Bulle szwedzkie - buleczki cynamonowe

1. Data: 2001-09-26 01:30:48

Temat: Bulle szwedzkie - buleczki cynamonowe
Od: "adiola" <a...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Na prosbe grupowych kolezanek przytocze 2 przepisy.
Jeden jest stary, drugi mlodszy i juz byl na grupie pt.: strucla

Stary
bulle szwedzkie
5 dag drozdzy
15 dag margaryny
3 dl mleka
2 dl cukru
10 dl maki
szczypta soli
Drozdze rozetrzec z lyzeczka cukru, polaczyc z cieplym mlekiem, rozpuscic
cukier. Wymieszac z maka + sol i dodac roztopiona margaryne. Wyrobic ciasto,
postawic w cieple do wyrosniecia. Podzielic na czesci (2 lub 3 ),
rozwalkowac, posmarowac czym lubicie :
cynamon + cukier+ margaryna
margaryna + cukier + orzechy wloskie
margaryna + cukier + wiorki kokosowe
powidla sliwkowe
marmolada
czekolada
itd.
Nie polecam tylko dzemu, bo wyplywa :((((((
Zwinac rolade i kroic w plasterki 2,5 - 3 cm.
Powkladac do papiurkow muffinkowych, posmarowac rozbeltanym jajem, poczekac
az podrosna i do pieca 250 st.
na 5-10-15 min, az beda ladnie przypieczone ( wszystko zalezy do kuchni ).
Jak nie ma papierkow muffinkowych, to mozna klasc na papier do pieczenia (
troche sie rozjada ).

Mlodszy
Strucla
7 dl maki
2,5 dag margaryny
2,5 dl mleka
5 dag drozdzy
1 dl cukru
szcz

buleczki wykonac jak wyzej . Strucle wychodza dwie ( ja robie w
blaszkach ). Strucle pieke w 225 st. ok pol godziny do 40 min.

Pare uwag praktycznych :

Drozdze moga byc suszone i mieszam je z maka
Wszystko wyrabiam w malakserze

Jak macie jeszcze jakies pytania to walcie jak w dym , juz mi mozg odmawia
posluszenstwa i ide do cieplutkiego wyrka :)))))))))))
pozdr.
adiola ( klejace sie oczka )

1. Data: 2001-09-26 06:15:53

Temat: Re: Bulle szwedzkie - buleczki cynamonowe
Od: "asia" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2001-09-26 06:20:27

Od: "asia" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Na prosbe grupowych kolezanek przytocze 2 przepisy.
> Jeden jest stary, drugi mlodszy i juz byl na grupie pt.: strucla

Dziekuje bardzo (sorry za ten pusty post powyzej) !!!
I tak dla wyjasnienia: czy 10 dl maki to 4 szklanki?

Asia

1. Data: 2001-09-26 07:21:15

Od: wojmat <w...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tako rzecze "asia" <a...@p...onet.pl>:

> czy 10 dl maki to 4 szklanki?

10 dl = 10 * 0,1 l (liczę głośno) = 1l = 4 * 0,25l = 4 szklanki

jeśli nie pomyliłem sie w obliczeniach ;-)

ci Skandynawowie to mają... decylitr... hmmm... ;-)

--
wojmat (gra muzyka: i-f - the man from pack)
"lepiej późno niż wcale"

1. Data: 2001-09-26 07:42:23

Od: "asia" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Joanna <j...@e...pl> wrote in message

> chyba 100 ml ?
>
> --
nieee, 100 ml to 1 dl
a poza tym ile byloby tych buleczek z 100 ml mąki (czyli mniej niz pol
szklanki)?

oh, jak ja lubie takie dyskusje :-))))
Asia

1. Data: 2001-09-26 07:43:27

Od: "asia" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

gosiak <n...@p...spzoo.pl> wrote in message
> a skad nagle wzielo ci sie 4 po 11?
> sorry, bo byc moze to ewidentne :)))

ale to nie jest 11 (jedenascie) tylko 1l (1L = 1 litr)
:-))))))
Asia

1. Data: 2001-09-26 07:43:42

Od: "Joanna" <j...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2001-09-26 07:50:01

Od: "gosiak" <n...@p...spzoo.pl> szukaj wiadomości tego autora

a skad nagle wzielo ci sie 4 po 11?
sorry, bo byc moze to ewidentne :)))

gosiak,
ktora ma zawsze klopoty z liczeniem :))))

1. Data: 2001-09-26 08:39:18

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

>ale to nie jest 11 (jedenascie) tylko 1l (1L = 1 litr)
>:-))))))
>Asia

a moze jednakk 11 litrow?? hehe

Krysia
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2001-09-26 08:47:27

Od: "gosiak" <n...@p...spzoo.pl> szukaj wiadomości tego autora

no tak, poranne zaspanie zrobilo swoje.....:))))
dzieki, juz mi sie wszystko zgadza :)))))

gosiak

Użytkownik "asia" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> gosiak <n...@p...spzoo.pl> wrote in message
> >

> ale to nie jest 11 (jedenascie) tylko 1l (1L = 1 litr)
> :-))))))
> Asia

zapach suszonych grzybow - jak?
Wolowina