Re: Alkohol a tabletki

From: "Himera" <h...@g...pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Alkohol a tabletki
Date: Thu, 1 Feb 2007 17:58:58 -0600

"Magdalena" <j...@i...pl> wrote in message
news:1170373386.231957.54030@h3g2000cwc.googlegroups
.com...
On 1 Lut, 23:49, "Himera" <h...@g...pl> wrote:
> "Magdalena" <j...@i...pl> wrote in message

s.com...

> [...]
> (żeby gorzej tego nie nazwać), czy tylko taką udajesz???
> Na własna rękę to bierzesz? Raczej nie, prawda? Przecież chyba jakiś
> lekarz Cię prowadzi. Nie łaska zapytać lekarza, jeśli sama nie jesteś
> na tyle zorientowana, by wiedzieć, że jedno wyklucza drugie? Najpierw
> pijesz (i to dużo!), potem pytasz? Czy to może w ogóle tylko jakaś
> ściema? Leki przeciwlękowe + alkohol w dużych ilościach! Ja nie mogę!
> Ile Ty masz lat, dziecko?
>
> Droga Magdo,
>
> tak, jestem nieodpowiedzialna, lekarz ktory mnie prowadzi nic nie wie o

Poważnie? :( Przecież musisz mu powiedzieć. Może zmodyfikuje
leczenie, a przynajmniej wytłumaczy Ci, czym to grozi (łączenie
alkoholu z lekami). To, że masz potrzebę wypicia może świadczyć o tym,
że leczenie jest źle prowadzone.
Moim zdaniem powinnaś mu o tym powiedzieć. Nie bój się i nie wstydź.
Takiemu lekarzowi mówi się absolutnie wszystko. Powinnaś go darzyć
ogromnym zaufaniem. Jeśli tak nie jest, to nie dobrze. (Mam nadzieję,
że to DOBRY lekarz).

> ja wiem ze szkodzi, pytanie jest tylko jak bardzo mi zaszkodzi.

Tego nikt Ci dokładnie nie powie, ponieważ reakcje organizmu są nie do
przewidzenia. Wszystko zależy od danego organizmu, od rodzaju i ilości
przyjmowanych leków oraz, oczywiście, od ilości wypitego alkoholu. W
medycynie nie ma nic na 100%. Nikt nic nie zagwarantuje, dlatego nie
ma jednoznacznej odpowiedzi. Jest natomiast jedna zasada - tych dwóch
rzeczy (alk. + tego typu leki) nie łączymy.

> Mam 25 lat. od paru lat mam depresje plus fobie spoleczna, probe
> samobojstwa
> tez mam za soba. jestem na lekach od jakis 2 lat.

Ogromnie, naprawdę ogromnie Ci współczuję.:(
Mam nadzieję, że te leki Ci pomagają. Chociaż zauważam coś
niepokojącego - chęć dodatkowego "zagłuszania się" alkoholem.
Moim zdaniem powinnaś powiedzieć o tym lekarzowi. Może należy zmienić
leki? Może nie są dobrze "wycelowane"? Bo to picie przy lekach to nie
fajna sprawa.
Jeśli nadal tak bardzo cierpisz i się męczysz, to powiedz o tym
koniecznie lekarzowi, a jeśli widzisz, że leczenie nie przynosi
pożądanych efektów, a lekarz Ci nie odpowiada, szukaj pomocy u
innego.
Jesteś taka młoda. :) Niech w końcu ktoś skutecznie Ci pomoże, byś
mogła w pełni cieszyć się życiem.

Pozdrawiam :)
Magda

Magda, jestes madra dziewucha, a ja lubie sluchac madrych ludzi.
Podejrzewam ze pije alkohol bo przechodze przez okres odstawiania jednych i
zaczynania drugich lekow, wiem ze nie powinnam tego robic (pic) ale czasem
nie moge wytrzymac.
Lekarz jest taki sobie, ale ja po prostu jakby to powiedziec nie mam ochoty
go zmieniac...

--
I don't like to read the newspapers,
because they all have ugly print - "Six Days", DJ Shadow