Re: Aspiryna vs polopiryna S

Data: 2009-02-15 13:28:06
Temat: Re: Aspiryna vs polopiryna S
Od: STranger <p...@b...pl>

Daniel Stalica pisze:
> Witam, jak zwykle zwracam się z dylematem.
>
> Jak wiadomo każdemu, oba leki mają ten sam składnik aktywny: kwas
> acetylosalicylowy.
>
> Słyszałem teorię wygłaszaną przez jednego z *oświeconych*, że aspirytna
> jest zdrowsza, czy też bardziej skuteczna, gdyż jest czystsza (pewnie
> chodzi o składniki towarzyszące, gdyż są różne).
>
> Ktoś może sie jakoś odnieś do tego? Polopiryna jest tańsza, ale może
> warto zapłacić za aspirynę?

Haha, ale dylemat. ;)
Aspiryna, owa "słynna" Bayera przez całe lata była i nadal jest
produkowana ze sproszkowanego kwasu acetylosalicylowego sprowadzanego z
Polski, kiedyś całymi tonami z byłej Polfy Poznań. Kupowali go w Polsce
bo najwyższa jakość, czystość i atrakcyjna cena. U siebie ten proszek
tylko formowali na maszynach w tabletki, pakowali we własne opakowania z
logo Bayer i sprzedawali 50x drożej. Świetny biznes. :D
Z dokładnie tego samego surowca produkuje sie w Polsce Polopirynę S i
inne leki z kwasem acetylosalicylowym. To dokładnie to samo tylko kilka
razy tańsze od "aspiryny"

STranger