Re: BB -- czyli buty z Baty

From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
Newsgroups: pl.rec.dom
Subject: Re: BB -- czyli buty z Baty
Date: Sun, 12 Feb 2012 20:22:16 +0100

"agent73" e...@4...com

> To nie jest problem tylko tej firmy.

Jesteś tego pewien?

> Za socjalizmu i tuż po jego
> upadku, podeszwy zużywały się mniej-więcej w tempie całej reszty buta
> (przynajmniej ja nie miałem nigdy tego typu problemów - buty służyły
> mi kilka lat).

IMO za socjalizmu buty były niewiele lepsze niż te gówna z Baty. :)

> Obecnie na prawdę nie wiem, gdzie mam buty kupować. Podeszwy zdzierają
> się już po niecałym sezonie niezbyt intensywanego używania (w dodatku

Po sezonie? Miesiąc to sezon? Te buty nie wytrzymają przejścia 100 km.
Piechur robi to w niespełna 17 godzin, biegaczowi może to zająć kilka godzin.

Buty z Baty można zedrzeć w jeden dzień. :)

> ważę raczej poniżej przeciętnej - 70 kg).

Ja latem ważyłem poniżej 67 kg, teraz ważę 73 kg, najwyższa moja masa
to 80 kg w pełnym ubraniu, jeśli nie liczyć chwilowego przeciążenia
w czasie kupowania i wleczenia zakupów...

> Mam bardzo złe doświadczenia z CCC. W związku z tym, kupiłem kiedyś z
> nadziją, że będzie lepiej, buty podobno polskiej produkcji, wcale nie

Polskiej? Ale zapewne z chińskiej fabryki.

> najtańsze, firmy Lesta. I co? Ano takie samo g... jak w CCC. Podeszwa
> przetarta po roku, reszta buta cała, nienaruszona. To nie przypadek,
> tylko celowe działanie producentów. Jak zużyjesz podeszwę, to raczej
> masz słabe powody do reklamacji, bo zawsze Ci wmówią, że chodziłeś w
> tych butach 24h/na dobę. I musisz kupić nowe. W ten sposób nakręca się

W ten sposób traci się klienta na tak zwane zawsze.
Jedyną szansą jest szukanie wciąż nowych klientów (którzy szybko
odejdą, choćby boso) lub zajęcie się czymś innym. W skrajnym wypadku
można pójść (nawet boso) w ślady wielkiego finansisty, Lecha Grobelnego,
profesora polskiej ekonomii zmodyfikowanej, znanego z jego Bezpiecznej
Kasy Oszczędności -- czyli obudzić się z kosą w żebrach.

BTW -- Wikipedia pisze, że Grobelny dorobił się majątku, handlując
obrazkami jego świątobliwości Jana Pawła II.

http://pl.wikipedia.org/wiki/Lech_Grobelny

> sprzedaż. A że to jest nieuczciwe/moralnie naganne? A kogo to teraz
> obchodzi... Dla producentów jesteś tylko źródłem dochodu, które należy

Dla Baty -- byłem tym źródłem. Teraz jestem źródłem problemu.

> "doić" tak bardzo, jak tylko się da. I nie dotyczy to tylko butów, a
> zdecydowanej większości produktów będących na rynku. Zapytaj Google co
> to jest "planowane postarzanie produktów".

To kpina z ludzkiej pracy. Żarówce skracano czas żywota nie bez powodu.
Co z tego, że w jakiejś remizie strażackiej żarówka świeci ponad 100 lat,
skoro prawie nie daje światła? Skracanie czasu świecenia bierze się z potrzeby
zwiększenia wydajności -- im więcej lumenów wyciągano z jednego wata, tym krócej
żarówka świeciła. Żarówka może świcić dowolnie długo, na dodoatek bez pobierania
elektryczności -- ale co z tego, skoro nie da widzialnego światła? Każda ogrzana
materia jakoś świeci. [foton to ponoc też materia -- ale czy foton można nagrzać?]
Im wyższa temperatura, tym wyższa częstotliwość szczytu dzwonkowato rozłożonego
świecenia/promieniowania. W pewnym momencie żarówka świeci użytkowym, gdyż
widzialnym białym światłem, ale w zamian traci sporo energii na świecenie
w tym zakresie, który jest postrzegany jako niepożadany.

> Będziesz wiedział wszystko...

Akurat problem żarówki znam, więc wiem o tym, że to świadome postarzane
produktu jest fikcją.

BTW -- ja mam żarówki w łazience i w WC ponad 11 lat. Z pięciu przepaliła
się tylko jedna, na dodatek parę lat temu, więc być może jest jakimś wyjątkiem.
Są to halogeny Philipsa o mocy 20 W świecące jaśniej niż obecne halogeny Noname
o mocy 35 w.

-=-

Gdy producenci zrozumieli, że żarówka nie da z siebie więcej, zaczęli
eksperymentowanie z innymi źródłami światła. Pierwsze eksperymenty
spowodowały ślepotę masy ludzi, bo wyładowcze świetlówki dawały
nadfiolet obok światła widzialnego. Po latach ludzie niewiele
zyskali -- są świetlówki wyładowcze, są metalohalogenkowe
i sodowe palniki, są wreszcie LEDki.

Trwałość obecnych źródeł światła jest imponująca wbrew temu,
co twierdzą urzędnicy produkujący filmy o celowym postarzaniu.

To właśnie komunizm i socjalizm hamował rozwój, nie zaś go napędzał,
jak by chcieli twórcy wiadomego filmu. Komunistyczne żarówki nie
świeciły dłużej niż obecne a buty z tamtych lat były niewiele
lepsze od gówien z Baty. W PRLi tuz po kupnie butów niosło się
je do szewca, aby je podbijał tak zwanymi flekami czy jakoś
inaczej wzmacniał, doklejając zelówki itp...

Tamte buty rwały się straszliwie nierównomiernie a zawód szewca był co najmniej
popłatny.

--
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'