Antykoncepcja w sumie...

1. Data: 2003-04-27 14:02:43

Temat: Antykoncepcja w sumie...
Od: "Jazz" <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Mam nastepujace pytanie. Tyle sie mowi o antykoncepcji a takze o tym, ze bez
jakiegokolwiek zabezpieczenia dziewczyna mozne bardzo, bardzo latwo zajsc w
ciaze. Z biologi wiemy jednak ze do zaplodnienia moze dojsc tylko podczas
owulacji, ktora nastepuje zawsze w polowie cyklu miesiecznego. Oprocz tego,
z tego co wyczytalem, jest ok 30-40% szans na zaplodnienie podczas samej
owulacji. I teraz tak: jesli kobieta ma regularne, ok. 35 dniowe cykle, to
uprawiajac seks powiedzmy do 10 dnia cyklu i pozniej miedzy 28 a 35 to
szanse na zaplodnienie sa bliskie 0. Prawda? Czy moze pominalem jakis wazny
szczegol?

Z gory dziekuje za odpowiedz

Jazz

2. Data: 2003-04-27 14:56:41

Temat: Re: Antykoncepcja w sumie...
Od: Mała Mi <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jazz" napisał ...

> [...]
> uprawiajac seks powiedzmy do 10 dnia cyklu i pozniej miedzy 28 a 35 to
> szanse na zaplodnienie sa bliskie 0. Prawda? Czy moze pominalem jakis

Tak - fakt, że nawet w najbardziej regularnych cyklach może się
pojawić nieregularność. Nagle, niespodziewanie i bez żadnej
konkretnej przyczyny (tzn. przyczyna na pewno będzie, ale
nie sposób każdorazowo przewidzieć, że to czy tamto może
tak czy inaczej wpłynąć na cykl).

Pozdrawiam !
Mała Mi

3. Data: 2003-04-27 16:09:06

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jazz" <n...@n...pl> wrote in message news:b8gnuh$3b5$1@nemesis.news.tpi.pl...
> [...]
> szanse na zaplodnienie sa bliskie 0. Prawda? Czy moze pominalem jakis wazny

pominales szczegol, iz opisujesz podstwe kalendarzyka, jako tej
w sumie jednej z najbardziej zawodnych metod antykoncepcyjnych.
jest ona zawodna, poniewaz, owulacja moze nastapic z roznym
poslizgiem, plemniki przezywaja ponad 72 godziny w drogach rodnych, a
sama komoraka jajowa ma zdolnosc do zaplodnienia ok 48 godzin. dlatego
poza tym coraz wiecej sie mowi o owulacji w inne dni anizlei polowa
cykly miesiecznego. jedno jest pewne sa dni kiedy kobieta jest plodna
i sa kiedy jest nieplodna.
iwon(k)a

4. Data: 2003-04-27 16:31:10

Od: Oleńka <o...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ciaze. Z biologi wiemy jednak ze do zaplodnienia moze dojsc tylko podczas
> owulacji, ktora nastepuje zawsze w polowie cyklu miesiecznego.

Nie zawsze. Mogą być też "dodatkowe" owulacje - pod wpływem emocji (np.
gwałt, długa rozłąka z partnerem, zdrada itp.) oraz innych czynników.

jesli kobieta ma regularne, ok. 35 dniowe cykle, to
> uprawiajac seks powiedzmy do 10 dnia cyklu i pozniej miedzy 28 a 35 to
> szanse na zaplodnienie sa bliskie 0. Prawda?

He, he.....ja miałam cykle 31-33 dni. Pierwsze dziecko poczęliśmy w 26. dniu
takiego cyklu, drugie w....8. dniu.
Wielkie szczęście, że to dzieci planowane :)

Powodzenia w stosowaniu kalendarzyka ;-)

Ola

5. Data: 2003-04-27 23:22:58

Od: "kula kula" <s...@x...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jazz" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> uprawiajac seks powiedzmy do 10 dnia cyklu i pozniej miedzy 28 a 35 to
> szanse na zaplodnienie sa bliskie 0. Prawda? Czy moze pominalem jakis

Niestety pominałaś - czas żywotnosci plemników. Swoja droga to kto nakłania
cie do stosowania kalędażyka? Wez czopki a twój partner niech stosuje
prezerwatywy i wszystko powinno odbywac sie zgodnie z waszym planem

Pozdr

6. Data: 2003-04-28 05:48:42

Od: "Tomo" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

hej,
pamietaj, ze plemniki moga przezyc do 7 dni ( musisz byc zdrowy jak byk -
zycze Ci tego) nawet jak plemniki dotra np. w 5 dniu a dni plodne moga byc
od 10 dnia, to istnieje mozliwosc zaplodnienia !. A po drugie czesto sie
zdarza, ze plec piekna ma podwojne jajeczkowanie !
Tomo

7. Data: 2003-04-28 07:06:29

Od: "Jazz" <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Powodzenia w stosowaniu kalendarzyka ;-)

Hm... a co sadzicie o metodzie Billingsa?

Pozdr JAzz

8. Data: 2003-04-28 12:12:47

Od: "Lia" <L...@u...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

" Jazz " wrote:

> dojsc tylko podczas owulacji, ktora nastepuje zawsze w polowie cyklu
> miesiecznego.

Nie wpołowie, ale ok. 14 dni przed początkiem nastepnej menstruacji.

--
Lia GG 1516512 ICQ 166035154
howuser&userid=3338656

9. Data: 2003-04-28 12:35:30

Od: Oleńka <o...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie wpołowie, ale ok. 14 dni przed początkiem nastepnej menstruacji.

Czyli na dobrą sprawę - nie wiadomo dokładnie kiedy ;-)
Ola

10. Data: 2003-04-28 12:36:31

Od: "Lia" <L...@u...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

" Oleńka " wrote:

> Czyli na dobrą sprawę - nie wiadomo dokładnie kiedy ;-)
> Ola

Mhm, chyba ze sie robi testy owulacyjne :)

--
Lia GG 1516512 ICQ 166035154
howuser&userid=3338656

plciowe brodawki