Re: Aborcja a choroby psychiczne

From: medea <e...@p...fm>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Aborcja a choroby psychiczne
Date: Sat, 29 Aug 2009 21:06:55 +0200
<h72r2b$9fg$1@news2.ipartners.pl> <h73br8$69c$1@inews.gazeta.pl>
<h73isu$lgq$1@news2.ipartners.pl> <h73m1l$ogl$1@inews.gazeta.pl>
<h73oub$oar$1@news2.ipartners.pl> <h73sdj$qu5$1@inews.gazeta.pl>
<h75f04$1j3b$1@news2.ipartners.pl>
<h75gdl$5a$1@nemesis.news.neostrada.pl> <h75i1d$pj4$1@inews.gazeta.pl>
<h75nug$app$1@nemesis.news.neostrada.pl> <h75qeq$6st$1@inews.gazeta.pl>
<h75v97$kpq$1@nemesis.news.neostrada.pl> <h761re$ece$1@inews.gazeta.pl>
<h76fsl$dhv$1@nemesis.news.neostrada.pl> <h76kh7$jb3$1@inews.gazeta.pl>
<h76sl3$s0l$1@news.onet.pl> <h77p0l$9kj$1@atlantis.news.neostrada.pl>
<h797g2$21n$1@inews.gazeta.pl> <h79jll$liu$1@atlantis.news.neostrada.pl>
<h79m60$c1u$1@inews.gazeta.pl> <h7bk3m$7iq$1@nemesis.news.neostrada.pl>
<h7bq8n$ffr$1@inews.gazeta.pl>

vonBraun pisze:

> Chodzi mi tu np. o uniknięcie aborcji podejmowanej pod wpływem jakiś
> silnych, krótkotrwałych emocji, lub używanej jako narzędzie walki między
> partnerami.

Zastanawiałam się właśnie nad tym, czy prawny obowiązek np. wyrażenia
przez partnera zgody na aborcję, nie stanowiłby takiego narzędzia.
Potrafię sobie wyobrazić sytuację, że facet nie dałby takiej zgody
kobiecie z jakichś prymitywnych pobudek w stylu "przyszpilę ją, niech
się nie puszcza", a nie wcale z troski o dziecko, którym i tak się
zajmować nie zamierza.
Bo nie ukrywam wiary w to, że facet faktycznie potomstwem zainteresowany
nie będzie miał problemów z zadbaniem o swoje prawa w 99% przypadków.

> Natomiast "marzeniem" moim jest taka sytuacja w której w powszechnej
> świadomości kobiet zagości przekonanie, że dziecko które akurat noszą w
> brzuchu jest nie tylko ich dzieckiem (czytaj wręcz 'ich własnością', lub
> niemal 'częścią ciała'), lecz jest też dzieckiem partnera. Co gorsza -
> przekonanie to jest podłożem patologii rodziny zwłaszcza wtedy, gdy trwa

Co gorsza przekonanie o przynależności ciąży do kobiety jest także
głęboko zakorzenione wśród badaczy, co widać po ubogości badań
dotyczących mężczyzn zainteresowanych (?) tematem.

> Nie pisze już tu mocno niezrównoważony osobnik, który zwrócił mi uwagę
> na tą książkę, ale link jeszcze działa:
>
> http://www.geocities.com/Athens/Forum/5921/books/kob
ie/index.html

Ciekawe. Trzeba będzie poczytać.