Re: ADL poprawka

From: "Rukasu" <r...@a...net>
Newsgroups: pl.misc.dieta
Subject: Re: ADL poprawka
Date: Fri, 17 Oct 2003 21:11:15 +0200
<bmgj3d$7ef$1@nemesis.news.tpi.pl> <bmglce$n8h$1@news.onet.pl>
<bmgmkj$5h$1@atlantis.news.tpi.pl> <bmgr37$k5p$1@inews.gazeta.pl>
<bmgvpj$o4h$1@news.onet.pl> <bmhc5l$nmq$1@atlantis.news.tpi.pl>
<slrn.pl.booenv.197.michal_@unique_mike.computer>
<bmhlqh$dek$1@atlantis.news.tpi.pl>
<slrn.pl.booq3q.1fr.michal_@unique_mike.computer>
<bmirhj$5rt$1@atlantis.news.tpi.pl>
<slrn.pl.boq4io.194.michal_@unique_mike.computer>
<bmj9rl$sr$1@inews.gazeta.pl>
<slrn.pl.boqjmb.662.michal_@unique_mike.computer>
<bmjv95$21n8$1@foka1.acn.pl> <bmk8d4$94v$1@news.onet.pl>
<bmkji4$2bv3$1@foka1.acn.pl> <bmlt7h$51u$1@atlantis.news.tpi.pl>
<bmm2q3$cta$1@news.onet.pl> <bmn1rl$8rc$1@foka.aster.pl>
<bmohe5$hq1$1@news.onet.pl>

Użytkownik "Krystyna*Opty*" <k...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:bmohe5$hq1$1@news.onet.pl...

> Nie, jeśli szkodzą zboża (zwłaszcza nasze rodzime), to myślący człowiek
> powinien się zastanowić, czy warto się nimi żywić, czyli czy słusznie IŻŻ
> sugeruje, że powinny być one PODSTAWĄ zdrowego żywienia.
> Ja śmiem twierdzić, że nie powinny.

No ale co jeśli szkodzą również tłuszcze? Jednak ten fruktarianizm, czy jak?
;->

> Czas rozwoju rolnictwa stanowi zaledwie ok. 0,2% całego okresu
> ewolucyjnego ludzkiego gatunku. Jak to się ma do milionów lat
> ksztaltowania się człowieka, jako gatunku??? Znaj proporcjum mospanie...
> :)

No właśnie. A "proporcje" są takie, że małpy, choć wszystkożerne, żywią się
raczej florą niż fauną. Oraz takie, że przez całe eony ludzie żyli ze
zbieractwa - jedynie "uzupełniając" swoją dietę polowaniami. ;-)

> To z wypowiedzi lekarza praktyka (ordynator szpitala), zakładam,
> że wie co mówi.

?????
Z całą pewnością NIE WIE!

Czy mogłabyś podać na niego (lub przynajmniej jego wypowiedź) jakiś namiar?
:-o

> Jasne... przecież ryż, to nasze podstawowe rodzime zboże... ;>

No cóż... Za to proso przynajmniej przywieźliśmy z dalekiego orientu! ;->>>

> Każdy organizm powinien czerpać z ziemi, na której wyrośli jego
> przodkowie tak ryż, oliwka, czy człowiek. A w każdym razie - jest to
> najrozsądniejsze, choćby z powodów ekonomicznych.

No cóż... To tylko kwestia skali - wszyscy czerpiemy z tej samej... Ziemi.
;-)))

Choć akurat w tej kwesti mam dosyć podobne poglądy. :-)

> Tak pisze konwencjonalny lekarz praktyk dr n. med., ordynator szpitala
> generalnie na temat leczenia celiakii.

GDZIE pisze??? :-ooo

> Może i są wolne, ale mają za to coś takiego, co sprawia, że też nie mogą
> (przynajmniej u mnie) być PODSTAWĄ mojego żywienia. Mój organizm się
> buntuje i już.

Twój problem... <eg>

Ale jak to się ma do celiaki?

> Ale dlaczego? Sugerujesz może, że dieta bezglutenowa nie zaleca
> powyższych produktów? To już jesteśmy skazani na żywienie się produktami
> rosnącymi gdzieś w Wietnamie?

Przeinaczasz fakty. Dieta bezglutenowa - jak sama nazwa sugeruje - zakłada
dietę bez glutenu. A więc nie musi nic "zalecać".

No chyba że "zalecanie" aby czegoś NIE jeść nazwać "zalecaniem". ;-)

A ponieważ gluten występuje w wielu popularnych zbożach, mąkach i wyrobach
mącznych, chory zastępuje je zwykle innymi produktami - ze zbóż nie
zawierających glutenu. Ale to cała różnica w diecie bezglutenowej: jeśli
jesteś bezglutenowym optymalnym to jesz tłusto, a jak bezglutenowym wegą to
jesz warzywa + owoce + bezglutenowe zboża.

> Odezwał się niezłośliwy... A przecież mogłeś napisać: "Zapewne miła
> Krystyno chodzi Ci o laktazę (enzym) i że to zwykła pomyłka." zamiast
> bawić się w podchody.

Mogłem, ale stwierdziłem że ucieszysz się, kiedy stwierdzisz że nawet bez
stosowania DO zaczynam przejmować niektóre "pozytywne" cechy optymalnych.
;->>>>>>>>>>

> Oczywiście, błąd w druku, jasne że chodzi o laktazę (enzym), a nie o
> laktozę (cukier).

Domyśliłem się. :-D

> Z wypowiedzi ludzi medycyny.

Chciałbym ich... ech.. to znaczy NIE CHCIAŁBYM ich poznać! :-(((

> Gdybyś czytał opty grupy dyskusyjne, to byś wiedział. Są to wypowiedzi
> dr. n. medycznych medycyny konwencjonalnej, a także lekarza optymalnego.

Że lekarza optymalnego to jeszcze uwierzę ( <eg> ), ale lekarza medycyny
konwencjonalnej???? :-ooo

Rukasu