Adam, Ewa i boski zakaz.

21. Data: 2017-06-03 19:14:23

Temat: Re: Adam, Ewa i boski zakaz.
Od: Kviat szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-06-03 o 18:44, LeoTar Gnostyk pisze:

> Zwróć uwagę na to,

Serio? Pedofil mi pisze na co mam zwrócić uwagę... :)

Powrotu do zdrowia życzę.
Piotr

22. Data: 2017-06-03 19:16:24

Od: LeoTar Gnostyk <l...@l...net> szukaj wiadomości tego autora

Kviat pisze:

> Serio? Pedofil mi pisze na co mam zwrócić uwagę... :)

Robię dokładnie tyle samo co Ty robisz życząc swoim rozmówcom "powrotu
do zdrowia". :-)

LeoTar Gnostyk

Pomoc wzajemna jako czynnik rozwoju-Piotr Kropotkin

23. Data: 2017-06-03 19:42:37

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

LeoTar Gnostyk <l...@l...net> wrote:

> Zwróć uwagę na to, że przemoc pobudza myślenie; zmusza do poszukiwania
> drogi wyjścia ze zniewolenia - również umysłowego - pobudzając do
> skrajnego wysiłku intelektualnego. Palenie jednostek

Chciałabym zwrócić uwagę, że tłumaczenie i przepisywanie Biblii z
oryginalnych języków (hebrajski, aramejski i starogrecki) miało miejsce
ho-ho przed czasami Inkwizycji, bo w IV-II w. p.n.e., więc nie za bardzo
panowie mają pojęcie, o czym mówią, szczególnie cvietuś.

24. Data: 2017-06-03 20:40:40

Od: Kviat szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-06-03 o 19:42, Ikselka pisze:

> [...]
> ho-ho przed czasami Inkwizycji, bo w IV-II w. p.n.e., więc nie za bardzo
> panowie mają pojęcie, o czym mówią, szczególnie cvietuś.

LOL :) Tak jakby przed czasami inkwizycji ludzie się nie wyrzynali z
powodów religijnych... i nie szukali usprawiedliwień dla tych rozrywek.

Powrotu do zdrowia życzę.
Piotr

25. Data: 2017-06-03 21:02:43

Od: LeoTar Gnostyk <l...@l...net> szukaj wiadomości tego autora

Kviat pisze:

> LOL :) Tak jakby przed czasami inkwizycji ludzie się nie wyrzynali z
> powodów religijnych... i nie szukali usprawiedliwień dla tych
> rozrywek.

Przewodnicy duchowi różnej maści od szamanów poczynając poprzez wielkich
przywódców i reformatorów, z dawien dawna byli tymi, którzy w taki lub
inny sposób - wywoływania wojen międzyplemiennych nie wykluczając -
starali się zmieniać funkcjonowanie społeczeństw. I robili to w sposób
mniej lub bardziej uświadamiany. Od dawna byli więc pierwszymi
inżynierami społecznymi, których działania w skrajnych przypadkach
powodowały nawet rzezie. Nieświadomość celu, ku któremu zmierzali,
powodowała, że w wielu przypadkach ich działania były chaotyczne i nie
zawsze kończyły się z bilansem dodatnim. Im większy chaos i
nieokreśloność celu działań tym większe straty w ludziach takie
zawieruchy wywoływały. Dopiero dokładne określenie celu do osiągnięcia
umożliwia precyzyjne działania i minimalizację strat, które zazwyczaj
muszą być poniesione aby osiągnąć pozytywny efekt i cel strategiczny.

