Re: Blacha z piekarnika a pizza - pyt. techniczne

Data: 2005-03-18 09:31:56
Temat: Re: Blacha z piekarnika a pizza - pyt. techniczne
Od: Kamil Raczynski <r...@r...yupe.net>

"cherokee" <c...@n...o2.pl> nakibordził(a):

> Piekł ktoś pizzę na blasze z piekarnika?
> Chciałabym upiec jedną dużą pizzę, ale obawiam się,że mi się przyklei do
> blachy i będę musiała ją odskrobywać łopatką.

Ostatnio piekłem pizzę z przepisu (mniej więcej) znalezionego gdzieś w
Internecie. Nie pamiętam strony, ale był tam opisany sposób pieczenia:

"Na spód piekarnika należy połozyć do góry nogami blachę do pieczenia,
najlepiej jakąś w miarę grubą. Następnie rozgrzewamy piekarnik (okolo 20
minut) do temp. conajmniej 250 stopni.
Kiedy temperatura jest odpowiednia pizzę wkładamy do piekarnika.
Bezpośrednio na odwróconą blachę lub po prostu na innej (najlepiej cienkiej)
blaszce.
Piec należy od 9 do 12 minut w zależnosci od tego, jakie składniki znajdują
się na wierzchu i jak grube jest ciasto.
Wysoka temperatura pieczenia (>250) to warunek uzyskania pizzy podobnej jak
w pizzerii."

Dodam jeszcze, że nie używałem żadnej oliwy, papieru itd. Po prostu
podsypałem mąką i upiekłem. Nic nie przywarło - wyszła świetna :o)

--
Kamil 'Raczek' Raczyński ----> http://kamil.b7net.pl/
Co Usenetowicz wiedzieć powinien: http://evil.pl/pip/