Re: 6-latek i jedzenie [długie]

From: "Qrczak" <q...@g...pl>
Newsgroups: pl.soc.dzieci.starsze
Subject: Re: 6-latek i jedzenie [długie]
Date: Tue, 12 Jan 2010 14:28:02 +0100

W Usenecie Anna G. <a...@n...poczta.onet.pl> tak oto plecie:

> Od jakiegos czasu młody ma problemy z jedzeniem, głównie dlatego, że musi
> załatwic tysiąc innych spraw i mysli juz "naprzód". Czasem siada do obiadu
> i zaczyna płakać.
> "Dlaczego płaczesz?"
> "Bo jak będęe długo jadł to nie zdążę się pobawić"
> "To jedz szybciej"
> "Nieeeeeeeeeeeee...."buuuuuuu...
> Powoli siadaja mi nerwy. Czy to jakiś okres przejściowy?zy ja mam jakis
> wadliwy egzemplarz?
>
> Znalazłam to co poniżej, wypisz wymaluj moje dziecko, u was też tak jest:
> [...]

Wypisz - wymaluj Młody!!!!
Potrafi cały dzień jeść jedno i ciągle to samo (ostatnio hitem jest chleb
lub bułka z masłem, topionym serkiem, majonezem i ketchupem) w ilościach
hurtowych. A następnego dnia nie zjeść prawie nic. Albo zacząć dzień
śniadaniem o 11. Albo już nic nie jeść od przedszkolnego podwieczorku do
rana. Jak sobie przypomni, że jest w domu czekolada, zeżre całą. Ale ta sama
czekolada może leżeć cały tydzień na widoku i w ogóle go nie zainteresować.
Jak ma fazę na jajka - na zmianę jest omlet z jajecznicą. Faza minie -
dziecko w ogóle zapomina, że uwielbia jajka.
Przestałam naganiać do obiadu, jak zawoła, że głodny - robię mu coś do
jedzenia. Ma swoje ulubione smaki - cieszy mnie i to. Na głodzonego może
wygląda, a nie jest (jak porównałam jego wagę z innymi dziećmi). Z
niejadztwa się wyrasta. No ja w każdym razie wyrosłam.

Qra