Alarm

21. Data: 2007-07-03 20:16:39

Temat: Re: Alarm
Od: "Tomek" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Właśnie niedawno założyłem w domu alarm. I tak się właśnie zastanawiam,
> czy ktoś z was miał taką sytucje, że włamano mu sie do domu chociaż miał
> zainstalowany alarm?

Dla złodzieja nie ma praktycznie różnicy czy masz alarm czy nie. Wchodzi,
rozwala syrenę lub unieszkodliwia alarm i zabiera to co ma zabrać, zna się
na tym i wystarczą mu 3 minuty. A jak widać, że masz alarm to znaczy że masz
co chronić więc dla złodzieja jesteś atrakcyjniejszy. Można utrudnić im
życie montując kilka zabezpieczeń, dobrze jakies nietypowe.

> Czy złodziej widząc sygnalizator od alarmu daje sobie spokój i szuka
> łatwiejszego celu, bez alarmu?

Robi to na nim podobne wrażenie jak alarmy samochodowe, czy zamki w
drzwiach.

> Jakie macie doświadzenia.

Im więcej kasy na zabezpieczenie tym większa szansa że cię nie okradną.
Chińskie tandetne czujki można podejść, nakryć je czapką i nic się nie
uruchomi.

Tomek

22. Data: 2007-07-04 05:31:31

Od: "Łukasz G." <l...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

> A jak ty przeprowadzasz takie szacunki, po widocznej syrenie ?

Najprościej rzecz ujmując - tak - po widocznej syrenie.

Tak wnioskuje, że skoro do większości kompletów/systemów
alarmowych dokładana jest syrena z sygnalizacją ŚWIETLNĄ, to
zakładający pewnie będą chcieli się tą żarówką pochwalić - i tak
sobie myślę, że umieszczą ją w najbardziej widocznym miejscu.

Łukasz Gryka

23. Data: 2007-07-05 18:30:56

Od: Tomasz Nowicki <t...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 3 Jul 2007 14:28:30 +0200
"Marcin" <m...@r...pl> napisał:

> NIE "Uwaga pies!"
>
> Przykręć tabliczkę "Uwaga, pies NIE szczeka!"

"Ja dobiegam do płotu w 10 sekund, a ty?"

--
Tomasz Nowicki

24. Data: 2007-07-06 07:34:41

Od: "mkonst" <m...@e...put.poznan.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tomasz Nowicki wrote:
> "Ja dobiegam do płotu w 10 sekund, a ty?"

Albo masz ogromną działkę albo mocno schorowanego psa ;)
--
Pozdrawiam Marcin Konstańczak (mkonst)
mkonst(malpa)et(kropka)put(kropka)poznan(kropka)pl

25. Data: 2007-07-06 18:23:15

Od: " BrunoJ" <b...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

SJS <s...@g...pl> napisał(a):

> A jaki złodziej?
> Taki co szuka okazji i niewiele umie /X/ to omija domy z alarmem [...]
> Ten co uczy się przełamywać czyli Y może do tego samego domu podchodzic
> kilka razy aż mu sie uda, próbuje zniszczyć system lub go zneutralizować lun
> sprawdza cza dojazdu, często działa w grupie.
Taki jest najgorszy. Bo czesto wlamuje sie nie po to zeby cos konkretnego
ukrasc, tylko "pocwiczyc". Oczywiscie jak juz jest w srodku to cos tam
sobie wybierze...

> Taki co planuje z dużym wyprzedzeniem /Z/ [..]
> Taki co wie prawie wszystko o zabezpieczeniach /Q/ [...]
Mysle ze na oba powyzsze to juz trzeba zasluzyc. Bo cel wybierany jest
na podstawie majetnosci ofiary. No i ewentualnie lokalizacji domu, odosobniony
dom blisko natury i lasu bedzie inaczej postrzegany niz taki sam dom w gestej
zabudowie.
Gdzies w necie byly fajne stronki omawiajace stopniowanie zagrozen,
i sugerowane w takich przypadkach zabezpieczenia. Pewnie do znalezienia
w archiwum.

pozdrawiam
Bruno

26. Data: 2007-07-16 19:42:38

Od: Tomasz Nowicki <t...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 6 Jul 2007 09:34:41 +0200
"mkonst" <m...@e...put.poznan.pl> napisał:

> Albo masz ogromną działkę albo mocno schorowanego psa ;)

80 metrów od bramy do domu - dasz radę? :)

T.

27. Data: 2007-07-19 21:08:01

Od: MiT <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tomek pisze:

> Dla złodzieja nie ma praktycznie różnicy czy masz alarm czy nie. Wchodzi,
> rozwala syrenę lub unieszkodliwia alarm i zabiera to co ma zabrać, zna się
> na tym i wystarczą mu 3 minuty.
Rozwalenie syreny można utrudnić lub wręcz uniemożliwić. Próba
unieszkodliwienia syreny może spowodować wywołanie alarmu. Jest wiele
sposobów na utrudnienie pracy nawet fachowemu złodziejowi.

> A jak widać, że masz alarm to znaczy że masz
> co chronić więc dla złodzieja jesteś atrakcyjniejszy.
> Można utrudnić im
> życie montując kilka zabezpieczeń, dobrze jakies nietypowe.
To prawda. Obecność zabezpieczenia wskazuje na to, że w obiekcie jest co
chronić. Odstraszy wandali i narwańców jednak "fachowcy" mogą zacząć
rozpracowywać temat.

> Robi to na nim podobne wrażenie jak alarmy samochodowe, czy zamki w
> drzwiach.
Nie jest to prawda. "Specjalista" potrafi rozpoznać czy alarm jest
typowy i łatwy do obejścia czy jednak będzie musiał się napracować i
oceni czy warto się włamać.

> Im więcej kasy na zabezpieczenie tym większa szansa że cię nie okradną.
> Chińskie tandetne czujki można podejść, nakryć je czapką i nic się nie
> uruchomi.
Nie. Można wydać grubą kasę na zabezpieczenie i będzie ono tandetne
(koszty urządzeń i montażu), można też wykonać zabezpieczenia za
rozsądne pieniądze proporcjonalne do zabezpieczanego mienia i kosztów
ubezpieczenia. Nawet bardzo droga czujka zamontowana w beznadziejnym
miejscu może być przydatna zupełnie do niczego i można ją bardzo łatwo
unieszkodliwić.
Dobre zabezpieczenie mienia (może być też osób) to skomplikowany temat.
MiT

28. Data: 2007-07-20 15:36:39

Od: "william" <n...@m...mnie.pl> szukaj wiadomości tego autora

U mnie gdzieś w sąsiedztwie całą noc wyła syrena. Zatem albo alarm się
wzbudzuł albo złodziejowi syrena nie przeszkadzała.

29. Data: 2007-07-23 10:39:00

Od: MiT <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

william pisze:
> [...]

Powyższe słowa nie są mojego autorstwa.

> U mnie gdzieś w sąsiedztwie całą noc wyła syrena. Zatem albo alarm się
> wzbudzuł albo złodziejowi syrena nie przeszkadzała.

I nie zareagowałeś? Wstyd, beznadziejna postawa obywatelska, albo
odporne nerwy (mnie wycie syreny doprowadza do szału) ;)

MiT

30. Data: 2007-10-09 19:20:03

Od: "Marcin" <m...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Chyba po widocznej syrenie ale bosto ;-)

Robot kuchenny, ale porządny
Podłoga pod szafę zabudowaną
Lodówka Samsung - opinie?
Napowietrzacz...?