez :

> [...]
> chorobliwie wątroba gęsi poddanych gaważowi, czyli wpychaniem na siłę
> kukurydzy patykiem do przełyku, brr.. a ponieważ gęś nie ma odruchu

Czyli, jak pisalam, nie da sie tlumaczyc inaczej niz opisowo (w twoim
przypadku, bardzo i dlugo - opisowo).

> quich i np flamiche to potrawy regionalne - flamiche to placek z wybitnie
> smierdzącym serem produkowanym w miejscowosci Maroilles w departamencie nord
> Taki placek "odbija się" potem przez 3 dni

A tu nie dosc ze opisowo, to jeszcze od sasa do lasa. Quiche nie ma
nic wspolnego z flamiche, ktora moze byc akurat slodkim deserem.

A to akurat wiadomosci wyssane z palca.

Ewcia

--
Niesz

7. Data: 2007-01-06 15:37:34

Od: "Panslavista" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> wrote in message

> A tu nie dosc ze opisowo, to jeszcze od sasa do lasa. Quiche nie ma
> nic wspolnego z flamiche, ktora moze byc akurat slodkim deserem.

Ma, ale nie chce mi się bez potrzeby klepać w klawiaturę - napisz, że jestes
zainteresowana - to powieszę na grupie.

8. Data: 2007-01-06 15:47:36

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Panslavista" <p...@p...onet.pl> wrote in message

> "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> wrote in message

> Ma, ale nie chce mi się bez potrzeby klepać w klawiaturę - napisz, że
> jestes zainteresowana - to powieszę na grupie.

Wieszam jednak:
Tarte faitede creme, d'oeufs battus, de petits des de lard ou de jambon
fume, flan d'oeufs, de creme et de lardons cuits en croute. Np. Quiche
lorraine...

9. Data: 2007-01-06 17:04:43

Od: "Marek" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A tu nie dosc ze opisowo, to jeszcze od sasa do lasa. Quiche nie ma
> nic wspolnego z flamiche, ktora moze byc akurat slodkim deserem.

Wspolne jest to ze te obie rzeczy to potrawy regionalne, nie napisałem?

> A to akurat wiadomosci wyssane z palca.

> Ewcia

Ewciu, poczytaj sobie:
http://larodz.chez-alice.fr/plantes/pissenlit.html

http://www.supertoinette.com/fiches_recettes/fiche_p
issenlit.htm

albo daj w google słowo "pissenlit"
a przepisy na żaby i slimaki to pewnie juz sama znajdziesz

10. Data: 2007-01-06 18:21:19

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le samedi 6 janvier 2007 ŕ 18:04:43, dans <enoksh$cvq$1@atlantis.news.tpi.pl> vous
écriviez :

> Wspolne jest to ze te obie rzeczy to potrawy regionalne, nie napisałem?

Cassoulet i ratatouille, tez potrawy regionalne. Wedlug ciebie maja
zwiazek z quiche, tak ?

> Ewciu, poczytaj sobie:
> http://larodz.chez-alice.fr/plantes/pissenlit.html

Strona o wlasciwosciach leczniczych mlecza.

> http://www.supertoinette.com/fiches_recettes/fiche_p
issenlit.htm

Kilka slow o tym, ze mozna mlecz jesc.

Wiec twoje stwierdzenie, ze "na wiosnę popularny jest też mlecz" wcale
nie potwierdzone przez styrony ktore podajesz. Prawda jest taja, ze
mlecz we Francji wcele nie jest popularny, ani na wiosne, ani w zadnym
innym sezonie. Wiekszosc Francuzow nie ma nawet pojecia ze mozna to
jesc.

> albo daj w google słowo "pissenlit"

I co ? Znajdujesz opisy rosliny, i

> a przepisy na żaby i slimaki to pewnie juz sama znajdziesz

--
Niesz

STEK
dla Ikselki
pytanie dot. ośmiornicy
zupa z dyni
Malze, mule - gumowate i twarde. POMOCY !!!