26. Data: 2017-06-19 11:32:19

Od: Trybun <c...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-06-03 o 16:12, LeoTar Gnostyk pisze:
> [...]
> zakazując człowiekowi spożycia owocu z drzewa wiedzy i życia. Bóg nie
> chciał dopuścić do tego aby człowiek stał mu się równy a więc chciał
> utrzymywać człowieka w zależności od siebie (uzależnieniu) właśnie przez
> zakazanie człowiekowi dostępu do wiedzy o życiu. Zakaz spożywania owoców
> z drzewa wiedzy, ustanowiony przez Boga, był więc boską nieuczciwością w
> stosunku do Jego wytworów. Nie wiemy czy ustanawiając zakaz Bóg był
> świadomym tego co czyni czy też może jako ten istniejący bezczasowo i
> jako Pierwszy (a więc pozbawiony swego stwórcy) nie wiedział czego i w

O ile sam Stwórca nie posiada jakichś hamulców, to tworząc istotę ludzką
na swoje podobieństwo nie mógł sztucznie piętrzyć przed nią barier.
Wniosek z tego taki że o ile Biblia to faktycznie dzieło Stwórcy, to w
niektórych detalach została sfałszowana przez człowieka.

27. Data: 2017-06-19 11:40:09

Od: pinokio <p...@n...adres.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 19.06.2017 o 11:32, Trybun pisze:
> [...]
> Wniosek z tego taki że o ile Biblia to faktycznie dzieło Stwórcy, to w
> niektórych detalach została sfałszowana przez człowieka.
Ależ są bariery:
- nie zabijaj
- nie cudzołóż
- nie kradnij

28. Data: 2017-06-19 12:08:37

Od: Trybun <c...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-06-19 o 11:40, pinokio pisze:
> Ależ są bariery:
> - nie zabijaj
> - nie cudzołóż
> - nie kradnij

Tylko to pierwsze wydaje się być autorstwa Stwórcy. Zabicie to
niszczenie Jego dzieła.

Apel o niecudzołożenie to już wydaje się być dziełem kogoś niezbyt
sprawnego seksualnie.

"Nie kradnij" - autorstwa można by się dopatrywać w jakimś kapitaliście
który nie chce mieć konkurencji. A prawda jest taka że każdy człowiek
rodzi się nagi, nie ma nic, aby zrobić sobie przepaskę żeby nie latać po
lesie na golasa już musi coś nieswojego ukraść. A więc postulat o
zakazie kradzieży nie mógł wyjść od Stwórcy, bo "kradzież" jest wpisana
egzystencję każdej istoty żywej.

29. Data: 2017-06-19 12:11:59

Od: pinokio <p...@n...adres.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 19.06.2017 o 12:08, Trybun pisze:
> Apel o niecudzołożenie to już wydaje się być dziełem kogoś niezbyt
> sprawnego seksualnie.
>
> "Nie kradnij" - autorstwa można by się dopatrywać w jakimś kapitaliście

Dosyć już żyliśmy w glorii
praw, które dał Adam i Ewa:
Zajeździmy kobyłę historii! -

Lewa!
Lewa!
Lewa!

Plus pomnik Kaina jako pierwszego rewolucjonisty
Wiesz Trybun, nie chciałbym mieć z tobą relacji w realu, z kimś kto chce
cudzołożyć i kraść.

30. Data: 2017-06-19 13:32:19

Od: LeoTar Gnostyk <l...@l...net> szukaj wiadomości tego autora

Trybun pisze:

> O ile sam Stwórca nie posiada jakichś hamulców, to tworząc istotę
> ludzką na swoje podobieństwo nie mógł sztucznie piętrzyć przed nią
> barier.

Nie zrobił tego świadomie, gdyż przed Początkiem tworzenia trwał w
stanie całkowitej nieświadomości. Umysł znajdował się w stanie ALFA.

> Wniosek z tego taki że o ile Biblia to faktycznie dzieło
> Stwórcy, to w niektórych detalach została sfałszowana przez
> człowieka.

Z błędnego założenia wyciągnąłeś błędny wniosek. Człowiek powiela tylko
nieświadomie błąd S(T)wórcy.

LeoTar Gnostyk

Pomoc wzajemna jako czynnik rozwoju-Piotr Kropotkin

Interpretacja popkultury
Nie zapomnimy! (pamięci ofiar neofaszystowskiej przemocy w Polsce)
Czy jest większa hańba?
Zezowate szczęście
Wiara najbliższa