Re: Angielsko-amerykanskie zestawienie produktow kulinarnych

From: Magdalena Bassett <m...@o...com>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: Angielsko-amerykanskie zestawienie produktow kulinarnych
Date: Tue, 30 Sep 2003 16:30:38 -0700

Krysia Thompson wrote:
> pamietam na grupie patchworkowej bardzo dziwna konwersacje na
> temat biscuits and gravy (albo wrecz white gravy)...nam tu sie
> flaki troche przekrecaly....

Te nasze biscuits to wasze scones chyba, takie okragle pionowe waleczki
z maki, jajka, bialego tluszczu, wody i soby oczyszczonej. Z
niezrozumialego dla mnie powodu (ohyda) polewaja je takim bialym
beszamelem (white gravy) zrobionym chyba na bazie wywaru z boczku czy
kielbasy - to srodkowo i poludniowo amerykanskie stany. Na polnocy i
zachodzie podaja biscuits do obiadu jako pieczywo obiadowe, i czesto
robia z maslem raczej niz z bialym tluszczem. Jak sie wie, co sie robi,
to moga one wyjsc calkiem niezle. Ja smaruje jajkiem na wierzchu, zeby
ulepszyc, i posypuje sola i kminkiem. Chyba zrobie dzisiaj, bo mi
narobilas smaku.

> w przepsisie angielskim wskazane bylo by zbic na male kawalki
> biscuits (w tym akurat przypadku pod sernik, to co u Was
> nazywacie graham crackers czyli digestive biscuits) i na to dac
> sernik...flaki sie przekrecaly w druga strone po drugiej stronie
> bajorka ;))

Tak, tak, u nas sie te grahamki tlucze, miesza z cukrem i roztopionym
maslem i jest to swietna baza do szybkiego sernika z serka
homogenizowanego. No tak, jakby mi kazali biscuits podkladac pod sernik,
to byloby to obrzydliwe. :)))

>.a zglupialam zupelnie
> kiedy prowadzilam rozmowe jedzeniowa z USA i Australia, bo w
> ogole nie wiedzialam czy sie wszyscy troje rozumiemy...a niby
> mowilismy po angielsku

No wlasnie. 200 lat na osobnych kontynentach i jezyk sie rozdziela.
Kiedys widzialam angielska wersje Antique Roadshow, gdy jakas babka jak
jej podali mozliwa cene jej "antyka" krzyknela "Oy!" Mysmy sie skrecali.

No i juz najbardziej sie cieszymy, jak slyszymy "spotted dick" w
angielskich filmach. Czy moglabys wytlumaczyc, co to jest, poza
oczywista interpretacja :))?

MB